MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 1:12 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lis 03, 2011 11:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam, przy okazji ściągnięcia obudowy filtra powietrza by przeczyścić przepustnicę zauważyłem niepodłączone pewne podciśnienia na zdjęciu widać przewód "2", w który wkręcona jest śruba i nie podpiętą kostkę podciśnienia "1". Czy tak powinno byc czy może "2" powinienem podpiąć pod "1"?
Załącznik:
DSC_0729.jak-zmniejszyc-fotke_pl[1].jpeg
DSC_0729.jak-zmniejszyc-fotke_pl[1].jpeg [ 27.92 KiB | Przejrzano 1400 razy ]

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: czw lis 03, 2011 12:15 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Z fabryki tak nie wyjechał, nie powinno tak być.
Podepnij tak jak planujesz i zobacz co sie będzie działo.

Zdaje mi się, że te żółte z paskami to centralny, działa u Ciebie?

Mogło być tak,że centralny stracił szczelnośc i ktoś zaczął rzeźbę.

W 2 jest ssanie , kiedy wykręcisz śrubkę motor dostanie lewe powietrze, i kiedy podłączysz to co jest odłącozne , a system za tym już w kabinie jest nieszczelny tez będzie dostawał lewizne i pewnie dlatego jest to odłączone.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw lis 03, 2011 12:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
THC pisze:

Zdaje mi się, że te żółte z paskami to centralny, działa u Ciebie?
<- to na pewno powinien byc central.
Ten żółty z "siwym" paskiem to idzie do bagażnika, a ten drugi do mastera w drzwiach.

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: czw lis 03, 2011 12:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wielkie dzięki to bardzo wiele wyjaśniło. Centralny miałem nieszczelny więc zastąpiłem go zwykłym elektrycznym. Co do ssania to jak jest silnik zimny to ma bardzo niskie obroty ok. 500 i jest o mały krok od zgaśnięcia. Teraz już wszystko jasne...
W takim razie mam kolejne pytanie czy da się gdzieś podpiąć tą "2" by ssanie normalnie działało?

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: czw lis 03, 2011 2:57 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Heh ja nie miałem na myśli ssania , jako podtrzymania jałowych na zimnym , tylko ssanie jak ssanie np. ustami :)
To jest wpięte w kolektor dolotowy a w nim jest podciśnienie i zasysa .
Jak nie byłoby tej śruby to by wariował od nadmiaru zasysanego powietrza.
Niedaleko jest temat o rozgrzewaniu 102 w 230E .
Jak coś to koło obudowy filtra jest koło 2i 3 cylindra taka biała plastikowa śruba na płaski wkrętak.
Widac ją , odpal i powoli kręć , jakieś doraźne to będzie.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw lis 03, 2011 4:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
THC pisze:
Heh ja nie miałem na myśli ssania , jako podtrzymania jałowych na zimnym , tylko ssanie jak ssanie np. ustami :)

[zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] Dobre.
Co do tej śruby to o niej wiem, ale ruszanie jej nie ma sensu bo co z tego, że wyreguluję ją ładnie na jakieś powiedzmy 900 obr/min gdy jest zimna, a jak się rozgrzeje będzie miała wtedy jakieś 1400 obr/min. Co do tego tematu, który mi podsunąłeś o niskich obrotach jest tam wspomniane o jakiejś drugiej śrubie na "wadze" co to jest i gdzie się znajduje? Pozdrawiam

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: czw lis 03, 2011 5:28 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Dlatego napisałem doraźnie.
Ustaw ją tylko minimalnie , tak żeby na zimnym trochę podniósł.
Tej o której myślisz to na prawdę nie ruszaj, ona nie ma nic do jałowych.
U Ciebie może byc problem z regulatorem termicznym, ale ja w tym nigdy nie grzebałem to Ci nie poradzę, ale w tamtym temacie jest dużo informacji.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw lis 03, 2011 8:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ta śruba od regulacji obrotów biegu jałowego już jest wyregulowana optymalnie po rozgrzaniu jest ok 950-1000obr/min, trochę mogłoby być mniej, ale przykręcenie jej będzie powodować gaśnięcie na zimnym. Wielkie dzięki za pomoc, a ja przerzucam się w wątek, o którym wspominałeś wcześniej. ;)

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl