MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 6:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 11, 2011 4:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lip 19, 2009 1:21 am
Posty: 20
Witam.Kiedy jezdziłem swoim 123 codziennie nie miałem żadnych problemów,od miesiąca używałem go okazjonalnie ze względu na pogodę ,któregoś dnia chciałem się przejechać i niestety brakło sprzęgła t.z pedał jest luzny,dodam,że płynu hamulcowego jest w zbiorniczku tyle ile powinno być.Wcześniej nie było żadnych objawów.Zacznę od pompki tej nad p.sprzęgła.Miał ktoś z was taki problem?


Na górę
Post: ndz gru 11, 2011 5:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Kolego napisz jak to wygląda, nie masz sprzęgła tzn nie możesz wbić biegu, czy cuś, czy tylko wydaje Ci się, że cos jest nie tak. Jeżeli pedał masz lużny jak piszesz, to może sie tarcza skończyła albo trzeba je trochę podkręcić. Na odległość to sobie można pogadać tylko.


Na górę
Post: ndz gru 11, 2011 7:11 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
konradw140 pisze:
Zacznę od pompki tej nad p.sprzęgła.

Odpowiedziałeś już sobie na Twój problem.



stówa pisze:
trochę podkręcić.


O czym piszesz?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn gru 12, 2011 12:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
THC pisze:
stówa napisał(a):
trochę podkręcić.


O czym piszesz?


To w książce wyczytał.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pn gru 12, 2011 10:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Kolego w W123 masz sprzeglo hydrauliczne...skalada sie ono z malej pompy sprzegla umiejscowionej na grodzi (sciance przedniej)damochodu tuz za pedalem sprzegla i poloczona jest przewodem chydraulicznym z wysprzeglikiem na skrzyni...(wyglada ona podobnie jak ta pod pedalem sprzegla) niema zadnej regulacji bo to nie linkowy ukl.jak w fiacie 126p...masz tam co prawda sruby ale tylko mocujace i do odpowietrzenia ukladu...najczestsza awaria jest zablokowanie tej pod pedalem(wiek materialu i jego zmeczenie+czasem kilku/nastoletni plyn) ..ta pompka potrafi nawet pocieknac od wewnatrz w kabinie po dywanikach....ale to juz
zobaczysz przy demontarzu...jezeli problem pozostanie nadal po zamontowaniu nowej i odpowietrzeniu....musisz zerknac na te druga przy skrzyni...zreszta i tak ja zobaczysz bo inaczej nie da sie odpowietrzyc ukladu [zlosnikok] powodzenia

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Post: pn gru 12, 2011 10:58 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
REKIN-M5 pisze:
Kolego w W123 masz sprzeglo hydrauliczne...skalada sie ono z malej pompy sprzegla umiejscowionej na grodzi (sciance przedniej)damochodu tuz za pedalem sprzegla i poloczona jest przewodem chydraulicznym z wysprzeglikiem na skrzyni...(wyglada ona podobnie jak ta pod pedalem sprzegla) niema zadnej regulacji bo to nie linkowy ukl.jak w fiacie 126p...masz tam co prawda sruby ale tylko mocujace i do odpowietrzenia ukladu...najczestsza awaria jest zablokowanie tej pod pedalem(wiek materialu i jego zmeczenie+czasem kilku/nastoletni plyn) ..ta pompka potrafi nawet pocieknac od wewnatrz w kabinie po dywanikach....ale to juz
zobaczysz przy demontarzu...jezeli problem pozostanie nadal po zamontowaniu nowej i odpowietrzeniu....musisz zerknac na te druga przy skrzyni...zreszta i tak ja zobaczysz bo inaczej nie da sie odpowietrzyc ukladu [zlosnikok] powodzenia



Jednym słowem hjdhcgsdj.cfhsdahcvygldacnsdj.cbdlaahjwecjb dhvga,cadhbcged,ah.djcnashdcbsj.,hds666c,shdbcvhsdcvb.joł


Pompa sprzęgła nie jest mocowana na grodzi tylko nad pedałem sprzęgła i do pedału sprzęgła.
Pompa połączona jest aluminiowym przewodem, zupełnie podobnym do hamulcowego .Przewód hydrauliczny zdaje się , że znajdziesz między przekładnią , a pompa wspomagania.Pompa przy pedale nie zablokuje się , prędzej rozszczelni, zanim nastąpi wyciek sprzęgła już nie można wyłączyć.
Zdecyduj sie czy przy skrzyni biegów jest druga pompa heh, czy jednak wysprzęglik.

Nie żebym był złośliwy , ale pisanie z takimi bykami ciągle gdzieś wokół tematu może poważnie namotać w głowie komuś kto sobie to co piszesz wydrukuje i pójdzie do garażu grzebać.
Już nie wspomnę, że podkreślenia w mozilli błędów w Twoim poście chyba wypalą mi czerwony barwnik na matrycy.

A jakiś czas temu już było dobrze.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn gru 12, 2011 11:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
widzisz kolego THC czy TCHC dla mnie ,,ch'' czy samo ,,h'' to wielki problem nie dlatego ze w telefonie jakim operuje nie ma PL jezyka a o slowniku to nawet nie wspomne ....ale sa terz takie choroby,niepamietam nawet nazwy,gdzie szybciej ustawisz zawory w V12 niz nauczysz sie (morze a moze ) sorki za offtop,i twoja matryce....
A co do kolegi awarii to dlaczego nie napisales tego w pierwszym poscie (pompki,wysprzeglikow c/hydraulikow)nie musial bym sie tak meczyc...az mnie 7-me poty zalaly...ale mimo to dziekuje zawsze wiedzialem ze ktos na tym forum nademna czowa [zlosnikok]
Aprop. pompki tej za pedalem sprzegla,wymienilem juz takich kilka i w kilku rozszczelnienie nastapilo wtedy, gdy pompka sie poprostu zablokowala,nie tylko oringi popuscily ale i tlok stanol na samym koncu pompy i
pedal poprostu luzno chodzil guora-dol,a pompka
sobie nawet nie drgnela bo caly plyn poszedl zaraz za
dywanikami po sciance grodziowej...
Wiec nie wiem czy warto klucic sie i robic sekscje zwlok tej pompki....ale na wiecej niz 100 ona jest winna awarii pozdr.
Artur

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Post: pt gru 16, 2011 11:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lip 19, 2009 1:21 am
Posty: 20
Dzięki za podpowiedzi.Zdjąłem osłonę pod kierownicą żeby się dostać do pompki i zauważyłem śrubę ,która powinna łączyć p.sprzęgła z pompką wkręciłem i sprzęgło się znalazło jednak pompka troszkę cieknie od góry więc do wymiany.Poprzedni właściciel chyba już ją wymieniał i słabo dokręcił śrubkę bo jak inaczej to wytłumaczyć.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl