MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 12:58 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 09, 2011 10:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 27, 2007 10:51 am
Posty: 13
Numer GG: 4672659
Witam,
Proszę o pomoc w rozkodowaniu numerów ponieważ sam nie daje rady.
107024-12-001933
Z tabliczki lakierowanej :
600 811 438 466 532 586 590
422 H --- 0
107024 12 2
8E M 703379 81207

Jest to najprawdopodobniej ( :) ) 450 slc z 1973 r. (kiedyś był "złoty"). Mam nadzieje że będzie zgodne z dodatkowym wyposażeniem które ktoś odczyta z powyższych numerów i wrzuci na forum.

Mam również problem z silnikiem, oto zdjęcia nieszczęśnika (był już chyba w 3 lub 4 warsztatach):

http://imageshack.us/photo/my-images/207/0001210.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/5/0001211w.jpg/

Problem jest następujący:

Podczas odpalania trzeba wciskać i odpuszczać (tzn. "pompować") pedał gazu ponieważ bez tej czynności kręci, kręci... kręci i w końcu odpali;].
Ale jak już odpali to zaczyna maskować swoją obecność chmurą szarego dymu gryzącego w oczy, płuca i gardło;]. Co więcej lekko rzuca silnikiem tzn. nie chodzi na wszystkich cylindrach. Przyczyną tego jest ciągłe "zalewanie" świec (zgodne z oryginałem). Po oczyszczeniu świec z nagaru chodzi "w miarę dobrze" ale potem zalewa i czynność trzeba powtarzać. Aktualnie jest na 4 elektrodowych boschach i na nich chodzi najlepiej tzn. czynność wykręcania i czyszczenia jest rzadsza :) .Olej był wymieniany na nowy i trzyma odpowiedni (Jak na razie) poziom (auto stoi w miejscu i jest tylko odpalane raz na jakiś czas, aż go weźmie nowy mechanik). Silnik na wszystkich cylindrach trzyma odpowiednie ciśnienia. Po nagrzaniu silnik trzyma obroty (jak chodzi na wszystkich cyl. ) ok 700-800rpm.Nie ma większego problemu z wkręcaniem się na obroty.

W miarę możliwości odpowiem na wszelkie pytania.
Czy Forumowicze mają jakąś diagnozę?

Pozdrawiam.


Na górę
Post: pn paź 10, 2011 10:40 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
438 - from 01.02.1971 to 30.09.1973 AUTOMATIC SAFETY BELTS FRONT LEFT AND RIGHT
466 - centralny zamek
532 - automatyczna antena
586 - from 01.04.1970 " BEHR AIR CONDITIONER, AND ELECTRIC WINDOW LIFTERS (FRONT AND REAR DOORS)"
590 - from 01.01.1972 " GREEN HEAT-INSULATING GLASS ALL ROUND, HEATED REAR WINDOW, LAMINATED SAFETY GLASS - GERMANY"
600 - wycieraczki na reflektorach ze spryskiwaczem
811 - głośniki z tyłu


Obrazek

Obrazek

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pn paź 10, 2011 2:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 27, 2007 10:51 am
Posty: 13
Numer GG: 4672659
Dziękuje za odpowiedź, wszystko się zgadza. Brakuje tylko inf. o elektrycznym szyberdachu.


Na górę
Post: pn paź 10, 2011 8:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
witaj,
w calej te historii robisz dwa, ale duze podstawowe bledy.

Primo:
Pabinak pisze:
Aktualnie jest na 4 elektrodowych boschach


Wloz mu normalne i porzadne zwykle swiece! Te silniki nie byly wowczas w ogole konstruowane pod katem tych 4ro elektrodowych swiec, ktorych to producenci wyciagaja tylko niepotrzebnie pieniadze wlascicielom. :roll:

Secondo:
Pabinak pisze:
auto stoi w miejscu i jest tylko odpalane raz na jakiś czas, aż go weźmie nowy mechanik


To jest jeszcze stary model na elektronicznym wtrysku D-Jetronic, ktory to potrafi przyspozyc jego wlascicielom wiecej nerwow niz mechaniczny nastepca(od.76r.) K-Jetronic. Jak wiekszosc ukladow wtryskowych z tamtych lat jeden jak i drugi w ogole nie lubi dluzszego stania i tym bardziej odpalania "na chwile".

A wiec zmien mu swiece (jak wyzej wspomnialem), zalej go dobrym przynajmniej 98okt paliwem,wymien piltr paliwa(bardzo wazne choc wiele o tym zapomina) i go porzadnie "przegon". Spali ci wprawdzie 25L/100km, ale i tak za wizyte w piatym juz warsztacie zaplacisz wiecej, a nie naprawia nic. Potem pomyslimy dalej, o ile te cztery warsztaty nie wyrzadzily mu dlugotrwalych szkod. :(

p.s.jak mozna bylo przemalowac tak piekny kolor jakim jest byzanzgold?! [szalone]

pozdr i powodzenia

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl