MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:18 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr maja 06, 2015 12:49 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Cześć panowiee trochę mnie nie było :D

Problem polega na tym, w sumie pojawił się nie dawno, że na rozgrzanym silniku zaczyna nierówno chodzić. Jest to dziwne, bo na zimnym jest OK problem pojawia się dopiero po pełnym rozgrzaniu. Co dziwniejsze, gdy obciążę silnik np. światłami to obroty się wyrównują [totalszok]

Zerknijcie poniżej, może coś komuś wpadnie do głowy, albo może ktoś przerabiał podobny problem :D

https://youtu.be/6FmXNKArafA

https://youtu.be/VTJRXu8LkLc


Na górę
Post: śr maja 06, 2015 8:10 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Alternator. Zrzuc pasek.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: śr maja 06, 2015 11:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Jutro zrzucę i dam znać czy coś się zmieniło.


Na górę
Post: pt maja 08, 2015 12:26 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Po zrzuceniu paska dalej chodzi nierówno. Myślałem, że pompa lub wtryski, ale niedawno było to robione, a po drugie nierówna praca zaczyna się dopiero po osiągnięciu ok. 80st. Jak jest zimny bądź niedogrzany chodzi równo. I gdzie tu szukać?


Na górę
Post: pt maja 08, 2015 12:40 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Które podkładki pod wtrykiwacze są prawidłowe do silnika OM 617 ??


Obrazek


Na górę
Post: pt maja 08, 2015 4:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Uszkodzony napinacz łańcucha rozrządu ?


Na górę
Post: sob maja 09, 2015 12:09 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Wydaje mi się, że przyczyną mogą być nieprawidłowe podkładki pod wtrykiwacz. Wyraźnie te, które mam teraz zamontowane pasują m.in do om601 ta po prawo, własnie je mam założone. Mają mniejszy przekrój w środku.

Prawidłowa dla mojego silnika jest chyba po lewo, na pewno mają jakiś wpływ na tą pracę. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi


Na górę
Post: ndz maja 10, 2015 1:28 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
No więc dzisiaj zmieniłem podkładki na te z większym otworem wewnętrznym. Oprócz tego pomanewrowałem kątem wtrysku, ale ostatecznie wróciłem do punktu wyjścia, bo problem kolibania się i arytmii na rozgrzanym pozostał [smutne] . Sam już nie wiem gdzie dalej szukać. Pompa/wtryski ? raczej nie, bo problem występowałby również na zimnym silniku, a tak dzieje się na ciepłym.

Napinacz rozrządu hmmm, też dawałby chyba swoje oznaki na całym zakresie temperatur silnika?

Dodam, że jak autko chodzi sobie na wolnych obrotach z wydechu można wysłuchać takie jakby puchanie...

Po roku czasu poradziłem sobie w końcu ze strasznymi wibracjami podczas przyspieszenia, po drodze wymieniając sprzęgło, tłumiki drgań, podpory, reg mostu, napr. wału itd. a okazało się, że winne były tulje metalowo gumowe tylnego wahacza, 2 sztuki zmieniłem i jest elegancko cicho i bez jakichkolwiek drgań [zlosnikok] Teraz kolejny rok będę się meczył nierównymi obrotami.... jest na to sposób, w tłumie nie wyłączać świateł to będzie chodził równo :o


Na górę
Post: pn maja 11, 2015 11:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Napinacz łańcucha "chodzi" na olej i może być chyba tak, że jeżeli olej jest gęsty, to działa dobrze, a przy wyższej temperaturze spada lepkość oleju i napinacz przestaje trzymać ciśnienie.


Na górę
Post: czw maja 14, 2015 11:30 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Przyczyną nierównych obrotów był jednak regulator obrotów. Jednak jak najbardziej dzięki za porady 8)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl