MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 12:56 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 10, 2011 12:02 am 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 12:11 pm
Posty: 0
Numer GG: 12018005
Lokalizacja: Kedzierzyn Kozle
Witam,jakos nie wiem dalczego ale nie potrafie nic znalezc w wyszukiwarce choc i tak nie wiem czy byl poruszony podobny temat.Otoz dzis mierzylismy na warsztacie kompresje w moim 2.0d(wczesniej ustawiony luz zaworowy) no i wyszlo ze 1 cyl 20,2 cyl 18,3cyl 20,4 cyl 20.Jutro mamy sie zabrac za sciaganie glowicy aby ocenic stan cylindrow,byla robiona proba olejowa i po niej sprezanie wyskoczylo na blisko 40.wiec raczej to nie wina glowicy choc sama glowica tez nie wiadomo jak do konca wyglada.Dziwi mnie tylko jedna rzecz...gdy na goracym silniku wyjmuje bagnet to nie ma przedmuchow,przedmuchy sa za to z glowicy gdy odkrece korek wlewu oleju(poprostu az skacze od cisnienia).I teraz moje pytanie co radzicie z tym zrobic...tzn mysle ze jesli gladzie cylindrow nie beda zbyt wytarte a po zmierzeniu srednicowka bedzie w miare dobrze to moze nowe pierscienie zalatwia sprawe?ciezko znalezc fajny silnik na allegro,moim zdanie m to loteria i jeszcze bedzie tak ze kupie silnik wogole bez kompresji,bo czego mozna oczekiwac od auta z krzakow...Myslalem tez nad zmiana silnika na 3.0 turbo d lecz moj w123 palony jest jeszcze z ciegna a 3.0 turbo juz nie i zapewne bedzie duzo zabawy z przerabianiem stacyjki i pozniej podcisnienia do gaszenie tego 3.0 turbo.Pozatym tez nie wiem w jakim stanie dorwe turbo d.Co radzicie mi w tym wypadku?karoseria auta jest w bardzo dobrym stanie,pozatym nowy uklad hamulcowy od a do z wiec chce go zrobic.Oczywiscie jeszcze musze sprawdzic reszte silnika,glownie glowice,jaki stan walu i panewek bo to takze najwazniejsze elementy.Dziekuje w gory za pomoc.Pozdrawiam :)

_________________
Było:
-Mercedes W123 turbo diesel STT
-W126 5.0 SE 1987
Jest:
-W123 2.0D 78r
-w123 3.0D 84r kombi automat
-w108 280sel 3.5 71r


Na górę
Post: czw wrz 15, 2011 6:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Nie ma rewelacji z kompresją. Zwłaszcza na 2 cylindrze. Ale będzie śmigał i śmigał bo tragedii nie ma ;)
Serio przy próbie olejowej skoczyła kompresja do 40? :roll:
Ile znika Ci oleju? Panewki walą? Dzieje się z nim cokolwiek? Pompa wtryskowa nie szaleje?
Ja bym go nie ruszał bo po co? Jak coś jest dobre to po co to psuć?

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Post: czw wrz 15, 2011 9:12 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 12:11 pm
Posty: 0
Numer GG: 12018005
Lokalizacja: Kedzierzyn Kozle
Witam,juz nieaktualne,zapomnialem wogole o tym poscie,silnika ma nowe tuleje,nowe pierscienie,stare tloki bo byly dobre,wal i reszta cacy :) nowe kolko na walku rozrzadu,slizgi i sam lancuch olej 10w40 i do tego zawory podocierane :) mysle ze za tydzien sie obrobie z tym :) a jeszcze neue koncowki wtryskow i pompe od razu do sprawdzenia dam :) nowa chlodnica BEHR ktora dostalem jako freebie z autem.Takze mysle ze bedzie lala [zlosnikok]

_________________
Było:
-Mercedes W123 turbo diesel STT
-W126 5.0 SE 1987
Jest:
-W123 2.0D 78r
-w123 3.0D 84r kombi automat
-w108 280sel 3.5 71r


Na górę
Post: czw wrz 15, 2011 10:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Tu nie ma tragedii, ciśnienie w nowym silniku powinno wynosić 24-30, granica to 15.
To normalny objaw, że na wolnych obrotach daje się wyczuć wyraźne pulsowanie powietrza po odkręceniu korka, po dodaniu gazu powinno się wyraźnie zmniejszyć (tylko sprawdzać trzeba na przewodzie odmy bo spod korka to cię obrzyga olejem ;)
U mnie np lekko dymi po odkręceniu korka (przy nagrzanym silniku) a silnik chodzi dobrze, pali na mrozie, dosłownie kilka razy nie chciał poniżej -20 (raz były uszkodzone 2 świece a innym razem zrobił się korek we wstępnym filtrze, ale wtedy był zalany biodizlem)
P.S. Jak ciśnienie skoczyło po wlaniu oleju to zawory są na 100% w porządku.


Ostatnio zmieniony czw wrz 15, 2011 10:29 pm przez desperado, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw wrz 15, 2011 10:29 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Porządny mieliście manometr? Niektórymi, to tylko różnicę można sobie zmierzyć.

Różnie może być, ale gdybyś się zdecydował na swap, to porzuć myśli o turbo, bo za "podobno dobre" zapłacisz w cholerę i bez dawcy na 100% polegniesz na osprzęcie, a byle co przeszczepiać, to już kompletny nonsens.

Jest na allegro kolesław, który kroi gelendy i za słupek 240D chciał ostatnio około tysiąca. To są "podobno" auta z duńskiej armii z jakimiś dziwnymi jak na diesle z tamtych czasów przebiegami - no ale to wojsko - "podobno" po jakichś nietypowych kolizjach, typu jechał po piligonie jakiś trep za pieniądze podatnika i fiknął kozła ku chwale ojczyzny. "Podobno". Sam bym chapnął taki motor na zapas, ale to jest gdzieś na ścianie wchodniej, a ja bez posłuchania się nie jednak odważę. Może masz bliżej niż ja albo więcej odwagi. Przedtem koniecznie do sprawdzenia kwestia, czy są jakieś znaczące różnice, bo nie ma tylko "podobno".

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: pt wrz 16, 2011 9:44 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 12:11 pm
Posty: 0
Numer GG: 12018005
Lokalizacja: Kedzierzyn Kozle
Witajcie , ja juz mam prawie gotowy piec :) jeszcze tuleje cylindrow i pierscienie :) 10 w 40 i nowka piecyk takze juz nieaktualny temacik,ja jestem z opolskiego wiec mam daleko na wschodnia czesc :) predzej Deutche :)

_________________
Było:
-Mercedes W123 turbo diesel STT
-W126 5.0 SE 1987
Jest:
-W123 2.0D 78r
-w123 3.0D 84r kombi automat
-w108 280sel 3.5 71r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl