MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 10:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 24, 2009 10:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:49 pm
Posty: 23
Witam, czy możecie podpowiedzieć i poradzić gdzie bez zdzierstwa można uruchomić motor 280 SE? Najlepiej gdzieś w okolicach Warszawy lub Kielc lub na trasie pomiędzy?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 24, 2009 11:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Po pierwsze to nie wiadomo o jaki motor Ci chodzi. Wtryskowe 2.8 w W108 to M130, a w W114 to M110. Są to zupełnie inne silniki i mają inne układy zasilania (pompa wtryskowa versus wtrysk D-jetronic).
Po drugie, sprecyzuj co masz na myśli pod pojęciem "uruchomić".

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 25, 2009 9:30 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:49 pm
Posty: 23
Zadając to pytanie myślałem o warsztacie, sądzę, że rodzaj silnika nie ma znaczenia albo mechanik zna się na rzeczy albo się nie zna. Generalnie szukam kogoś godnego polecenie, kogoś kto rzetelnie ogarnie temat. Sytuacja następująca w108 silnik ma podejrzenie padniętej pompy wtrysku. Oprócz tego trzeba go uszczelnić.
w114 uszczelnienie.

Pozdrawiam
Bartek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 25, 2009 12:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
[hehe] Nadal nie wiadomo dokładnie o jakie silniki pytasz. Rozumiem, że sam możesz jeszcze nie znać oznaczeń, ale mógłbyś przynajmniej napisać, że chodzi o W108 280 SE oraz W114 250 CE (wiem, bo znalazłem temat w którym pisałeś o autach i podałeś linki do aukcji, ale nawet w tym temacie nie napisałeś jakie masz auta). :roll:

W W108 masz silnik M130, a w W114 silnik M114.

bartek74 pisze:
Zadając to pytanie myślałem o warsztacie, sądzę, że rodzaj silnika nie ma znaczenia albo mechanik zna się na rzeczy albo się nie zna. Generalnie szukam kogoś godnego polecenie, kogoś kto rzetelnie ogarnie temat.


Jesteś w błędzie, bo nie ma takich mechaników co się znają na wszystkim.

bartek74 pisze:
w108 silnik ma podejrzenie padniętej pompy wtrysku. Oprócz tego trzeba go uszczelnić.


Tutaj był poruszany temat pompy wtryskowej (polecany warsztat z okolic Trójmiasta):

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... +wtryskowa

Generalnie w autoryzowanym serwisie Boscha powinni ogarnąć temat, tylko kwestia ceny.

bartek74 pisze:
w114 uszczelnienie.


Uszczelnianie całego silnika to spora robota i dość kosztowna, ale każdy dobrze ogarnięty mechanik powinien dać radę. Przy rozbieraniu może się okazać, że masz do wymiany różne części (po za kompletem uszczelek rzecz jasna), albo że coś wymaga naprawy np. prowadnice zaworowe itd. Zastanów się co chcesz zrobić z autem, bo jeżeli przede wszystkim jeździć, a nie remontować latami to jeśli z silnika nie cieknie ciurkiem to najlepiej ogarnąć najprostsze rzeczy, typu uszczelka pod miską olejową, pod deklem zaworowym, pod korkiem wlewowym oleju itp. i jeździć. Jak rozbierzesz silnik to już nie będzie odwrotu i bez sensu będzie pozostawianie zużytych czy uszkodzonych elementów, a koszta będą wysokie.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 25, 2009 9:47 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:49 pm
Posty: 23
Zgadza się jeszcze nie do końca czaję oznaczeń silników :-). Niemniej jednak szukam kogoś kto postawi diagnozę, pomierzy ciśnienia, etc. spróbuje znaleźć optymalne rozwiązanie nie mówię o uszczelnianiu kitem :-). Ale też nie zależy mi na wywalaniu kasy na panewki i szlif bloku, Zakładam, że trzeba będzie zajrzeć do głowicy, sprawdzić wtryski, powymieniać gumki, przeszlifować i splanować zawory. W najgorszym wypadku pomyśleć o pierścieniach.
Biały przejechał o własnych siłach 600 km i dał radę niestety z tyłu mu się kurzy na siwo :-). Niebieski ma odkręcony jeden wtrysk i podobno padła pompa wtrysku ale nie wiadomo na 100% co faktycznie mu dolega. kręci normalnie.
Biały ma udokumentowany szwedzki przebieg 69000 km bez ściemy są na to oryginalne kwity. To tyle.
Tak więc podsumowując jeśli możecie mi polecić kogoś godnego uwaqgi będę wdzięczny, Przecież pewnie gdzieś każdy naprawia swoje autka. Ja niestety znam się tylko na wiatrołapach (VW Garbus)
Pozdrawiam
Bartek


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 12:11 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn wrz 14, 2009 11:49 am
Posty: 30
Witam,

250CE o którym pisze Bartek właśnie przechodzi remont blach. Silnik wyciągnięty czeka na troskliwą opiekę. Możecie polecić jakiegoś sensownego mechanika?
Może ktoś ma doświadczenia z serwisami na Parowcowej, lub Wiklinowej 38 w Warszawie?
Pomoc bardzo potrzebna...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 3:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Mo¿e kto¶ ma do¶wiadczenia z serwisami na Parowcowej, lub Wiklinowej 38 w Warszawie?


Na wiklinowej naprawiam swoje gwiazdki od 1997 roku.
Są dobrzy i mają dobre ceny. O konkretach należy rozmawiać z Szefem - Pan Tomek .

Jak byś chciał poznać więcej detali wal na GG.

Pozdrawiam, <br>Dodano po 13 minutach.:<br> Rozmawialem właśnie z Szefem tego warsztatu:),

Remont takiego silnika (M130) może zrobić, bez problemu.
Pompy wtryskowej nie, bo to do fachowca,a w Warszawie takiego nie zna. Co nie znaczy że takiego nie ma :)

Ale,ale.....na Wiklinowej mają taki silnik i pompę(pompa robiona w Austrii) wyremontowe na sprzedaż. Szczegóły poznasz dzwoniąc do nich :)

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 4:21 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn wrz 14, 2009 11:49 am
Posty: 30
Dzięki Kubitus, Rozmawiałem z nimi. Podałem numer VIN a jeden z właścicieli (nie znam imienia niestety) obiecał sprawdzić dostępność części i w poniedziałek dać mi znać czy się podejmie. Dzięki Twojej rekomendacji nie będę się wahał, jeśli się zgodzi :)
Zależy mi na dopieszczeniu mojego silnika, bo był na chodzie i teoretycznie ma bardzo mały przebieg (70 000). Nie powinna to być jakaś megaskomplikowana naprawa. Poza tym fajnie by był to oryginał.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 4:23 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
radek81 pisze:
Zale¿y mi na dopieszczeniu mojego silnika, bo by³ na chodzie i teoretycznie ma bardzo ma³y przebieg (70 000).


Właśnie, teoretycznie. A czy W108 nie ma przypadkiem tylko 5 cyfr głównego licznika kliometrów?

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 4:30 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn wrz 14, 2009 11:49 am
Posty: 30
Na razie robimy tylko 114 - 108 stoi u Bartka na posesji :) Jednak masz rację tak czy inaczej - w 114 jest też 5 cyfr. Przebieg może być wiarygodny, bo w Szwecji skąd auto pochodzi, przy przeglądach wpisuje się w system stan licznika. Prześledziłem wpisy od kilku lat i wyglądają na prawdopodobne. Ostatni przegląd samochód przeszedł (bez uwag) w zeszłym roku. Miał wtedy teoretycznie 60 605 km... Może to oszukane, ale stan wnętrza nie nasuwa wątpliwości - wygląda jak nowe. Auto przyjechało też z wybrzeża do Starachowic na kołach bez problemu.

Poprawka - 69 605km :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 5:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:45 pm
Posty: 754
Numer GG: 1231765
Lokalizacja: Usa
Jednak przebieg prawdziwy
https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaPaAnnatFordon.aspx pisze:
Fordonsidentifikation
Regnr: DAE165
Fabrikat: MERCEDES-BENZ 250 CE/8
Färg: VIT Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1970 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: 11402210001783
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2009-08-25
Senaste EU-regbevis del 2: 2009-08-25
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2009-08-21)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 5 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 1969-10-28
I trafik första gången i utlandet:
Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej

Besiktningsuppgifter
Besiktning senast: 2011-08-31
Senast godkända besiktning: 2009-08-04
Vägmätarställning: 69605

_________________
[URL=https://matchnow.info]Prettys Girls in your city[/URL]


Na górę
Post: śr kwie 25, 2012 3:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
i co tematem ? auto się remontuje czy nie ?

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl