MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 7:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sie 27, 2013 9:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Cześć!
Ponieważ zabrałem się za wymianę skorodowanych wahaczy tylnych wymieniam też łożyska. I tu pytanie - zestawy Febi, SKF i tym podobnych oscylują w granicach 150-200 złotych natomiast na allegro jest zestaw firmy Starmann Germany w cenie 75 złotych za zestaw - i tu pytanie czy ktoś miał z tymi produktami do czynienia?
I jeszcze jedno pytanie dotyczące zasadności wymiany sprężyn z tyłu. U mnie były jeszcze oryginalne, jednak wydaje mi się, że przy czterech osobach na pokładzie i kilku torbach w bagażniku tył siedział zbyt mocno. Po rozładunku tył "wracał do siebie" i po 2-3 dniach stał normalnie. Pytanie mam takie: jak szeroka powinna być szczelina od krawędzi opony do krawędzi błotnika? U mnie "na pusto" były jakieś dwa palce...


Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Post: wt wrz 03, 2013 12:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
za 75zł nie może być nic dobrego tylko zestaw pod sprzedaż auta :-?

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: wt wrz 03, 2013 12:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Student pisze:
Pytanie mam takie: jak szeroka powinna być szczelina od krawędzi opony do krawędzi błotnika? U mnie "na pusto" były jakieś dwa palce...


Student

Na 2 palce to dobrze.Zakładając, że krawędź błotnika jest 2 palce powyżej opony [zlosnik]
U mnie tak było po wymianie sprężyn, z tym, że dałem twardsze ( Lesjofors robi standard i "wzmocnione") A w jakim stanie masz amortyzatory ?Może już w nich nie ma gazu ?
W każdym razie przy standartowym zawieszeniu rant błotnika powinien być lekko powyżej opony, widać to na zdjęciach z lat produkcji


Na górę
Post: wt wrz 03, 2013 3:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
desperado pisze:
A w jakim stanie masz amortyzatory ?Może już w nich nie ma gazu ?

Poprawcie mnie jeżeli się mylę - ale amortyzatory nie odpowiadają za wysokość zawieszenia... za to odpowiedzialne są sprężyny! Amortyzatory odpowiedzialne są za tłumienie drgań...

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Post: wt wrz 03, 2013 5:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Dokładnie, tak jak napisałeś.


Na górę
Post: wt wrz 03, 2013 10:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Student pisze:
Poprawcie mnie jeżeli się mylę - ale amortyzatory nie odpowiadają za wysokość zawieszenia... za to odpowiedzialne są sprężyny! Amortyzatory odpowiedzialne są za tłumienie drgań

Znam przypadki, że po wymianie auto podniosło się.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt wrz 03, 2013 11:26 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
U mnie po montażu SACHSów z tyłu dupa wstała tak, że przez pierwszy tydzień rozważałem na serio powrót do starych. Nie wiem kiedy siadło, ale trochę się obniżyło samo i dosyć długo to trwało, tzn. nie po tygodniu, ani miesiącu.
Pytanie jest natomiast takie: gdzie jest poziom zero, czyli fabryka, jakie kto ma opony, a nawet palce? Nie ma co sie napinać, ma po prostu nie być śmiesznie, czyli bez przeciągu i bez gleby. Jeśli nie sięgniesz po totalny low budget, to powinno być dobrze, a resztę ugrasz podkładkami pod sprężyny, gdyby potrzebna była korekta. Natomiast nie oczekiwałbym, że przy kierowcy, trzech paxach + bagaż nie będziesz świecił po gałęziach. Nivomat w sedanie nie był gadżetem.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: śr wrz 04, 2013 9:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
W beczce są amortyzatory gazowe (a w zasadzie gazowo-hydrauliczne). Poduszka gazowa w amortyzatorze działa tak jak sprężyna, czyli amortyzator sam się rozciąga.


Na górę
Post: śr wrz 04, 2013 12:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
_me: how_ pisze:
Nivomat w sedanie nie był gadżetem.

Ha! to ja wiem od dawna i za sprawne nivo w dobrym stanie dałbym rozsądne pieniądze baaaardzo chętnie! Szczególnie, że jak wspomniałeś trumna na dachu, 4 osoby w środku a zamiast paxów w przyczepie Pouch i Koliberek - też swoje ważą. W każdym razie zdecydowałem się zamontować stare sprężyny.

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Post: śr wrz 04, 2013 9:22 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Pytanie przy okazji, bo w temacie - jakiej grubości (ilu cyckowe) są podkładki montowane fabryczne?


desperado pisze:
W beczce są amortyzatory gazowe (a w zasadzie gazowo-hydrauliczne). Poduszka gazowa w amortyzatorze działa tak jak sprężyna
Tak żałosne, że nawet nie chce mi się tłumaczyć po co w amortyzatorach olejowo-gazowych jest ten drugi...


Na górę
Post: śr wrz 04, 2013 10:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Zauważ, że nie wypowiadam się PO CO jest gaz w amortyzatorach tylko jaki w praktyce efekt on m. in wywołuje. Każdy, kto chociaż raz w życiu takie amortyzatory samodzielnie zakładał do auta na pewno ten "efekt sprężyny" zauważyć musiał. To tyle.


Na górę
Post: czw wrz 05, 2013 9:32 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
wojz pisze:
Pytanie przy okazji, bo w temacie - jakiej grubości (ilu cyckowe) są podkładki montowane fabryczne?


W moim samochodzie były podkładki z dwoma "cyckami".

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl