MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 8:55 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sty 31, 2011 6:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 28, 2006 2:09 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
wiecie może do czego jest wtyczka pod maską po stronie kierowcy przy samej krawędzi błotnika mam wtyczkę zakręcaną nakrętką na uwięzi
na nakrętce sygnatura mercedesa i wtyczka wygląda na oryginalną (posiada kilka pinów)
tylko nie piszcie że to OBD 1/2 :)

_________________
w116 podobno 1976 280SE


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 7:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Pewnie gniazdo diagnostyczne, oczywiście kompa tam sie nie podłącza, ale niektóre wartości mozna pomierzyć.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 10:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 28, 2006 2:09 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
zadziwia mnie ten samochód na każdym kroku
niech ktoś napisze co tam można sprawdzić i co trzeba do tego mieć (urządzenie jakieś ?)

_________________
w116 podobno 1976 280SE


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 11:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
U mnie jedyne przewody które z tego wychodzą prowadzą do tego koła (zamachowe?) z przodu silnika. Jest tam jakaś sonda a na kole wcięcie, wiec jak dla mnie to pewnie można stamtąd ściągnąć super dokładny pomiar obrotów silnika, skorelować z jakimś innym zjawiskiem kiedy występuje GMP na pracującym silniku oraz prawdopodobnie kont wyprzedzenia zapłonu. Oczywiście po podpięciu odpowiedniego ustrojstwa, którego pewnie nikt w PL nawet na oczy nie widział.

Możliwe że u mnie brakuje jakichś przewodów które coś innego jeszcze podają na to gniazdo.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Ostatnio zmieniony pn sty 31, 2011 11:24 pm przez and6412, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn sty 31, 2011 11:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
and6412 pisze:
koła (zamachowe?) z przodu silnika


Zamachowe jest z tyłu silnika, pewnie chodzi Ci o pasowe na wale 8)

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 11:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
DJ MAKU pisze:
and6412 pisze:
koła (zamachowe?) z przodu silnika


Zamachowe jest z tyłu silnika, pewnie chodzi Ci o pasowe na wale 8)


No właśnie nie:
Obrazek

Za głownym kołem pasowym jest takie koło jak na zdjęciu (bardzo ciężkie)
Przy okazji widać wcięcia (jednak 2) o których wspominałem w poprzednim poście.

PS.
W M117 nie ma zamachowego z tyłu, choć możliwe że konwerter je zastępuje.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 11:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
No więc pewnie jest to jakiś element wyważający, tłumik drgań, albo coś w tym stylu, koło zamachowe to raczej zawsze to z tyłu z wieńcem zębatym za który zazębia się rozrusznik, i założę się że jest jeszcze cięższe niż to tu z przodu. [zlosnikz]

Edit: nie no, chyba masz rację, może klasycznego koła zamachowego tam nie ma, przecież w sumie te silniki były tylko z automatem i może dlatego to przednie też po części pełni ta funkcję...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 11:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Z Przodu jest element pełniący funkcję tłumika drgań skrętnych wału i tak nazywany.
Wszystko co wiruje gromadzi w sobie energię kinetyczną i można podciągnąć pod koło zamachowe

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw lut 03, 2011 6:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
and6412 pisze:
Oczywiście po podpięciu odpowiedniego ustrojstwa, którego pewnie nikt w PL nawet na oczy nie widział.

.


Kiedyś w mojej 116 wykonałem test diagnostyczny w serwisie MB ,
podłączyli się właśnie do okrągłego gniazda diagnostycznego maszyną z telewizorem [zlosnik]
i otrzymałem wydruk z danymi niestety nie pamiętam z jakimi ale zbyt wiele nie wnosiły.
Myślę że tego typu urządzenia można jeszcze spotkać w Polsce.

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
Post: pt lut 04, 2011 8:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 28, 2006 2:09 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
moze gdzies maj jeszcze w piwnicy taki wynalazek
ale jak si zastanowic to faktycznie za duzo danych pozyskac sie nie da

_________________
w116 podobno 1976 280SE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl