MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 7:19 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 15, 2011 10:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
potrzebuje porady fachowców
wszystko mam dograne i trza by sie przejechac sfapowozem
ale nie moge odpowietrzyc sprzegła
po krótce
pompa sprzegła skrzydlakowa z odpowietrznikiem
wysprzeglik dieslowski z odpowietrznikiem
czytałem o dziwnej procedurze odpowietrzania w w123 ale tego sposobu nie wdrozyłem z tego wzgledu ze u mnie pompa sprzegła ma swoj zbiornik na płyn i nie ma zaleznosci miedzy układem hamulcowym

mysle ze problem nie lezy po stronie nie kompatybilnosci pompy skrzydlakowej a wysprzeglika od diesla dlatego ze wysprzeglik skrzydlakowy ma równiez odpowietrzenie i ogólnie chyba o to samo chodzi
natomiast dziwi mnie dlaczego mam odpowietrznik przy pompie? (w beczce brak)

do sedna sprawy
od czego zacząc?
co popusci?
czym pompowac a gdzie zakrecac?

to co zaobserwowałem przy dzisiejszej próbie

1 wciskam sprzegło
poluzowuje odpwietrznik przy wysprzegliku
nastepuje sykniecie z minimalną iloscią płynu(prawidłowe zjawisko)
zakrecam
puszczam sprzegło
wracam do punktu 1
poluzowuje odpwietrznik i dalej nic sie nie dzieje (zero sikniecia)

jesli zrobie tak

poluzowuje odpowietrznik
wciskam sprzegło
sikniecie
zakrecam
puszcam sprzegło
poluzowuje odpwietrznik
nastepuje zassanie powietrza do wysprzeglika :o

i tu pojawia sie problem w takim cyklu to co wypluje to ponownie zasysa

droznosc przwodów jest płynu w zbiorniku w początkowym etapie ubyła potem juz nie

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 11:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Zatarty tłoczek w wysprzęgliku albo uszkodzona uszczelka na tłoczku pompy(przykleiła się do tłoczka i przy puszczeniu pedału robi się podciśnienie w układzie). Na początek sprawdził bym czy trzpień wysprzęglika się porusza. Ale tak czy inaczej myślę, że warto cały układ rozmontować, wyczyścić tłoczki i cylinderki pompy i siłownika i dać nowe uszczelki.(No chyba że przy składaniu pompy założyłeś odwrotnie uszczelkę na tłoczku)


Na górę
Post: czw cze 16, 2011 10:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
zatarte raczej nie
wczesniej sprzegło z oryginalnym silnikiem w skrzydlaku działało
w beczce równiez
i ani pompy ani wysprzeglika nie rozbierałem gdyz tak jak powyzej wszystko działało idealnie

chyba wyciagne pompe gdyz tak jak piszesz mogły uszczelnienia sie podkleic i zamiast zasysac nowy płyn ze zbiorniczka zsie powietrze z odpowietrznika

ps
po całodniowej lekturze na temat sprzegła i jego odpowietrzenia w przeróznych mercedresach
doszedłem do wniosku ze nie ma innej opcji aby to zrobic
i trza zastosowac system z prawym zaciskiem hamulcowym
i wtłoczyc płyn od du..y strony [palacz]

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl