MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 12:35 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: geometria
Post: czw lip 16, 2009 9:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:49 am
Posty: 95
Lokalizacja: Iława
Witam

Mam następujący problem - geometria przedniego zawieszenia.
Zwiedziłem już wiele warsztatów zajmujących się geometria przedniego zawieszenia ale prawie żaden jak dotąd nie potrafił ustawić tego jak należy.
Napisałem prawie bo jeden podjął się tego dość profesjonalnie - ma komputer i niby wszystko jest dobrze (pochylenie wyprzedzenie sworznia i zbieżność ok) ALE przy ostrym skręcie słyszę jak drze mi opony, zresztą na piachu widać ze zewnętrzna opona zostawia czarny ślad a na drodze zanieczyszczone piaskiem auto wręcz spada w poślizg przy zawracaniu. Opony silnie zużywają się od środka i zaraz stracę komplet nowych przednich opon. Drugim dziwnym objawem jest to iż jeśli jadę mniej niż 5 km/h i mam kola skręcone więcej niż 50% to skręcają do oporu same.
czy różnica długości drążków ma takie znaczenie ?

pozdrawiam

_________________
W123 240D - 78


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 16, 2009 9:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
olgierdo pisze:
czy różnica długości drążków ma takie znaczenie ?

ma ogromne znaczenie, bo przy skręcie różnice się zwielokrotniają...
Nie wiem Jak Ci ustawili wyprzedzenie jeśli pytasz o różnice w drążkach...

wystarczy luz na sworzniach dolnych albo gruszkach i cała geometria idzie w pył, pamiętaj że geometria się zmienia gdy auto jedzie...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 16, 2009 10:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:49 am
Posty: 95
Lokalizacja: Iława
tak ale cały układ zawieszenia był sprawdzany pod kątem luzów. kąt wyprzedzenia jest ustawiony po równo na 8 45, ale cyrk się robi ze zbieżnością. jeśli ustawie wąs kolumny i wspornik na równe odległości przy odbojach (tych przy ławie) to drążek jest ładnie równoległy i katy wąsów są zachowane - ale drążki różnią się o około 15 mm - jeśli drążki zaczniemy ustawiać po równo to znowu kąty skrętu są nie równe

pozdro

_________________
W123 240D - 78


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 16, 2009 10:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
No właśnie, może ktoś zmieniał drążki, znaczy jeden z nich i różnią się długością, stąd różnica skrętów. Ja kiedys miałem taki przypadek w corsie siostry, jeden drążek był przykrótkawy i spec od geometrii mówił, że ustawił zbieżność na tyle, na ile mógł wykręcic drążka, co by końcówka się nie rozłączyła, ale różnica skrętów pozostała.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 16, 2009 11:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:49 am
Posty: 95
Lokalizacja: Iława
drążki są oryginalne jeszcze a końcówki lemfordera, i teraz pytanie moje oto czy różnica długości drążków może prowadzić do darcia opon przy skręcaniu i problemach z powrotem kierownicy

_________________
W123 240D - 78


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 17, 2009 12:25 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
olgierdo pisze:
teraz pytanie moje oto czy różnica długości drążków może prowadzić do darcia opon przy skręcaniu i problemach z powrotem kierownicy

niewłaściwa długość będzie powodować darcie opon i brak powrotu kierownicy...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 08, 2009 10:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:49 am
Posty: 95
Lokalizacja: Iława
witam

Ja ponownie po przerwie a problem pozostał :)

Opony drze przy skręcie dalej - długość drążków jest identyczna, ale przypomniała mi się jedna ciekawa rzecz. Mianowicie to zaczęło się od wymiany przekładni kierowniczej. Po tym zabiegu właśnie zaczęły się chyba te cyrki. Ostatnio zauważyłem coś bardzo ciekawego prawy i lewy wąs jest inny, tzn. ten który został w samochodzie po stronie pasażera jest jakby wyższy (mocowanie drążków przypada wyżej), niż ten który jest na przekładni, co więcej rozstaw otworów tez wydaje mi się inny.
teraz moje pytanie czy w serii 123 występowały różne owe elementy ? czy porostu któryś z tych u mnie jest uszkodzony ? (wygięty itd.)

pozdrawiam i proszę o pomoc...

_________________
W123 240D - 78


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 24, 2009 11:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 22, 2007 5:15 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wąbrzeźno\Toruń\Bydgoszcz
olgierdo kolego daj znać jak tam wygląda sprawa ze zbieżnością i geometria, bo po naszych ostatnich nocnych ekscesach jestem ciekaw !! :D

_________________
S123 300TD 77' - ex
W123 300D 81' - ex

JEST:

W123 200D 1984


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 25, 2009 11:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:49 am
Posty: 95
Lokalizacja: Iława
wymienilem wspornik i w sumie troche lepiej sie prowadzil - twoj mial mniej wybity otwor na srube - ale i tak bede musial go rozwiercic i dorobic tulejke a reszta sie rozbiera i czysci

pozdrawiam

_________________
W123 240D - 78


Na górę
 Tytuł: Re: geometria
Post: wt kwie 23, 2013 10:55 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Pozwolę sobie odkopać temat. Z przodu mam rozjechane koła na boki, tak że zdziera oponę od środka. Pytanie: czym regulujemy pochylenie koła ?


Na górę
 Tytuł: Re: geometria
Post: wt kwie 23, 2013 11:19 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Jak koła są rozjechane, to są rozbieżne, czyli należy ustawić zbieżność, a nie kąt pochylenia. Zdieżność ustawia się drążkami kierowniczymi. Długości drążków są równe i wynoszą chyba 33,5 cm ( piszę z pamięci ).


Na górę
 Tytuł: Re: geometria
Post: wt kwie 23, 2013 12:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Źle się wyraziłem. Chodzi mi o to że patrząc od przodu koła są ustawione tak / \ więc chodzi mi o pochylenie. Z tego co wyczytałem powinny być na 0 czyli | |


Na górę
 Tytuł: Re: geometria
Post: wt kwie 23, 2013 5:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Omen pisze:
Pozwolę sobie odkopać temat. Z przodu mam rozjechane koła na boki, tak że zdziera oponę od środka. Pytanie: czym regulujemy pochylenie koła ?


Śrubą mimośrodową w dolnym wahaczu.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl