MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:18 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 11, 2015 8:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
Witam
Mam W126 260SE z 1987r. z silnikiem M103.940 160KM.
Problem polega na tym, że auto bardzo ciężko pali, tak jakby się rozkręcało i niby łapie, pochodzi 1-2s i gaśnie. Po wielu wielu próbach najczęściej uda się go odpalić. Jak pochodzi na luzie i się rozgrzeje to wtedy też i normalnie reaguje na gaz. Jak pracuje zimny i wcisnę gaz to gaśnie.
Autko bardzo długo stało i ma niewielki przebieg - poza tym problemem silnik jest w super stanie.
Czy wiecie co to może być? Jaki element może za to odpowiadać ? Niby iskra i paliwo jest. Jakiś moduł zapłonu albo obrotów ?
Pozdrawiam


Załączniki:
DSCF8064 - Kopia.JPG
DSCF8064 - Kopia.JPG [ 47.11 KiB | Przejrzano 5334 razy ]

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.
Na górę
Post: czw mar 12, 2015 9:15 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
A wcześniej paliło i chodziło ładnie na benzynie?
Jest LPG?
Jak długo auto stało?
Przestało jakąś zimę?
W jakich warunkach: pod chmurką, na zewnątrz pod dachem, wewnątrz w zimnym czy ogrzewanym?

Może być mnóstwo rzeczy:
1. stare paliwo - wymienić lub dolać dużo świeżego
2. pompka paliwa - sprawdzić czy podaje i czy jest ciśnienie
3. zawór ciśnieniowy przy pompce paliwa (to nie jest filtr) - może być przytkany
4. filtr paliwa - możesz mieć pod maską jakiś dodatkowy na przewodzie paliwowym, a na pewno jest oryginalnie takie plastikowe sitko na wejściu rurki paliwowej do rozdzielacza: trzeba odkręcić rurkę i delikatnie pensetą sitko wyłuskać i przeczyścić
5. sprawdź czujnik temperatury silnika bo jest on częściowo odpowiedzialny za podawanie dawki paliwa na rozruch. Idzie z niego sygnał przy kręceniu - jak jest częściowo uszkodzony to na zimnym nie podaje sygnału i nie idzie paliwo na rozruch, a jak już w końcu silnik zapali np. po wlaniu do gardzieli wtrysku łyżki paliwa to po zagrzaniu jakoś chodzi.
6. sprawdź wszystkie świece - jak masz wątpliwości to najlepiej wymienić bo zdarzało się, że i nówka sztuka miała przebicie oraz od razu czy nie są zarzucone z powodu złego spalania np. słabe sprężanie i niedopalanie paliwa
7. i przy okazji też ciśnienie na poszczególnych cylindrach - może któryś już nie domaga - najczęściej pierwszy od grodzi bo ma najdalej do smarowania
8. kable wysokiego napięcia (pod plastikową osłoną na wierzchu silnika też i po osłoną kopułki + do cewki wysokiego napięcia) + fajki nie zaszkodzi obejrzeć i przetrzeć do czysta benzyną ekstrakcyjną
9. odkręć kopułkę rozdzielacza i sprawdź stan styków - mogą być już wypalone oraz również trzeba przemyć wnętrze kopułki do czysta i sucha benzyną ekstrakcyjną - zobacz czy nie jest tam wilgotno, na wnętrzu kopułki może być warstwa pyłu ze startych styków i palca rozdzielacza, która jak dostanie wilgoci bo auto długo stało to ma przebicia jak cholera
10. czy strzelił kiedyś? trzeba sprawdzić podciśnienia - wszystkie rurki oraz na początku sprawdź gumowego buta pod rozdzielaczem oraz rurkę wchodzącą czy nie wypadła oraz rurki do i od zaworu powietrza dodatkowego (krokowy :) ) czy nie popękały szczególnie przy opaskach
zobacz tutaj: viewtopic.php?f=25&t=40229&start=15
i tutaj: viewtopic.php?f=25&t=58265
11. srebrny przekaźnik: mogą być tzw. "zimne" luty lub pada
12. przytkany lub zatkany katalizator - sprawdzić
13. sonda lambda już pada lub padła - sprawdzić
14. bezpieczniki wszystkie wyciągnąć, pooglądać, sprawdzić styki
To tak na szybko.
Kolejność dowolna ale zacznij od tego co nie wymaga zakupów nowych części.
Jak to ogarniesz i nic nie zdziałasz to już raczej trzeba będzie wejść w nieodgadniony świat regulacji KE-Jetronic czyli musisz przeczytać 30 stron w tym temacie autorstwa ukaniu: viewtopic.php?f=25&t=34349&hilit=jetronic i coś z tego zastosować. Chyba, że jeszcze ktoś coś doradzi bo mi się chwilowo pomysły skończyły :).

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: czw mar 12, 2015 11:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
Oj dziękuję za obszerną odpowiedź :)
Autko kupione w DE i przyjechało 300km o własnych siłach. U nas stoi już ze dwa lata pod dachem w suchym miejscu. Od początku miało problem z odpalaniem ale jak się rozgrzeje to można nim jeździć. Auto nie ma LPG.
Po prostu postanowiłem to w końcu rozwiązać.
1. paliwo wymienione
2. pompka paliwa - podaje
3. zawór ciśnieniowy - sprawdzę
4. filtr paliwa wejściu rurki paliwowej do rozdzielacza - sprawdzę
5. czujnik temperatury - sprawdzę
6. świece - są nowe
7. ciśnienie - sprawdzone i jest OK
8. kable wysokiego napięcia - są nowe
9. kopułka rozdzielacza + palec - nowe
10. czy strzelił kiedyś? nigdy nie strzelił, przewody podciśnieniowe sprawdzę.
viewtopic.php?f=25&t=40229&start=15 - przeczytałem - problemem była nieszczelna guma przy układzie wtryskowym - tez to sprawdzę
11. srebrny przekaźnik - sprawdzę
12. przytkany lub zatkany katalizator - jak go sprawdzić ?
13. sonda lambda już pada lub padła - rozumiem, że to tylko sprawdzę na komputerze ?
14. bezpieczniki wszystkie wyciągnąć, pooglądać, sprawdzić styki - sprawdzę

Jak widac mam sporo do sprawdzenia i trochę czasu to zajmie. Dam znać jak dojdę do czegoś sensownego :)
Dzięki za pomoc.

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: pn mar 16, 2015 2:32 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Tom_Lca pisze:
12. przytkany lub zatkany katalizator - jak go sprawdzić ?
13. sonda lambda już pada lub padła - rozumiem, że to tylko sprawdzę na komputerze ?

12. raczej trzeba rozkręcić wydech, w jakimś poście było, że resztki wypełnienia kata przytkały wylot więc trzeba by było nim potrząsnąć chyba, żeby coś wyczuć lub usłyszeć albo ściągnąć.
13. można zwykłym czujnikiem/multimetrem elektrycznym ale mi to robił mechanik: wpinał się poprzez izolację do kabelka i na rozgrzanej sondzie przy pracującym silniku sprawdzał czy pracuje tzn. jakie jest napięcie przy dodawaniu gazu. szczegółów niestety nie podam bo nie jestem elektrykiem ale myślę że jak poszukasz to znajdziesz nawet na forum.

9. kopułka rozdzielacza + palec - nowe
9. nowe tzn. z kiedy? mogła się wytrącić wilgoć jak auto długo stało.

A tak w ogóle to temat chyba do "współczesnych" należy [zlosnikz] .

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: wt kwie 28, 2015 11:33 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
I jak sytuacja, ogarnąłeś?

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl