Sprawa wymiany jest dość łatwa. Nie trzeba wykręcać ani belki, ani dyfra.
1. Odkręcić śrubę zabezpieczającą półoś przed wysunięciem z piasty. 2. Poluzować śruby koła i podlewarować autko możliwie najwyżej, zdjąć koło i zdemontować zacisk hamulcowy, zamontować ponownie koło. 3. Wymontować amortyzator. 4. Wysunąć półoś z piasty. 5. Sprawdzić naprężenie sprężyny - jeżeli jest naprężona, a koło mimo podlewarowania spoczywa na podłożu - lewarujemy dalej. Jeżeli koło wisi w powietrzu, a sprężyna dalej jest napięta, sprawdzamy czy wahacz oparł się na ograniczniku maks. wychylenia (wypust na wahaczu i na ramie). Jeżeli tak, przechodzimy do pkt. 6. 6. Podkładamy pod dyfer podnośnik słupkowy i podpieramy nim ww. urządzenie (przez kawałek deski, coby go nie uszkodzić). 7. Luzujemy podwieszenie dyfra (cztery 13 przykręcone do belki) i stopniowo opuszczamy go wraz z ramą, do momentu w którym sprężyna stanie się luźna. 8. Wyjmujemy wcześniej odprężoną sprężynę i dla bezpieczeństwa lewarujemy wcześniej opuszczoną ramę, tak by można było z powrotem przykręcić wieszak dyfra. 9. Odkręcamy nakrętki i wysuwamy śruby mocujące wahacz do ramy. 10. Wytaszczamy wahacz na zewnątrz, przekładamy co trzeba do nowego i montujemy go w kolejności odwrotnej.
Jeżeli dysponujemy ściągaczem do spreżyn, wówczas odpada zabawa ze sprawdzaniem naprężenia sprężyny i lewarowaniem oraz luzowaniem wieszaka i podpieraniem dyfra...
_________________ C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot
|