MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 3:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 28, 2014 9:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
Rozgryzam ta moja 108mkę, oswajam i uczę się. Narie pełen respekt, nic na siłę.
Nie moge niestety jakos wyczuć hebla do zmiany biegów (automat w kierownicy). Niby presuwa się bez problemu, ale jak juz załapie bieg to wrzuca go z wyraźnym szarpnięciem. Jak wrzucam R to nastepuje szarpnięcie samochodem. Auto stało 4 miesiące nie jeżdzone, ale nie wiem czy to ma znaczenia kurat przy wkładaniu biegów. Czy ja cos źle robię czy szykują się wydatki?


Na górę
Post: pn kwie 28, 2014 9:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
A nie jest to po prostu kwestia luzu w układzie przeniesienia napędu? Przeguby wału całe? Most nie ma luzu?

Ewentualnie problemy ze sterowaniem (modulator?).

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn kwie 28, 2014 9:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
musze posprawdzac, jak tylko zaloze tablice to smigam na kanał.


Na górę
Post: pn kwie 28, 2014 10:20 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 11:33 am
Posty: 392
Lokalizacja: Płock
Sprawdź poziom oleju w skrzyni.

_________________
107 - 380 SLC
108 - 280 SE 4.5


Na górę
Post: pn kwie 28, 2014 10:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
przemulek pisze:
Sprawdź poziom oleju w skrzyni.

Faktycznie, zapomniałem że jak jest mało oleju to bardziej szarpie.
Za niski poziom oleju spowoduje zwiększone szarpanie przy każdej zmianie w górę a nie przy przełączaniu z D na R i odwrotnie.

Generalnie szarpanie będzie taże spotęgowane zbyt wysokimi obrotami biegu jałowego...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt maja 06, 2014 3:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
faktycznie na biegu jalowym trzyma dosysc wysokie obroty. na dniach bede sprawdzal.

dzieki


Na górę
Post: czw maja 15, 2014 7:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Fandzolicie ;). W 108 nie mialo przekladni hydrokinetycznej tylko sprzeglo (hydrokinetyczne) i przy przelaczaniu z P na D lub R oraz z D na R i odwrotnie po prostu szarpie. W 1972 roku zmodyfikowano skrzynie i od tej pory juz tak nie szarpaly. Istotne jest zeby zmiana biegow podczas jazdy odbywala sie plynnie.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: sob maja 17, 2014 3:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
moj model jest z 72 roku. przy zmianie biegow w trakcie jazdy jest delikatne szarpniecie. jak dynamicznie przyspieszam to szarpniecie jest mniejsze, a jak przyspieszam wolniej to szarpniecie jest wieksze.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl