MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:42 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: w123 z OM603
Post: śr lip 07, 2010 11:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 08, 2009 4:46 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Sosnowiec
potrzebuję rady. Chcę wsadzić silnik z 124ki do 123 tylko potrzebuję rady kogoś kto już to robił. Czy skrzynia podejdzie ze 300d czy trzeba przełożyć razem z nowym silnikiem. I co z dyfrem. Jak ktoś mialby jakieś informacje, materiały to prosiłby bardzo uprzejmie.
z góry dzięki za info.
pozdrawiam wszystkich


Na górę
Post: czw lip 08, 2010 12:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
Co do skrzyni - musi być od 124, rozrusznik po drugiej stronie.

Sprawa mostu moim zdaniem zależy od tego jaki silnik i skrzynia obecnie są w W123.

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
Post: czw lip 08, 2010 10:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
Jeśli dasz skrzynie od W124, to wg mnie przełożenie powinno być zbliżone do tego co w oryginale w W124 (1:3,46).. czyli dyfer od W123 300D powinien być ok.

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
Post: czw lip 08, 2010 12:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 08, 2009 4:46 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Sosnowiec
Uli pisze:
Jeśli dasz skrzynie od W124, to wg mnie przełożenie powinno być zbliżone do tego co w oryginale w W124 (1:3,46).. czyli dyfer od W123 300D powinien być ok.

ale w orginale w W124 jest 1:2,65


Na górę
Post: czw lip 08, 2010 12:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
W124 300D Turbo ma przełożenie w dyfrze 1:2,65, natomiast W124 300D wolnossący ma 1:3,46

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
Post: czw lip 08, 2010 1:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 08, 2009 4:46 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Sosnowiec
Uli pisze:
W124 300D Turbo ma przełożenie w dyfrze 1:2,65, natomiast W124 300D wolnossący ma 1:3,46

Dokładnie tak. A ja chcę wsadzić 300D Turbo. A z tego co się orientuję to nawet W123 300D turbo miał 3,07 więc troszkę jeszcze brakuje.


Na górę
Post: czw lip 08, 2010 3:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Możesz pokombinować z adaptacją dyfra od W116/W126 z V8.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: czw lip 08, 2010 6:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Rozrusznik będzie Ci się gryzł z przekładnią kierowniczą, bo mało tam miejsca...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw lip 08, 2010 10:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 08, 2009 4:46 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Sosnowiec
bary123ce pisze:
Rozrusznik będzie Ci się gryzł z przekładnią kierowniczą, bo mało tam miejsca...

Trzeba będzie kombinować [oczko]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl