MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 10:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 17, 2012 12:25 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lip 10, 2010 12:22 pm
Posty: 19
witam po jesieni i zimie kiedy auto stało w garażu.Wczoraj próbowałem wyjechać i wszystkie koła bardzo topornie się kręcą moim zdaniem zastały się hamulce.Co mam zrobić w takim przypadku?

_________________
wojteksend
MERCEDES W123 200D 1976
MERCEDES W123 240D 1977
VW PASSAT B5 FL 1,9TDI
PEUGEOT BOXER 2,5D
MERCEDES SPRINTER 318 CDI
AUDI A6 C6 2,OTDI


Na górę
Post: wt kwie 17, 2012 8:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Uważam, że należałoby zajrzeć do zacisków i sprawdzić czy tłoczki chodzą jak trzeba - mogły się lekko zastać - w takim przypadku nie obejdzie się raczej bez czyszczenia. Nie wiem w jakiej kondycji był płyn hamulcowy - ale w przypadku obecności wody mogła nastąpić korozja gładzi cylinderków. A na przyszłość: jeździć Mercedesem cały rok - nic się nie "zastoi", nie zapiecze, nie sparcieje... stosuję tę zasadę od 7 lat ze wspaniałym rezulatatem!

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Post: wt kwie 17, 2012 9:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Wyciągnąć klocki i poruszać tłoczkami przy pomocy np łyżki do opon. Jeżeli tłoczki nie są mocno zapieczone to może pomóc. Przy okazji sprawdzisz czy osłony gumowe nie są sparciałe bo jeżeli tak, to trzeba je wymienić i sprawdzić czy tłoczki nie są zardzewiałe. A na przyszłość : Student ma rację :lol:


Na górę
Post: śr kwie 18, 2012 9:45 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lip 10, 2010 12:22 pm
Posty: 19
ok dzięki wielkie dziś po pracy się za to zabiorę

_________________
wojteksend
MERCEDES W123 200D 1976
MERCEDES W123 240D 1977
VW PASSAT B5 FL 1,9TDI
PEUGEOT BOXER 2,5D
MERCEDES SPRINTER 318 CDI
AUDI A6 C6 2,OTDI


Na górę
Post: śr kwie 18, 2012 7:58 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Jeden z moich przednich zacisków systematycznie się zapiekał. Po zimowym postoju zawsze trzeba było go rozruszać - tzn. coś penetrującego i jak desperado napisał - łyżka, naciskanie hamulca, łyżka i zaczynał działać. Do następnego dłuższego postoju. W tym roku postanowiłem zrobić z tym porządek, rozkręciłem zaciski i wyjąłem tłoczki. I sprawa wyglada tak, że po wyjęciu tłoczka, od brzegu cylinderka do uszczelnienia, czyli jakieś 5mm, było trochę narośniete rudego i dlatego łapało tłoczek. Zeskrobałem rdzę, wyczyściłem papierem, złożyłem do kupy z nowymi uszczelnieniami i przyznam, że jest bardzo duża poprawa - hamulce działają naprawdę dużo lepiej, nic się nie blokuje, a tłoczki ładnie się wysuwają i chowają.

Natomiast pełna regeneracja zacisków, na oryginalnych uszczelnieniach jest IMO kompletnie nieopłacalna. Już po złożeniu swoich, przy kupowaniu płynu hamulcowego w hamulcowym sklepie jakoś się zgadało o zaciskach - i nowy przedni zacisk firmy ABS (albo jakoś tak) to koszt ca. 300PLN, a TRW o ok. 70PN wiecej, z tym, że trzeba oddać swoje stare zatem wnioskuję, iż "nowy", tzn. regenerowany przez te firmy. Zatem pełna regeneracja we własnym zakresie jest bez sensu dlatego, że zestaw naprawczy do jednego przedniego Bendixa (dwie gumki + blaszane osłonki) to koszt w ASO ~300PLN. Poza ASO marnie z dostępnością - udało mi się znaleźć jeden serwis Boscha, który był skłonny ściągnąć taki zestaw za ok 130PLN. A gdzie jeszcze nowe tłoczki, ich uszczelnienia (w ASO 25PLN/szt. netto), piaskowanie itd itp.


Na górę
Post: czw kwie 26, 2012 2:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
Poszukają a znajdą tanio.
Ja za tłoczki płaciłem bodajże 30 pln/sztuka (tył, typ ATE). Komplet uszczelnień to połowa tej ceny no i smar do tłoczków złotówkę kosztował. Blaszki również kosztowały pare dyszek.
Pozdro

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: wt maja 01, 2012 2:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Ja za zrobienie wszystkich 4 zapłaciłem z robocizną chyba 480PLN.

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl