MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 12:24 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: sob cze 30, 2012 1:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
U mnie od początku jak go mam jest tak jak piszesz. Kontrolka gaśnie po kilku sekundach bez względu na temp. silnika, natomiast przekażnik pyka po ok 30-40 sek. Tak powinno chyba być!!!???


Na górę
Post: sob cze 30, 2012 7:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
stówa pisze:
Kontrolka gaśnie po kilku sekundach bez względu na temp. silnika, natomiast przekażnik pyka po ok 30-40 sek. Tak powinno chyba być!!!???


Biorąc pod uwagę jak działał poprzedni sterownik uważam, że nie powinno tak być! Otóż gdy sterownik był jeszcze w pełni sprawny lampka kontrolna świeciła czasem dłużej czasem krócej w zależności od tego jak ciepły był silnik. W zimie przy silnych mrozach świeciła bardzo długo a gdy w lecie zgasiłem silnik tylko na krótko i ponownie chciałem uruchomić świeciła króciutko.
A! dla świętego spokoju wymieniłem też czujnik temp. cieczy chłodzącej ale to niczego nie zmieniło.

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Post: ndz lip 01, 2012 12:07 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Specjalnie bym sie tym nie przejmował, miałem tak samo kiedy zmieniłem sterownik w W124 300D - nie miał wejścia z czujnika temp. silnika. Przy mrozach możesz zawsze odczekać po zgasnieciu kontrolki. Poza tym sterownik podaje prąd po uruchomieniu silnika, zaobserwujesz to jak np. włączysz wycieraczki, beda chodzić wolniej przez kilkanascie sekund.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: ndz lip 01, 2012 3:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Mi też tak się zdaje,że tak nie powinno być, ale silnik odpala. Ja po prostu czekam jak pyknie przekażnik i odpalam dopiero wtedy- oczywiście na zimnym silniku, rano . Natomiast po jakichś krótszych postojach itp to odpalam po zgaśnięciu lampki kontrolnej. Dzisiaj miałem mały zonk, bo nie mogłem Mietka odpalić. Paliwo ma i dostaje na pompę, ale po mojemu coś z prądem było nie teges. No i wyszło na to,że bezpiecznik od przekażnika grzania świec żarowych się złamał??? nie wiem jak to się mogło stać?? ale jest przełamany. Dorobiłem oczywiście z blachy takie cuś. Ale pytam się praktyków jak i gdzie to kupić tzn ten bezpiecznik blaszkowy.Pozdrawiam. Janusz


Na górę
Post: ndz lip 01, 2012 3:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Oczywiście zrobiłem go z blaszki aluminiowej podobnej grubości.


Na górę
Post: ndz lip 01, 2012 4:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
stówa pisze:
Ale pytam się praktyków jak i gdzie to kupić tzn ten bezpiecznik blaszkowy


Wpisz w wyszukiwarkię "bezpiecznik taśmowy 80A" dostaniesz w wyniku sklepy internetowe gdzie można to kupić. Choć moim zdaniem to w sklepach z art. samochodowymi takie bezpieczniki powinni mieć.

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Post: pn lip 02, 2012 11:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Dzięki Student za podpowiedż. Faktycznie kupiłem w motoryzacyjnym. Założone i śmiga. Pozdrawiam. Janusz :lol:


Na górę
Post: ndz maja 12, 2013 7:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 8:23 pm
Posty: 66
Numer GG: 2356714
Lokalizacja: Lublin
no i jak się rozwiązała sprawa Student? zostawiłeś to tak jak jest z nowymi świecami i przekaźnikiem i dalej kontrolka długo się świeci i jeszcze później pyka przekaźnik?
pytam bo właśnie kilka dni temu i u mnie zrobiło się dokładnie to samo. Rocznik 82, szybkie grzanie, świece palcowe są ok, zacząłem sprawdzać elektryk, ale też żadnego czujnika nie mogłem znaleźć poza tym między świecami od cieczy chłodzącej. Sam już nie wiem o co chodzi. Zakup przekaźnika to nie jest groszowa sprawa a jeśli będzie to samo... może ktoś ma jakieś pomysły? Student jak u Ciebie, dalej palisz "na oko" na wyczucie?
w ogóle to bezpiecznik taśmowy jest u mnie jakiś wklęśnięty, choć w bdb stanie więc to chyba nie ma znaczenia co nie? co proponujecie sprawdzić co może być winne?

_________________
w123 200D '82 - signalrot


Na górę
Post: pn maja 13, 2013 8:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Przygoda z regulatorem skończyła się tak, że kolega elektronik sprawdził płytkę - uszkodzony był jeden rezystor za 10 groszy. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Dodatkowo wymieniłem komplet świec żarowych - teraz grzeją się o wiele szybciej i kontrolka też gaśnie o wiele szybciej. Mam też drugi regulator, w którym niestety - według ekspertyzy kolegi - uszkodzony jest termistor. Nie możemy go jednak wymienić, gdyż nie ma na nim żadnych oznaczeń i nie wiadomo jaki kupić.

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Post: pn maja 13, 2013 7:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 8:23 pm
Posty: 66
Numer GG: 2356714
Lokalizacja: Lublin
ok, dzięki za podpowiedź, właśnie tak zacząłem myśleć, że tu jakiś elektronik mógłby coś poradzić, niestety nie mam żadnego takiego znajomego czy zaufanego, ale rozpytam gdzieś się ktoś może znajdzie.
Pewnie nie wiesz co dokładnie nawaliło?
A tak na marginesie o co chodzi z tym drugim czujnikiem?, czy te (mój i studenta) przekaźniki mają czujniki wbudowane w siebie? bo jest jeden od temp. płynu chłodzącego, a ten drugi to niby gdzie?

_________________
w123 200D '82 - signalrot


Na górę
Post: pn maja 13, 2013 8:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Petermar pisze:
niestety nie mam żadnego takiego znajomego czy zaufanego

ja mam

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pn maja 13, 2013 9:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Petermar pisze:
A tak na marginesie o co chodzi z tym drugim czujnikiem?, czy te (mój i studenta) przekaźniki mają czujniki wbudowane w siebie? bo jest jeden od temp. płynu chłodzącego, a ten drugi to niby gdzie?


Te starsze przekaźniki miały w sobie czujnik, który mierzył temperaturę otoczenia/komory silnika.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: wt maja 14, 2013 12:17 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 8:23 pm
Posty: 66
Numer GG: 2356714
Lokalizacja: Lublin
chmielo jak zwykle coś załatwi, skombinuje - odezwę się w tej sprawie do Ciebie, póki co w sumie można palić, najważniejsze, że po odpaleniu nie podaje prądu na świece.
Szumek dzięki za wyjaśnienie, ale starsze to w ramach Mercedesa ogólnie chyba, bo jak na beczki to to jest nowsza wersja ('82 i '83).
No i takim sposobem konstruktywnie odkurzyliśmy stary temat przy okazji zmuszając Studenta do napisania rozwiązania 8) i ładnie się wszystko podsumowało.

_________________
w123 200D '82 - signalrot


Na górę
Post: wt maja 14, 2013 11:53 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Oj tam - zmuszając! nikt wtedy nie drążył tematu to i ja zapomniałem. Ogólnie to praktycznie zawsze uszkodzeniu winna jest jakaś mała pierdułka. Tyle, że w obecnych czasach nikt - oprócz pasjonatów i ciekawskich - w naprawy tego typu się nie bawi.
A wracając do czujnika: ja mam tylko jeden czujnik w głowicy. Być może drugim jest właśnie termistor, o którym mówił mój kolega - ten bez oznaczeń.

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Post: wt maja 14, 2013 11:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Petermar pisze:
Szumek dzięki za wyjaśnienie, ale starsze to w ramach Mercedesa ogólnie chyba, bo jak na beczki to to jest nowsza wersja ('82 i '83).


Tak, jeśli chodzi o W123, to nowsze. ;)

Jeśli chodzi ogólnie o przekaźniki do "szybkich" świec, czyli łączonych równolegle, to starsze (te co weszły w 2-giej serii W123 i były w pierwszych seriach W201 i W124) mają czujnik w środku, a te nowsze (od drugiej serii W201 i W124) mają czujnik w bloku silnika. Przekaźniki wyglądają identycznie, tylko ten starszy ma mniej pinów (nie ma podłączenia na czujnik w bloku). Przekaźniki (jako nowe) są już dostępne tylko te nowsze.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl