MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 6:15 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: pn sty 14, 2013 8:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
Z transportem auta będę jeszcze kombinował, chyba jednak THC ma racje i winne jest sitko, syf jest w małym filtrze, a pompka działa, teraz jej używałem i zaciągnęła resztkę paliwa z filtra, wcześniej też ciągnęła, tylko ropa aż wylatywała z niej.
Wcześniej takich problemów nie miałem, dopóki ostatnio nie wyssałem go prawie do cna kilkakrotnie takie rzeczy się nie działy.

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
Post: pn sty 14, 2013 8:14 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Zamiast do baku włóż przewód do kanistra z ON.Musi wtedy odpalić i pojedziesz na akcję sitko.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt sty 15, 2013 4:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Zanim zaczniesz wyciągać sitko spróbuj przedmuchać przewód paliwa (od komory silnika do baku) sprężarką albo pompką do kół. Do baku dolej benzyny , ok 1-2 l na 10 l ropy, . Benzyna rozpuszcza parafinę, która może się wytrącać z ropy w niskiej temperaturze.


Na górę
Post: sob sty 26, 2013 3:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
Nie miałem jak dotąd dostępu do kanału, a na dworze aura niesprzyjająca i nie wyciągałem sitka. Na razie uporałem się z tym problemem w ten sposób, że użyłem dwufunkcynej pompki do materacy 8) (pompuje i odsysa), otworzyłem korek od wlewu paliwa, podłączyłem pompkę pod przewód paliwowy przed małym filtrem i pompowałem chwilę, szło dość ostro [zlosnikz] . Później przełączyłem pompkę na odsysanie i zaciągnąłem paliwo żeby nie pompować pompką bo leci z niej. Oczywiście przed operacją dolałem ok 20 litrów paliwa, auto działa [zlosnik] . A tak wyglądał patent tymczasowy co by do stacji dojechać :
Obrazek

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
Post: czw sty 31, 2013 2:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Ale ten syf w zbiorniku, mimo, ze pomieszany nadal zostaje. Czyszczenie zbiornika po 30 latach to w sumie nie jest zly pomysl. Klucz do korka to Inbus 17. Zamiast swietnej rady rady THC z majzlem i mlotkiem :roll: :evil: wystarczy do sruby M10 przyspawac nakretke i juz masz uniwersalne narzedzie do czyszczenia zbiornika. W drugiej kolejnosci uszczelnilbym reczna pompke odpowietrzajaca (warto szczegolnie, gdy masz zwyczaj jezdzenia na oparach [zlosnik] ).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: ndz lut 03, 2013 2:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
O ile pamiętam,to sam używałem jakiejś mega nasadki, rozmiar rzędu 36/38 i nie pamiętam żeby tam było gniazdo na klucz imbusowy, zwłaszcza, że z tego korka wychodzi króciec na przewód doprowadzający paliwo. ( Patrz foto)

Obrazek

Pozdro z Łodzi.

McCoy

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: ndz lut 03, 2013 2:59 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Nie wiedziałem , że jest sposób żeby wyczyścić zbiornik paliwa nakrętką przyspawaną do śruby M12.
Oraz , że da się odkręcić tą przyspawaną nakrętką inną nakrętkę pasującą do klucza nasadowego może i 40.
Człowiek uczy się cale życie.
Napisz jak to zrobić , niech będzie w archiwum.


kielbik pisze:
klucz do korka to Inbus 17. Zamiast swietnej rady rady THC z majzlem i mlotkiem :roll: :evil: wystarczy do sruby M10 przyspawac nakretke i juz masz uniwersalne narzedzie do czyszczenia zbiornika. W drugiej kolejnosci uszczelnilbym reczna pompke odpowietrzajaca (warto szczegolnie, gdy masz zwyczaj jezdzenia na oparach [zlosnik] ).

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz lut 03, 2013 3:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Jakos nie mam serca do wersji ze stopniowanym tylem i czytajac o korku w zbiorniku od razu przypomnialy mi sie moje zmagania z ukladem paliwowym w kombi a takie same prace przy coupé wyparlem chyba podswiadomie z pamieci ;). W kombi jest wlasnie korek spustowy na klucz Inbus 17 (czyli wchodzi w niego nakretka lub szeciokatny leb sruby M10 a nie M12). Tak czy owak: w przypadku braku odpowiedniego narzedzia w zyciu nie przyszloby mi do glowy poslugiwac sie mlotkiem i przecinakiem :roll: .
McCoy pisze:
O ile pamiętam,to sam używałem jakiejś mega nasadki, rozmiar rzędu 36/38 i nie pamiętam żeby tam było gniazdo na klucz imbusowy, zwłaszcza, że z tego korka wychodzi króciec na przewód doprowadzający paliwo. ( Patrz foto)

Obrazek

Pozdro z Łodzi.

McCoy
THC pisze:
Nie wiedziałem , że jest sposób żeby wyczyścić zbiornik paliwa nakrętką przyspawaną do śruby M12.
Oraz , że da się odkręcić tą przyspawaną nakrętką inną nakrętkę pasującą do klucza nasadowego może i 40.
Człowiek uczy się cale życie.
Napisz jak to zrobić , niech będzie w archiwum.
kielbik pisze:
klucz do korka to Inbus 17. Zamiast swietnej rady rady THC z majzlem i mlotkiem :roll: :evil: wystarczy do sruby M10 przyspawac nakretke i juz masz uniwersalne narzedzie do czyszczenia zbiornika. W drugiej kolejnosci uszczelnilbym reczna pompke odpowietrzajaca (warto szczegolnie, gdy masz zwyczaj jezdzenia na oparach [zlosnik] ).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Ostatnio zmieniony pn lut 04, 2013 3:27 pm przez kielbik, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz lut 03, 2013 8:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
Jak pogoda będzie sprzyjać będę próbował odkręcić tą śrubę w baku. Na razie auto jeździ bez problemu, nie jeżdżę już na rezerwie [zlosnik]

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
Post: ndz lut 03, 2013 8:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ze zwróceniem uwagi na rezerwę to potrafię Kielbika zrozumieć .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz lut 03, 2013 9:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
O ile dobrze pamiętam, to nie używałem do wykręcania sitka żadnych specjalnych narzędzi ani też nie trzeba było używać dużej siły. Wystarczył zwykły płaski klucz (albo francuski, już dobrze nie pamiętam) . Swoją drogą mam zrobiony taki sam patent , czyli zwykły wężyk z zaciskami w miejsce oryginalnej końcówki


Na górę
Post: pn lut 04, 2013 1:48 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Masz na mysli akcje ratunkowa w dodze do Niemiec? ;) Przed wyjazdem z Katowic zatankowalem do pelna... :-?
THC pisze:
Ze zwróceniem uwagi na rezerwę to potrafię Kielbika zrozumieć .

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: pn lut 04, 2013 9:16 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
kielbik pisze:
Masz na mysli akcje ratunkowa w dodze do Niemiec? ;) Przed wyjazdem z Katowic zatankowalem do pelna... :-?
THC pisze:
Ze zwróceniem uwagi na rezerwę to potrafię Kielbika zrozumieć .



Ale nie wziąłeś pod uwagę ograniczonej pojemności zbiornika:)
Chociaż jaki by nie był na 320 km spalił sporo:)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl