MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 8:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 07, 2004 3:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Witam !
A wiec jestem po wymianie mostu w swojej ksiezniczce - do wymiany poszly tez obie polosie jako ze byly juz na skraju wytrzymalosci i simeringi. Teraz pytanie - most zalozylem od 300 D, czy powinna byc jakas roznica w spalaniu, szybkosci i ogolnie czy ma to jakies przelozenie na eksploatacje - jak na razie jestem bardzo zadowolony przestalo wyc, nie ma szarpania (wina byl luz na przekladni glownej) - a poza tym obie polosie byly mokre - ciekawe od czego z mostu olej nie wyciekal. Prosze o opinie.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Post: śr lip 07, 2004 3:45 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Roznica bedzie spora, auto szybsze, ale slabsze przyspieszenie. Pewnie w spalaniu to odczujesz. Olej z mostu nie wycieka przez polosie, a simmeringi mostu, ale pewnie w starym moscie miales jeszcze nienajgorsze skoro nie bylo sucho.

ps. oczywiscie o ile most ktory kupiles mial przelozenia 300D tzn 3,46 (200D ma most o przelozeniu 3,92)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 07, 2004 8:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Hmmm.... roznica w spalaniu powiadasz bedzie ale na korzysc czy nie - bo skoro slabsze przyspieszenie to chyba powinien palic mniej czyz nie tak ?? :-)

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 07, 2004 8:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Aha co do wycieku to tylko polosie byly mokre podobno maja w sobie jakis oryginalnie zatankowany plyn - most byl suchy ale simeringi i tak wymienilem bo byly juz troche sparciale a ze dorwalem prawie nowe za 30 PLN od sztuki wiec nie zastanawialem sie dlugo. I jak sprawdzic jakie przelozenia ma most - czy jest to gdzies wybite ??

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 07, 2004 11:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Cremek pisze:
Aha co do wycieku to tylko polosie byly mokre podobno maja w sobie jakis oryginalnie zatankowany plyn - most byl suchy ale simeringi i tak wymienilem bo byly juz troche sparciale a ze dorwalem prawie nowe za 30 PLN od sztuki wiec nie zastanawialem sie dlugo. I jak sprawdzic jakie przelozenia ma most - czy jest to gdzies wybite ??


pod gumami na półosiach jest przecież gęsty olej , i z powodu uszkodzenia gum na przegubach półosi wycieka olej i przeguby pracują na sucho co powoduje ich uszkodzenie.

na moście jest nabity numer


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 08, 2004 10:46 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Cremek pisze:
Hmmm.... roznica w spalaniu powiadasz bedzie ale na korzysc czy nie - bo skoro slabsze przyspieszenie to chyba powinien palic mniej czyz nie tak ?? :-)


W mieście niekoniecznie. W trasie raczej tak.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 08, 2004 5:05 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Marcin S pisze:
Cremek pisze:
Aha co do wycieku to tylko polosie byly mokre podobno maja w sobie jakis oryginalnie zatankowany plyn - most byl suchy ale simeringi i tak wymienilem bo byly juz troche sparciale a ze dorwalem prawie nowe za 30 PLN od sztuki wiec nie zastanawialem sie dlugo. I jak sprawdzic jakie przelozenia ma most - czy jest to gdzies wybite ??


pod gumami na półosiach jest przecież gęsty olej , i z powodu uszkodzenia gum na przegubach półosi wycieka olej i przeguby pracują na sucho co powoduje ich uszkodzenie.

na moście jest nabity numer

Przełożenie jest wybite na główce mostu i wewnątrz na zębatce talerzowej, widoczne po zdjęciu pokrywki, jeśli sprawdzisz pod pokrywką to masz 100% pewności.
(Kiedyś pisałem już jak to sprawdzić bez zdejmowania pokrywy)

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł: ble
Post: pn lip 12, 2004 1:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 01, 2004 3:51 pm
Posty: 62
Lokalizacja: Zabrze
jak ostatnio stanalem przed problemem wymiany mostu to mi ktos napisal na forum ze jak wsadze most z 300D do mojej 240 D to samochod nie ruszy. posluchalem i mam most z 240.

z tego co wiem to wymiana mostu z 240 na 300D sprawia ze samochod cygani nieco na predkosciomierzu, jakies 7% czy cos. pewnie w toim przypadku bedize tak samo

_________________
W123 240D 81'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 12, 2004 2:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Hmmm...... moze i troszke oszukuje ale ja tam i tak na niego rzadko patrze - a co do tego ze maszyna nie ruszy to jakies brednie - bo rusza i to swietnie :-)

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 12, 2004 6:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Ja mam w 200D i to tym słabszym (W115) most od 240D i chwalę go sobie bardzo.

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 12, 2004 7:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 01, 2004 3:51 pm
Posty: 62
Lokalizacja: Zabrze
ja tez chcialbym miec most z mocniejszego samochodu bo to zawsze o jakies 3 tys obr mniej. zaluje tylko ze na forum mnie ludzie postraszyli ze samochod ledwo sie ruszy z miejsca bo to niby ma rozne przelozenia :( jednak miedzy 240D a 300 D jest tylko pare koni roznicy to pewnie nie ma wiekszego znaczenia a kilku procentowa ruznica mocy podczas ruszania jest praktycznie nieodczuwalna. zawsze jest nadzieja ze moj nowy most moze sie zepsuc i wtedy se kupie z 300d :D

_________________
W123 240D 81'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 12, 2004 11:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Cytuj:
jednak miedzy 240D a 300 D jest tylko pare koni roznicy to pewnie nie ma wiekszego znaczenia a kilku procentowa ruznica mocy


Tutaj nie chodzi o moc tylko o moment obrotowy [zlosnik] [/code]

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 13, 2004 10:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
Mam też drobny kłopot z mostem - luz na przekładni. Czy da się wymienić sam zespół przekładni, czy lepiej przełożyć cały most w komplecie ??

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl