Witam was.
Jakiś czas temu zakupiłem niewątpliwego klasyka jakim jest Mercedes L306DG (można go również spotkać jako Hanomag F20 albo Henschel 2-t)
W dniu zakupu wyglądał tak:

Na tą chwilę, zdjąłem kabinę, wymontowałem oraz rozłożyłem silnik.
Podczas rozkładania silnika (dymił), okazało się że jest to jakieś połączenie silnika OM615 z OM616 (średnica tłoka 91,5 a skok coś koło 92 mm czyli wychodzi na to, że blok jest od 2,4D.)
Problem jest taki, że układ tłokowo-korbowy jest mocno zużyty, a do poprzedniego remontu zostały użyte tłoki o średnicy 91,5, a z tego co się zorientowałem, większy nadwymiar nie jest dostępny. Oczywiście w grę wchodzi tulejowanie bloku, aczkolwiek wolałbym wrócić do oryginału tj 2.2 litra, chociażby z racji tego że ten silnik nie do końca mieści się w nadwoziu.
Zorientowałem się iż silnik montowany w tym wehikule miał oznaczenie OM615.917 i gdzie takiego można dorwać, ewentualnie czym się różni od innych jednostek OM615.
Liczę na porady, propozycje, nie upieram się nad jednym rozwiązaniem także liczę na wasze doświadczenie.