MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 1:12 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 3:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
zenek84 pisze:
Podjołem walkę i tak odpaliłem ( o dziwo ) po 3 dniach stania na tych mrozach po chwili woda w chłodnicy zrobiła się ciepła . Wyciągnołem termostat i idę go gotować . Proszę mi powiedziec czy do mercedesów z 1 seri do każdego silnika był taki sam termostat?


do wszystkich diesli 200-300 byl taki sam termostat, numer napisalem w poprzednim poscie, inny termostat byl zastosowany w 300D TURBO i benzynach (inne uszczelki)

_________________
w123 300D '83


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 7:20 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Z tego co ostatnio się orientowałem to w 200-300 również są dwa rodzaje, różniące się uszczelką i uwarunkowane obudową termostatu...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 2:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 17, 2007 9:35 am
Posty: 180
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Xytras pisze:
różniące się uszczelką i uwarunkowane obudową termostatu...


Dokładnie. Na szczęście sam termostat jest zamienny. Uszczelka różni się tym, że jeden typ ma wypustkę, druga jest cała okrągła. Awaryjne można założyć nowy termostat a starą uszczelkę lekko przeciągnąć silikonem wysokotemperaturowym.

_________________
w123 240TD - no kochałem ten wóz....
i kiedyś znów wrócę do Mercedes

Wyprzedzaj, wyprzedzaj - Twoje nerki uratują komuś życie !!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 3:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
300D TURBO ma wypustkę, wiem bo mi się w ASO pomylili i sprawdziłem dokładnie, natomiast 200-300D wg mojej wiedzy się nie rożni

_________________
w123 300D '83


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 3:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
bo sa dwa typy kolanka -z odpowietrzeniem i bez dlatego dwie ruzne uszczelki parametry takie same są

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977
W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex
Volvo 460 1,9TD 1996
Ford Escort 1,4 1991
Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 5:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Zgadza się, termostat bez zmian a uszczelka albo zwykły oring albo z uchem i otworem ;)

Moje OM616 ma właśnie z uchem(3 seria), a wcześniejszy silnik OM615 z 1 serii też miał taką z uchem ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 01, 2010 3:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 20, 2009 8:23 pm
Posty: 25
wymieniłem termostat i działa poprawnie . Problem leżał po stronie nie domykającego się termostatu


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 01, 2010 5:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
zenek84 pisze:
wymieniłem termostat i działa poprawnie . Problem leżał po stronie nie domykającego się termostatu


No to zgadłem jako pierwszy :)
Gratuluje profesjonalnie wykonanej naprawy ,a za zaoszczędzone w ten sposób pieniądze polecam wypić [piwo],aby długo i bezawaryjnie działał.

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
Post: pn paź 17, 2011 11:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 23, 2010 8:52 pm
Posty: 13
Odgrzewam temat gdyż mam problem zakupiłem dzisiaj termostat do mojej mercedes 123 200d i po odkreceniu obudowy termostatu zonk gdyz poprzedni wlasciciel go usuna i teraz takie pytanie jak go zamontowac zeby dzialal poprawnie ?


Na górę
Post: wt paź 18, 2011 1:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Na termostacie powinna być strzałka i montujesz tak aby była skierowana do góry. Jeżeli strzałki nie ma to patrzysz gdzie jest otworek w ruchomej przysłonie i ustawiasz go do góry. Oczywiście mniejsza przysłona ma być skierowana do silnika ale raczej odwrotnie nie da się założyć. Są dwa wykonania obudowy- jedno z przewodem odpowietrzającym a drugie, starsze ze śrubą. Do wykonania z przewodem jest specjalna uszczelka z bocznym otworkiem o średnicy ok 6 mm i trzeba dopilnować aby ten otwór i przewód były drożne.
P.S. Jeżeli poprzedni właściciel wymontował termostat to jest możliwe że układ chłodzenia nie działał prawidłowo, np uszkodzona pompa albo zakamieniona chłodnica czy kamień wewnątrz bloku silnika i głowicy albo nie daj Boże nieszczelna uszczelka głowicy.


Na górę
Post: wt paź 25, 2011 12:34 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 23, 2010 8:52 pm
Posty: 13
desperado rozumiem ze mniejsza przesłona czyli masz na mysli talerzyk po stronie termostatu ktory sie wysuwa przed siebie po nagrzaniu a obudowe mam z odpowietrznikiem


Na górę
Post: wt paź 25, 2011 9:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Dokładnie. Jak będziesz wymieniać termostat to wystarczy spuścić wodę z chłodnicy (korek jest u dołu po stronie kierowcy) Po wymianie najpierw odpal silnik a potem dolewaj płynu (jeżeli był spuszczony cały płyn śrubą w bloku silnika to najpierw wlej ok 5 l), wtedy od razu się ładnie odpowietrzy. Korek chłodnicy zamykasz przy ok 60 st i czekasz aż silnik się nagrzeje do otwarcia termostatu.Po ostygnięciu sprawdzasz jeszcze raz poziom wody, powinna sięgać przy zimnym silniku do dołu wskaźnika.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl