MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 10:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 27, 2012 5:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Nie jestem mechanikiem, nie znam się na silnikach ttd, ale miałem kiedyś 190-tkę. Jeżdziła jak marzenie, ale pewnego razu przestała odpalać i już. Ciepły silnik, zimny, nic nie pomagało, żadne zaklęcia. Pojechałem do ASO mercedesa wtedy na ul.Jana Kazimierza w Wawie do Borowskiego i po dwóch dniach kombinowania nic nie wskórali. Następny stwierdził, że awaria komputera i trzeba naprawić tegoż. Oczywiście kasa wywalona i dalej nic. Ale eureka, przypomniał mi sie zupełnie przypadkiem znajomy, który zna się na mercedesach z bardzo różnych stron i ku mojemu zdumieniu podjechał do samochodu z komputerem z zupełnie innego modelu i na dodatek nie z tego silnika, cos pokombinował przez moment dokładnie i autko odpaliło. Tak jeżdziłem jakis czas, aż spotkaliśmy się przypadkowo i powiedział mi abym do niego podjechał ze starym komputerem tym niby padniętym i on mi go uruchomi. Podjechalem, podłączył ten stary, podłączył jakąś zworkę z drutu na stykach i Mietek zapyla na tym do tej pory u nabywcy któremu go sprzedałem, a jest tego chyba 9 lat. Nadmienię, że z dynamiki nic mu nie ubyło i palił tyle samo co przed tą dziwną sprawą. Wiem, że pomiary wszelkie są ważne, jak w tym poście piszecie, ale najważniejsze, to trzeba znależć naprawde fachowca od tych urzadzeń i nie kombinować metodą prób i błędów, bo to bardzo dużo kosztuje, a o nerwach nie ma co wspominać. Na forach Mercedesa są osoby, które zajmują sie tym zawodowo i z wielką fachowością i nie wiem dlaczego nie proponuja wprost naprawy tej bolączki. A wiedzą jak to zrobić jak mówił mój dawno nie widziany kolega cudotwórca /Maniek/. Pozdrawiam. Janusz PS Maniek odezwij sie jeżeli czytasz tego posta bo nie mam do Ciebie telefonu. Pozdrowienia dla Ciebie od Janusza kilka lat temu w Kolonii u Hajkowicza.


Na górę
Post: sob kwie 28, 2012 7:19 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Czyli na ciepłym silniku, nie wyrabia tobie K-Jet albo masz zawalony filtr paliwa lub masz zbyt duże ciśnienie sterujące i przy rozruchu utrudnia to ruch klapy spiętrzającej.
190-tka ma zupełnie inny układ wtryskowy (KE-Jet a nie K-Jetronic) i sterowanie nim odbywa się przez elektronikę.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: ndz kwie 29, 2012 9:27 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
W moim jest tak (280slc 81r) na zimnym pali super na gorącym jeśli zgasimy i zapalimy szybko do 5 min ok ale po np 15 min tylko z gazem do dechy i to nie koniec bo chodzi na 4 lub trzy i po 5 sekundach pali na 6 , przypomniałem sobie że też wymieniałem filtr paliwa i nie był to oryginał, wymieniałem włącznik to rozruchowego i nic brak poprawy


Na górę
Post: ndz kwie 29, 2012 9:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Wyłącznik od wtrysku rozruchowego nie działa na gorącym silniku, więc nie ma to nic wspólnego z ciężkim zapalaniem. Zdejmij dolot i sprawdź ile wychyla się klapa spiętrzająca przy zapalaniu silnika. Możesz mieć również padnięty regulatro termiczny (WUR) co powoduje zwiększone ciśnienie na tłok w rozdzielaczu. W tym momencie nie dochodzi ci paliwo na wtryski ponieważ klapa spiętrzająca nie może się wychylić i podnieść tłoka.
Byłeś samochodem na analizatorze spalin? Moze masz zbyt ubogą mieszankę?

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: śr maja 02, 2012 8:41 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Tak byłem na analizatorze i TZ komputerze do tego silnika podregulował skład i tyle ,jeśli jesteś w stanie to podpowiedz jak samemu sprawdzić to samemu dzięki .Dzięki


Na górę
Post: pt maja 04, 2012 7:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
To na początek sprawdź, akumulator ciśnienia paliwa bo może poprostu schodzić ci paliwo z układu i trzeba trochę pokręcić rozrusznikiem żeby pompa podciągneła sobie paliwo do K-Jeta. Jeszcze sprawdź regulator termiczny ma mieć na zimnym silniku 0,5 bar a na gorącym 3,7 bar. To może być też przyczyna ciężkiego zapalania ponieważ zbyt wysokie ciśnienie nie pozwala swobodnie uchylić klapy spiętrzającej, jeśli jest zbyt niskie to wtedy miałby za dużo paliwa. Te podciśnienie co idzie do regulatora nie ma wpływu na odpalanie samaochodu jest tylko do wzbogacenia mieszanki przy wysokich obrotach więc tym się nie musisz zajmować. [zlosnikhihi]

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: sob maja 05, 2012 7:54 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
download/file.php?id=10523&mode=view

spróbuj na początek wyjąć WUR, i wykręcić z niego większy króciec.
Może masz zawalone siteczko jak ja. Ogranicza to ilość przepływającego przez to paliwa, podnosi cisnienie w ukladzie i utwardza klapę przepływomierza

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: czw maja 10, 2012 4:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Siteczko siteczkiem, ale jeszcze jest ten zawór upustwowy z iglicą. Co wywala paliwo z K-Jeta to baku, tam może być stary oring i wtedy puszcza paliwo powodując, że w rozdzielaczu nie ma prawie ciśnienia i zalewa ci motor. Masz manometr to pomierz ciśnienia i będziesz wszystko wiedział.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl