MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 6:11 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lis 23, 2012 12:26 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam,

Mam do Was prosbe:

Czy ktos z Was ma namiary gdzie mozna dostac lub ma do sprzedania zestaw naprawczy pompy podciśnienia do W123 240D. Chodzi mi o membrane i zaworki. Znalazlem w postach jak to wymienic (nawet link do fimu na YT.) ale nigdzie nie moge dostac tej membrany. Szukajac po necie dowiedzialem sie, ze Febi robi taki zestaw ale niestety moj mechanior sprawdzal to i nie ma nigdzie na stanach magazynowych.

Objawy mam takie, ze pomiar vakuometrem pokazuje niby normalna wartosc ale gaszenie cieplego silnika trwa dlugo (ok 2s po przekreceniu kluczyka w poz 0. Zimny gasnie szybciej). "Gaszak" pompy podmieniony i to samo wiec niby podcisnienie dobre ale pewnie wydajnosc pompy bardzo slaba.

Serwo hamulcow dziala, natomiast jak sie zacznie kilka, kilkunastokrotnie pompowac pedal hamulca i potem od razu probuje sie zgasic silnik to ten zgasnie dopiero po 10-15s wiec ewidentnie cus z podcisnieniem. Z racji tego, ze jedynie jedna rzecz je wytwarza czyli pompa podcisnienia, zaczalem kopac po naszym forum jak to naprawic. Dowiedzialem sie, ze ta pompe mozna uzdrowic.

Czy objawy wyzej opisane jednoznacznie wskazuja na dretwa vacu-pompe??? mieliscie tez takie objawy? bo chyba nie jest normalnym, ze po pompowaniu hamulcem gaszenie silnika trwa baaaardzo dlugo. Podobno wezyki sa szczelne (te idace do "gaszaka") - to byloby za proste [hihi] .

Czy zaaplikowanie zestawu naprawczego zalatwi sprawe? Mechanior nie chce tego rozbierac bez zestawu w zapasie bo sie boi, ze mu sie to rozsypie w rekach.

Prosze o opinie i namiary gdzie to mozna kurde zakupic.

Czy pompa vacuum jest taka sama w 1,2,3 serii? moj to drugoseryjny 240D

Wielkie dzieki z gory za okazana pomoc

Pozdrawiam


PS. Jeszcze raz przed chwila przekopalem posty i znalazlem, ze ktos z nas mial problemy z automatem, powodem byl zatkany trojnik na glownej rurce podcisnienia. Napisal on, ze podcisnienia starczalo na regulacje swiatel, centralny. Przypomnialo mi sie, ze jak opuszczalem reflektory przednie to jeden opuszcza/podnosi sie bardzo szybko a drugi powooooli - czyli moze tam jest nieszczelnosc. Moze to jest trop czemu cieply motor wolno gasnie???

Co Wy na to?

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: pt lis 23, 2012 1:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Ja na Twoim miejscu zapytałbym o poszukiwane elementy w ASO.

Od kiedy mam ASO w pobliżu, to najpierw tam pytam, bo wielokrotnie już się naciąłem, szukając długi czas zamiennika i jak się później okazywało, przepłacając za niego...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: pt lis 23, 2012 3:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
1)Odepnij przewód od gaszaka na pompie załóż rurkę i ustami wysysaj powietrze jeśli dźwigienka na pompie pójdzie w dół gaszak jest dobry jeśli natomiast pomimo odsysania powietrza dźwigienka unosi się do góry gaszak do wywalenia.
2)Od trójnika na rurce do serwa jest rozdzielacz(takie gumowe widełki) odepnij wszystkie odbiorniki podciśnienia pozostawiając tylko rurkę w kolorze brązowym.Odpal auto i je zgaś.Jeśli zgaśnie to problem leży nie w pompie a nieszczelności gdzie indziej.
3)Na stacyjce jest element który w momencie przekręcenia kluczyka przekierowuje lub odcina podciśnienie on też może sie popsuć lub może mieć słabo założone rurki.

Jak polegniesz w szukaniu usterki i masz pompę podciśnienia na jeden przewód to mogę Ci odsprzedać jedną pompę ze swoich zapasów(jeszcze nie spotkałem sie z uszkodzeniem pompy wakum a jak mechanik zmierzył wartość podciśnienia i jest w normie to po jakiego grzyba chcecie rozbierać pompę)


Na górę
Post: pt lis 23, 2012 7:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Proponuje wykręcić gaszak i sprawdzić cięgno, być może jest tak wyrobione, ze brakuje mu dosłownie 2-3mm żeby zgasić motor, proponuje dorobić uszczelkę pod sam gaszak w celu sprawdzenia [palacz]
Jakby co to masz mój fon.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl