MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:44 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 30, 2010 12:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Pewnie był gdzieś temat jednak ja nie moge znaleźć konkretnej odpowiedzi.Odbieram beczkę od lakiernika i przed złożeniem tapicerki chce zakonserwowac podłogę od wewnatrz.
1. Czy zdzierac tam gdzie jeszcze jest konserwację oryginalną i konserwować całośc czy lepiej nie ruszać?
2. Mój plan jest taki żeby walnać to Corina, póżniej jakiś kauczuk, guma, I TU PROSZĘ O PODPOWIEDZI CO? i później oczywiscie lakier
3. Jesli macie lepsze rozwiązania lub jakies wskazówki na co zwracać uwagę to bardzo proszę o pomoc, wywaliłem w to auto tyle pieniędzy, ze szkoda fuszerke odwalać...
Zalezy mi żeby było dobrze i zeby nie smierdziało w upalne dni

Z góry dziękuje za wszelka pomoc :)

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: śr cze 30, 2010 6:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Robiłem taki sam manewr z konserwacja.i w żadnym razie nie używaj żadnej kauczukowej czy gumo pochodnej z farb( chlorokauczuk ) itp,odparzają blachę i wręcz korozja kwitnie pod nią.Ja używałem CORTANIN F (musisz uważać używając tego środka!!!) przede wszystkim odlewa się go tyle ile potrzebujesz w razie NIE zużycia wszystkiego ,nie wlewaj reszty z powrotem do pojemnika bo zawartość butelki straci swoje walory,używa się go na blachę gdzie rdza zaczęła swoje działanie. sprzedawany jest on w pojemnikach identycznych jak płyn hamulcowy, kolor zawartości ma kolor zbliżony do kakao, po nałożeniu na blachę czernieje i przechodzi w kolor fioletowy odczekaj nawet do 1 - 2h i przetrzyj papierkiem ściernym lub (szkocka szmatka) chodzi o przematowanie,po tym jakiś dobry podkład epoksydowy,ja używałem firmy BOLL po za podkładowaniu, potraktuj dodatkowo barankiem z pistoletu tez BOLL (a we wnęki jak drzwi czy progi i inne profile zamknięte ta sama firma,butle te same, lecz struktura przypominająca lepki wosk) 100% że rudego nie zobaczysz, 8) (a i używaj lepiej okularów ochronnych bo możesz już nic więcej nie zobaczyć) [zlosnik] a później możesz wszystko zapylić w kolor nadwozia.
Dziwi mnie troszkę że lakiernik nie zrobił całej tej operacji przed lakierowaniem , bo po lakierce robić konserwacje to troszku od d...y strony,ale lepiej późno niż wcale.
.Morze moje wskazówki będą pomocne ,a morze ktoś będzie miał lepszą receptę na ,,RUDEGO''a raczej na niedopuszczenie go do naszych ślicznotek.
Pozdrowienia

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Post: sob lip 03, 2010 12:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Dzięki za podpowiedź :) kupiłem brunoź epoxy :) zjadę tyle ile się da starej rdzy szczotkami na wiertarce, pozniej podkład i lakier. Kupiłem też właśnie taka niby gume..chciałem też troszke wygłuszyć...ale jak mówisz, że lepiej nie to chyba odpuszczę sobie...

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: sob lip 03, 2010 10:19 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
REKIN-M5 polecał CORTANIN F. Ja to stosuję od lat i zdaje egzamin, z tym że nie szlifuję pomalowenej powierzchni papierem. Maluję Cortaninem, a na drugi dzień przemywam wodą - tak zaleca producent. Jak zamalujesz lakier, albo czysty metal, to woda wszystko zmyje, a pozostanie tylko preparat związany z rdzą. Powierzchnia nie jest gładka i dobrze przyjmuje podkład i następne warstwy. Na podłogę wewnątrz auta zastosowałem plastykowe maty samoprzylepne. Przy pomocy opalarki można je dopasować do każdego kształtu.Napewno będą różne zdania, ale ja to zrobiłem. Po czterech latach nie pęka i nie odkleja się. Rdzy nie zauważyłem.


Na górę
Post: sob lip 10, 2010 10:23 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
a ja kupiłem brunox epoxy, teraz jeszcze tylko podkład dobry kupić :)

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: sob lip 10, 2010 12:03 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Brunox też jest dobry, jako podkład możesz zastosować minię, ewentualnie jakiś podkład epoxydowy.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob lip 10, 2010 1:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2010 1:22 am
Posty: 82
Lokalizacja: Lublin
darus pisze:
Brunox też jest dobry, jako podkład możesz zastosować minię, ewentualnie jakiś podkład epoxydowy.

gwoli ścisłości. minii , która miała znakomite właściwości antykorozyjne, jako farby zawierającej związki ołowiu w całej unii nie uswiadczysz - są teraz podkłady tlenkowe nie zawierające ołowiu. podobno można farby miniowe kupić na Ukrainie. alterntywnie można zastosować, bezpośrednio po piaskowaniu ( stopień czystości powierzchni powinien wynosić Sa 2½, bez cortaninów czy brunoxów) podkład wysokocynkowy np. Zinga lub Temazinc EE Tikkurili. ale to TYLKO po piaskowaniu. pozostaje więc w zasadzie podkład epoxydowy. dobrze jakby był modyfikowany pyłem aluminiowym, błyszczem żelazowym i fosforanem cynkowym (w Tikkurili są to farby TEMACOAT SPA MIO lub TEMACOAT GPL-S PRIMER) bo ma lepsze właściwości antykorozyjne. swoją drogą może ktoś ma namiary na opisywane jakiś czas temu w Automobiliście lub ClassicAuto systemy naprawcze do karoserii starych samochodów - chodzi mi o konkretne firmy. zastosowanie KOMPLETNEGO systemu (drogiego, niestety) "skutkuje" uzyskaniem 10-cio letniej gwarancji antykorozyjnej.

_________________
w123 230C/78 Silbergrün
w123 280CE/77 Silbergrün-rozebrany
s210 430 4MATIC/2002 OBSIDIAN BLACK- był
s211 500 4MATIC/2004 OBSIDIAN BLACK
LR Discovery I/96- rozbity
passerati 2,8syncro - rezerwa ;)
civic 4gen 1,3/140hP


Na górę
Post: sob lip 10, 2010 4:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Czyli te podkłady tlenkowe nie są dobre? Oczywiście mam na mysli blachę bez korozji, ewentualnie potraktowaną wcześniej brunoxem lub cortantinem.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob lip 10, 2010 5:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2010 1:22 am
Posty: 82
Lokalizacja: Lublin
darus pisze:
Czyli te podkłady tlenkowe nie są dobre? Oczywiście mam na mysli blachę bez korozji, ewentualnie potraktowaną wcześniej brunoxem lub cortantinem.

blachy bez korozji nie ma sensu malować tymi preparatami bo służą one do przetwarzania rdzy w związki kompleksowe pasywujące powierzchnię metalu. Nie ma rdzy - nie ma reakcji, więc jest to przerost pracowitości nad zdrowym rozsądkiem ;) . Podkłady tlenkowe można stosować z powodzeniem po starannym odtłuszczeniu powierzchni - najlepiej specjalnymi preparatami. Z benzynami, nawet teoretycznie skutecznymi (np. ekstrakcyjna) bywa różnie. Zdarzają się przypadki pozostawiania tłustego "filmu" na powierzchni metalu - wszystko zależy od uczciwości producenta. Ale minia, niestety, była najlepsza

_________________
w123 230C/78 Silbergrün
w123 280CE/77 Silbergrün-rozebrany
s210 430 4MATIC/2002 OBSIDIAN BLACK- był
s211 500 4MATIC/2004 OBSIDIAN BLACK
LR Discovery I/96- rozbity
passerati 2,8syncro - rezerwa ;)
civic 4gen 1,3/140hP


Na górę
Post: sob lip 10, 2010 9:48 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 07, 2009 3:54 pm
Posty: 40
Brunox jest dobry ale drogi
Cortanin jest tani ale do d..py
Niezły jest POLRUST. Dobra cena a działa nie gorzej niż Brunox. Warto sprawdzić.

_________________
w 124 2.0 D 1986r.
w 123 2.4 D 1977r.
wcześniej był w 123 2.2 D 1978r.


Na górę
Post: śr lip 14, 2010 11:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
zrobiłem tak:
1. Brunoź epoxy
2. Podkład epoksydowy
3. Farba w kolorze nadwozia

Musi być dobrze :)

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl