MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 1:19 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn cze 20, 2011 1:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 28, 2006 2:09 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Podpowiedzcie proszę jak go wyciągnąć

Zdjąłem wszystkie plastiki i widzę że cała rama jest przykręcona na około śrubami
rurki odpływowe też widzę i je zdejmę (da się je wymienić jedną mam pęknieta ktoś ją kleił już izolacją

tapicerkę materiałową trzeba odkleić delikatnie i przykleić później tak ???

Jedyne co mnie zastanawia to wchodząca od tyłu linka napędu (w rurce) co z nią
odkręciłem od ramy szyberdachu ale nie chce wyjść bo idzie do środka ramy gdzieś
a chyba nie wyjmuje się całej ramy wraz z tą rurką bo ona jest sztywna i idzie do wnetrza bagażnika

acha szyby mam wyjęte

pomocy !!

_________________
w116 podobno 1976 280SE


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 8:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
generalnie, najpierw poodczepiaj wszystkie cztery rurki odpływowe.
da się je wymienić ale jest przy tym trochę grzebania i trzeba się wykazać sprawnością w palcach, bo one idą przez profile zamknięte ale da się to zrobić.
mój Szanowny Staruszek tego u mnie dokonał, bo ja nie miałem cierpliwości :-)

jeżeli zdjęte masz wszystkie plastikowe elementy dookoła, to rzeczywiście oczom Twym winny się ukazać śruby.
miękkiej tapicerki nie musisz zdejmować. ona jest przymocowana do ramy szyberdachu.

odkręcasz śruby i rama ładnie schodzi na dół.
generalnie, warto to robić w dwie osoby, bo rama trochę waży i jest cholernie nieporęczna ze względu na swój gabaryt.

w momencie wyjmowania ramy, linkę musisz mieć odczepioną od szybra i ona zostaje w aucie.

tyle mogę poradzić na podstawie własnych doświadczeń.
powodzenia.

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 9:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 28, 2006 2:09 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
ok ale ja jeszcze nie wymontowałem samej klapy szybra
rozumiem że mam zdjać blende od srodka z kawałkiem materiału (jak aby nic nie urwać ?)
dopiero tam odczepić linkę
wyjąć dach odsuwany
po tym wszystkim zdejmować ramę tak ?

_________________
w116 podobno 1976 280SE


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 10:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
klapa szybra zejdzie Ci razem z całą ramą.

tak, blendę klapy, czy jakkolwiek zwać tę osłonę klapy znajdującą się od wewnątrz, należy ściągnąć i tam jest taka łapka, która łączy szyber (klapę) z linką.

blenda jest na zatrzaski.
ciągniesz ją w dół.

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
Post: pn cze 27, 2011 8:58 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 28, 2006 2:09 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
szyber wymontowany
prezentuje całkiem niezły stan może poza ramą która miejscami na rogach jest pokorodowana ale bez perforacji

jest jeszcze jedno - cy ktoś próbował uprać materiał podsufitki i czy mu się udało be szkody dla estetyki ?
a może wymienić choć będzie zabawa z tymi poprzecznymi listwami

_________________
w116 podobno 1976 280SE


Na górę
Post: czw cze 30, 2011 4:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
sprawdź ramę dokładnie, szczególnie te narożniki i rurki wchodzące w gumowe węże.

gumowe węże polecałbym również wziąć pod lupę. lubią pękać.
mi przy demontażu starej ramy dwa odpływy zostały w gumowych wężach właśnie.
skończyło się na zakupie całej ramy w super stanie i przepinaniu tapicerki.

przy ponownym montażu zainwestuj we wszystkie nowe gumy. warto.

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
Post: pn lip 04, 2011 10:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 28, 2006 2:09 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
u mnie rama jest ok nawer ślizgi ładne nie mówiąc o uszczelkach bo te wszystkie jak nowe na tej w ramie szybra z przodu nawet talk jeszcze był widoczny
a te rurki bym wymienił a cięzka to robota samochód cały rozebrany mam ale boję się że jak wyjmę stare to nowych nie przewlekę

_________________
w116 podobno 1976 280SE


Na górę
Post: wt lip 05, 2011 10:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
piotrek16v pisze:
a te rurki bym wymienił a cięzka to robota samochód cały rozebrany mam ale boję się że jak wyjmę stare to nowych nie przewlekę

dasz radę :-)
wprawdzie ja nie miałem cierpliwości do tego u siebie ale mojemu Szanownemu Staruszkowi udała się sztuka przeciągnięcia nowych wężyków i z przodu i z tyłu.

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl