MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 9:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sie 14, 2012 10:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 15, 2011 6:41 pm
Posty: 51
Numer GG: 6998677
Lokalizacja: pomorze
Hey jak sobie poradzić u mnie w QP z ciężko chodzącymi korbkami szyb ??głównie tych z tyłu ale przód też kuleje pomocy

_________________
w123 230c 1979 r


Na górę
Post: wt sie 14, 2012 10:46 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
W W123 nie robiłem, ale w innym aucie. Trzeba wszystko wyjąć, wymyć i przesmarować na nowo ;) Sprawdź czy prowadnice są proste i czy nic nie jest połamane.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt sie 14, 2012 11:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 15, 2011 6:41 pm
Posty: 51
Numer GG: 6998677
Lokalizacja: pomorze
czasochłonna akcja?

_________________
w123 230c 1979 r


Na górę
Post: wt sie 14, 2012 4:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Zależy od wprawy, z przodu masz do zdjęcia tylko boczki drzwi, z tyłu trzeba najpierw zdemontować kanapę, oparcie i o ile mnie pamięć nie zawodzi słupki, żeby ostatecznie wyjąć boczki. Same podnośniki to parę śrub, tylko jest gimnastyka z wyjęciem.

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
Post: wt sie 14, 2012 5:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Niestety tapicerkę trzeba rozebrać ale niekoniecznie trzeba wyciągać mechanizmy podnoszenia szyb. Sprawdź prowadnice, czy się nie poluzowały śruby ustalające ich pozycję. Być może się poluzowały i szyby "koszą się", przez co blokują się i ciężko chodzą. Do przeczyszczenia mechanizmów dobry jest WD40 ale później należy nałożyć jakiś smar stały.
Jeśli nie będziesz musiał wyjmować mechanizmów to w 2 godzinki wszystko przesmarujesz.
Prowadnice gumowe, w których suwają się szyby dobrze jest wyczyścić szczoteczką (np do zębów) i przedmuchać sprężonym powietrzem. Tam czasami trafia się ziarenko piasku i wtedy rysuje szybę i piszczy przy podnoszeniu i opuszczaniu.
Gum nigdy nie smarowałem niczym ale może są jakieś środki do uszczelek.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: ndz sie 19, 2012 2:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 8:03 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa [WY]
Niedawno wymieniałem prawy mechanizm tyłu i czyściłem lewy:
• wyjmujesz kanapę dół, potem góra (góra trzy śruby na dolnej krawędzi),
• zdejmujesz boczki słupków (każdy jedna śruba, trzy zatrzaski),
• zdejmujesz korbki,
• zdejmujesz listwy przy drzwiach oraz chromowaną zaślepkę,
• odkręcasz chromowaną listwę zewnętrzną (wkręt pod zaślepką),
• wyjmujesz listwę z uszczelką, od strony zewnętrznej,
• zdejmujesz boczek tapicerki,
• odkręcasz dwie blachy i oglądasz co w środku,
• odkręcasz listwę z uszczelką od wewnątrz (dwie śruby),

i wszystko widzisz jak na dłoni.
Pozostaje:
• odkręcenie mechanizmu (cztery śruby do karoserii i dwie do dolnej krawędzi szyby), niech odpadnie na dół,
• odkręcenie dwóch prowadnic szyby (jedna mocowana nieporęcznie do dołu nadkola),
• wyjęcie prowadnic i szyby,
• wyjęcie mechanizmu – wychodzi tylko górą.


Generalnie przyczyną ciężkiego działania bywają prowadnice, które często są zalewane konserwacją – kąpiel w benzynie i smar teflonowy zwykle załatwia sprawę. U mnie jeden mechanizm zwyczajnie się pogiął. Sprawdź też luz – ponieważ jedna z prowadnic pracuje w plastikowym łożu, w drugiej zaś pracuje plastikowy trzpień.

Podczas skręcania sprawdź położenie grzebienia, mechanizmu jeśli nim kręciłeś. Musi być w tej pozycji w jakiej wyjmowałeś, inaczej szyba nie będzie chować się do końca. Sprawdź też czy dobrze włożyłeś spinki listew uszczelniających, tak by nie rysowały szyby.
No i warto by ktoś podtrzymał szybę, coby nie opadła.

To wszystko co pamiętam, mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem.

Mnie zajęło niespełna 2 godziny spokojnej pracy na dwie strony.

_________________
C123 230CE
C123 300CD
C114 250CE
C124 300CE


Na górę
Post: pn sie 20, 2012 6:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 15, 2011 6:41 pm
Posty: 51
Numer GG: 6998677
Lokalizacja: pomorze
dziękuje wszystkim za pomoc w weekend biorę się do pracy no i wrzucę fotki mojej drugiej qpejki zakupionej tydzien temu :) pozdro Fastbikes

_________________
w123 230c 1979 r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl