MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 6:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 11, 2011 1:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 02, 2011 12:18 pm
Posty: 152
Witam, otóż od jakiegoś czasu mam problem z rozrusznikiem, na początku sporadycznie zamiast zakręcić tak huczał, jak wiertarka, po 3 próbie odpalenia na ogół udawało się zapalić auto, potem było coraz gorzej, robił to z 5-8razy aż aku się rozładowało zanim zakręcił, pojechałem z tym do mechanika, ten wymienił zębnik na nowy, coś tam podszlifował pokombinował, wziął 250zł i niby wszystko było ok, tylko tego samego dnia znów auto nie chciało odpalić, tylko że teraz był inny problem. W ogóle nie było reakcji na przekręcanie kluczyka, ale zauważyłem pewną zależność (mechanik mówił że musze podładować aku, a jak nie od tego to coś z elektryką). Zdaje mi się że sprawa ma się inaczej kiedy włączam zapłon z wyłączonym nawiewem, radiem, światłem, po prostu bez zbędnych pobieraczy prądu, wtedy auto zakręci i odpali, kiedy jednak przypadkiem mam coś włączone to nie chce kręcić. Aku jest naładowane dobrze, podczas jazdy nie ma żadnych anomalii, zauważyłem jeszcze że od czasu kiedy zaczęło mi się to dziać to zegarek nie działa na wyłączonym silniku, kompletnie nie wiem czy ma to coś wspólnego, no ale może jednak to coś z ogólną elektryką. Spotkał się już ktoś z tym, to elektromagnes, elektryka czy jeszcze coś innego ?

_________________
MB W123 240D '80
VW Lupo 1.4TDI '01
Suzuki GS 500 '92 - motocykl czysty
KTM EXC 400 '00 - motocykl brudny
Czas nas zmienił, wracamy do korzeni..


Na górę
Post: ndz gru 11, 2011 2:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 24, 2010 11:28 pm
Posty: 438
Lokalizacja: Opole
nie wiem czy nie powinieneś sprawdzić tulejki rozrusznika , nie jestem znawcą ale kiedyś miałem podobne objawy i pomogło tylko z tym zegarkiem to jakaś lipa

_________________
ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów

123 ce 230 114 c 280
126 sel 3.0 126 sec 5.6


Na górę
Post: ndz gru 11, 2011 5:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Kolego, jeżeli elektryk samochodowy robił Ci rozrusznik i po jego naprawie dzieją się takie rzeczy, to zapłaciłeś nie mało i powinieneś żądać prawidłowej pracy rozruchu. Rozrusznik powinien kręcić lekko jak pszsczółka. A jeżeli są jakieś problemy z elektryką, to przecież byłeś u elektryka. Zareklamuj ten sposób naprawy. Pozdrawiam. Janusz


Na górę
Post: ndz gru 11, 2011 7:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 02, 2011 12:18 pm
Posty: 152
pewnie wymyśli że coś nowego jest do roboty i doda sumkę.. za to bardzo rzadko darzę szacunkiem jakiegoś mechanika, nigdy nie ponoszą konsekwencji, nie potrafią się przyznać do błędu

_________________
MB W123 240D '80
VW Lupo 1.4TDI '01
Suzuki GS 500 '92 - motocykl czysty
KTM EXC 400 '00 - motocykl brudny
Czas nas zmienił, wracamy do korzeni..


Na górę
Post: ndz gru 11, 2011 9:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Zacznij od wyczyszczenia klem alumulatora i mocowania przewodu masy do nadkola. Jesteś pewien że akumulator jest sprawny? Może być już zużyty i niby będzie się ładować, napięcie będzie prawidłowe, ale pojemność jest obniżona i daje już za mały prąd rozruchowy. Jeżeli rozrusznikiem kręci dobrze przy odłączonych innych urządzeniach to znaczy, że jest za mały prąd rozruchu. Może to wynikać albo ze skorodowanych złącz przewodów albo ze zużycia akumulatora. Jeżeli zegar wyłącza ci się po zgaszeniu silnika to stawiałbym na to pierwsze.


Na górę
Post: pn gru 12, 2011 5:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 02, 2011 12:18 pm
Posty: 152
tylko że on w ogóle nie chce kręcić, 0 odzewu, nawet nie zajęczy, a np. na zapych go odpale, zgaszę po 5sekundach i mogę go odpalać 10razy pod rząd, oczywiście to nie jest regułą, bo czasem np. po 2 zakręceniach znów 0 odzewu.

_________________
MB W123 240D '80
VW Lupo 1.4TDI '01
Suzuki GS 500 '92 - motocykl czysty
KTM EXC 400 '00 - motocykl brudny
Czas nas zmienił, wracamy do korzeni..


Na górę
Post: pn gru 12, 2011 5:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
A elektromagnes przynajmniej słychać?

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn gru 12, 2011 7:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 02, 2011 12:18 pm
Posty: 152
to bzyczenie ? Zanim oddalem do mechanika to tak, jakby wiertarą ktoś kręcił,a teraz nic. Tylko takie jednorazowe 'pstryk' po przekreceniu kluczyka.

_________________
MB W123 240D '80
VW Lupo 1.4TDI '01
Suzuki GS 500 '92 - motocykl czysty
KTM EXC 400 '00 - motocykl brudny
Czas nas zmienił, wracamy do korzeni..


Na górę
Post: pn gru 12, 2011 8:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Spróbuj zewrzeć (np śrubokrętem z izolowaną rączką) oba zaciski rozrusznika. Jeżeli zakręci to połącz bezpośrednio zacisk rozruchu (ten mały) z plusem akumulatora. Też powinno zakręcić. Jeżeli będzie kręciło w obu tych wypadkach to masz uszkodzony styk w stacyjce (albo przewód między rozrusznikiem a stacyjką. Jeżeli rozrusznik nie będzie chciał kręcić przy zwieraniu styków to możesz mieć zużyte szczotki (Powinni to byli sprawdzić w warsztacie ale cholera ich tam wie :evil: )
Jeżeli jak piszesz cyka stycznikiem to mogą być upalone styki. Spróbuj poluzować nakrętki i obrócić te miedziane śruby o 180 st. (trzeba je przedtem lekko wepchać do środka) Może to pomóc, ale nie musi. Stycznik jest nierozbieralny więc jeżeli jest niesprawny (wtedy jednak rozrusznik będzie kręcił przy bezpośrednim zwarciu zacisków) to trzeba wymienić cały elektromagnes.


Na górę
Post: pn gru 12, 2011 8:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 01, 2009 7:28 pm
Posty: 202
Lokalizacja: prawie Łódź
Co do mechaników to tak się do nich zraziłem że swoje auta staram się zrobić sam. Co do naprawy rozrusznika to może kiedyś pójdziesz moją drogą i kupisz odnawiany np w focie lub jakiś nowy zamiennik ja za swój zapłaciłem poniżej 400zł jakieś 3 lata temu i dawno zapomniałem gdzie on się znajdował w aucie, a wymiana w 123 turbo to już wyższa szkoła jazdy. Sprawdź wsuwkę na elektromagnesie może jest luźna.

_________________
puch 2.2cdi
w639 2.2cdi
ex w638 2.0
ex S124 300 24V
ex 300sel 6.3
ex 300sel 3.5 (dawca)
ex s123 300tutbo
ex s123 300
ex s123 300turbo
ex 280se 3.5
trzech braci 3 kombi....


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl