kampfhundnr1Cytuj:
Czy kontrolka świec wolno grzejnych po ich nagrzaniu wyłącza się i tym samym świece przestają grzać czy grzejemy w tym silniku świece ile chcemy trzymając cięgno w pozycji grzania. Jednym słowem czy w tym silniku jest coś w rodzaju przekaźnika czy termostatu względnie jakiegoś czujnika który to rozłącza?
TAK PRAWIDŁOWO PO ZAGRZANIU ŚWIEC , OBOJĘTNIE CZY TO WOLNEGO GRZANIA ,CZY SZYBKIEGO REAGOWANIA ;KONTROLKA GAŚNIE WRAZ Z CHARAKTERYSTYCZNYM KLIKNIĘCIEM PRZEKAŻNIKA TERMICZNEGO (+-3 sek) KTÓRY TO ODŁANCZA PRĄD NA ŚWIECE.CHYBA ŻE UW PRZEKAŹNIK JUŻ NIE DZIAŁA JAK POWINIEN ,WTEDY MOŻESZ REGULOWAĆ TEN CZAS HEBLEM SAM CZYLI PODCIĄGAJĄC GO DO MOMENTU KIEDY ZAPALI SIĘ KONTROLKA ŚWIEC ODLICZ DO 15 SEKUND SPRÓBUJ ZAPALIĆ, WIADOMO GORĄCY SILNIK PALISZ OD RAZU; ZIMNY DAJ MU 15-20 SEKUND W ZIMIE NAWET 25 SEK RAZY 2 ,JEŻELI SA TO ŚWIECE WOLNEGO REAGOWANIA I PALONY NA TZW NA HEBEL
bluesimonCytuj:
ż z szybkogrzejnymi świecami, wszystkie świece sprawne, dobrze grzeją, auto pali po 5s grzania ale kontrolka od świec świeci przez ok 30s i gaśnie wraz z pstryknięciem w przekaźniku od swiec, co jest nie tak że tak długo świeci?
jeżeli są to świece tzw paluszki nie łączone spiralką tylko każdy kabel oddzielnie do świecy to czasami już po 5 s silnik zapali a świece dalej są grzane przez przekaźnik ale powinieneś poczekać jak zgaśnie I USŁYSZYSZ CHARAKTERYSTYCZNE KLIKNIECIE COŚ JAK AWARYJNE TYLKO ZE TU JEST TYLKO RAZ ,dopiero odpalać,ponieważ szybko wypalą ci się świece.A NA PYTANIE ;
Cytuj:
co jest nie tak że tak długo świeci
????
nic po prostu przekaźnik rozłańcza się po ich nagrzaniu
JEŻELI KONTROLKA ŚWIEC GAŚNIE PO ZAPALENIU SILNIKA I PO CHWILI ZAPALA SIĘ CZY NAWET PODCZAS JAZDY TO NA PEWNO KTÓRAŚ ZE ŚWIEC JEST SPALONA.MOŻNA TO ŁATWO SPRAWDZIĆ ;
PRZY ŚWIECACH GRUBYCH ŁĄCZONYCH SPIRALKA (WOLNO GRZEJNYCH) WYCIĄGAMY WSZYSTKIE I ŁĄCZĄC TAK SAMO WSZYSTKIE RAZEM SPIRALKAMI SPRAWDZAMY POD NAPIĘCIEM 12V PONIEWAŻ ŚWIECE TE MAJĄ COŚ KOŁO 3V NAPIĘCIA I SPRAWDZAJĄC JE POJEDYŃCZO MOŻNA JE SPALIĆ
,A NATOMIAST TZW,,PALUSZKI (SZYBKIEGO REAGOWANIA) ŁĄCZONE KAŻDA ODDZIELNIE PRZEWODEM MAJA JUŻ NAPIĘCIE 12V WIEC MOżNA JE SPRAWDZAĆ POJEDYŃCZO POD AKUMULATOREM .
JEŻELI TEST ŚWIEC WYJDZIE POPRAWNIE WINA LEŻY W PRZEKAŹNIKU GRZANIA
kala2191Cytuj:
w tych starszych palonych z cięgna nie ma żadnego przekaźnika można grzać ile się chce
i kupować świec ile się chce,średnio 20-30- szt raz na zmianę oleju
NO ja się nie spotkałem jeszcze z jakim kolwiek mercedesem ,który nie ma tego typu rozwiązanie jak przekaźnik grzania świec(poza benzynowym) nawet w tych najstarszych mercach na chebel był najbardziej prymitywny który miał nawinięta spirale termiczna ze stycznikiem jak (regulator napięcia) osadzona na płytce bakielitowej z porcelanowymi podkładkami(stosowany przy grubych świecach ,,wolnych'') a wyłączanie go po zagrzaniu słyszałeś nawet przy włączonym radio
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
,,No chyba że jakieś nowatorskie rozwiązania" rodem z Wołgi i Uaza - nie obrażajac tej świetnej radzieckiej technologii