MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob mar 07, 2015 8:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam, przeprowadzam regenerację kompresora od 45oSE. Kompresor to Harrison A6. Mam zamiar uruchomić klimę i przy okazji przejść na R134a. Kupiłem wszystkie uszczelnienia, łożyska . Wszystkie elementy kompresora zostały wypłukane ze starego oleju i syfu. Teraz wszystko trzeba poskładać do kupy z myślą o zastosowaniu R134a.
Teraz pytanie, czym przesmarować nowe oringingi, uszczelniacze przed zamontowaniem? Czym posmarować tłoki i nowe uszczelnienia na tłokach. Czy kupić olej do R134a i przeznaczyć puszeczkę na straty, bo krótko po otworzeniu straci swoje właściwości?
Wyczytałem, że olej do gazu R134a powinno wlewać się do kompresora tuż przed napełnieniem, no ale nie wyobrażam sobie, że pierwszy start kompresora ma być "na suchara" ?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr mar 11, 2015 8:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
Jedyne co wiem to tyle, że olej do klimy bardzo szybko pochłania wilgoć z powietrza. Jak kupisz puszkę oleju to po prostu odlej do osobnego słoiczka trochę oleju na przesmarowanie elementów.
Te nowe uszczelnienia gdzie kupowałeś ?

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: czw mar 12, 2015 11:52 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Hej, tak zrobię. Rozmawiałem z gościami z firmy laser-sinex z Łodzi, mają części zamienne do Harisona A6. Kupiłem u nich wszystkie uszczelnienia, łożyska i olej. Komplet kosztował 300 zł
Zapytał mnie też z czego jest instalacja, miedz, aluminium, stal. Ma to znaczenie, bo jeśli są elementy miedziane, to nie może być oleju typowo syntetycznego, ponieważ ten wyżera elementy miedziane. Zapytałem go: No ale wszędzie mównią, że do R134a musi być syntetyk? Odpowiedzial, że to bzdura i że są oleje poliestrowe, które bardzo dobrze współpracują z R134a. Zatem polecił mi olej o odnaczeniu POE100. (który z tego co wiem jest syntetyczny :) i tak to jest z fachowym doradztwem :))

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl