MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 8:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: abs beczka
Post: ndz lip 25, 2004 10:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
cześć szukam szczegółwych informacji nt absu w beczce 82r czyli schematy, rodzaje czujników ,metoda pomiaru prędkości obrotowej kół, najczęstsze awarie jak sprawdzić pompe abesu , pisze bo lampka zapaliła sie na dobre tzn przy zapaleniu świeci potem gaśnie jak już rusze to sie zapala i nie ma abeesusprawdzałe na mokrej drodze blokuje kółka normalnie jak w standartowym hamulcu , a zanim rozparceluje cały układf musze sie do tego przygotować teoretycznie u etzolda jest za mało informacji takoż w necie ratunkuu :cry: sprawdziłem styki na sterowniku przekażniki na pompie a le bez zasady działania to jest lekka kapa

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 25, 2004 11:21 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Głównym problemem ABS jest zużycie mechaniczne elementów sterujących ciśnieniem płynu, bo jeśli chodzi o częśc elektroniczną jest ona raczej mało podatna na uszkodzenia ( naturalne zużycie). I w zasadzie juz po 10latach ABS poprostu nei działa, no nei okłamujmy się - aby dalej poprawnie działał należy wymienić pompe i będzie jak nowo narodzony, po 10latach ABS działa TYLKO w 20% w układzie hamulcowym VW Passat'a , testy wykonywane w niezalezych ośrodkach testowych - jak to ma się w MB - nie miałem dostępu do danych podczas pisania pracy o układach elektronicznych w samochodach ( głównie ABS i pochodnych z niego wynikających, a i tak na nierównych drogach ABS przynosi więcej złego niż dobrego, bo przy hamowniu każda utrata przyczepności koła z podłożem ( zmiana wartości bezwładności koła w stosunku to wylicznonej średniej wartości bezwładnośći koła) i powoduje "rozłącznie" tego koła, co przy odzyskaniu przyczepności powoduje opożnienia w rozpoczęciu procesu hamowania o czas zadziałania elektroniki i elementów wykonawczych ( głównie) - w nowych sysytemach jest to już dużo szybsze ale jeszcze nei takie jak powinno być)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 25, 2004 11:38 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
W 10-letnich Passatach były takie dziwne ABs z elektryczną pompą-zupełnie co innego. ABS w bekach jest piękny w naprawie. Czujniki możesz posprawdzać oscyloskopem badając przebieg na wejściu sterownika.Możesz sobie zmierzyć napięcie zasilania, spróbować podmienić sterownik i w zasadzie tyle możesz zrobić. Nie wiem czy pompa nie pasuje od W124 (starszych).

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 25, 2004 12:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
ABS w W123 jest mało awaryjny tzn. najczęściej padają czujniki średnio co 10 lat do wymiany 2 przednie (jeśli zakłada się nówki z ASO)
poza tym mam ASB w swoim aucie (ojciec w swoim też ma) i od nowości poza drugim kompletem czujników z przodu (z tyłu tylko czyszczenie czujnika) nic nie było robione a działa rewelacyjnie.

Tylni czujnik trzeba po tych kilkunastu latach wyczyścić i to tyle. Przednie mogą ucel uszkodzeniu przy jakiejś większej kolizji a tak to wytrzymują długo - dopuki nie zgnije gniazdo mocują czujnika czyli około 10 lat [zlosnik]

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 25, 2004 2:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Marcin S pisze:
Głównym problemem ABS jest zużycie mechaniczne elementów sterujących ciśnieniem płynu, bo jeśli chodzi o częśc elektroniczną jest ona raczej mało podatna na uszkodzenia ( naturalne zużycie). I w zasadzie juz po 10latach ABS poprostu nei działa, no nei okłamujmy się - aby dalej poprawnie działał należy wymienić pompe i będzie jak nowo narodzony, po 10latach ABS działa TYLKO w 20% w układzie hamulcowym VW Passat'a , testy wykonywane w niezalezych ośrodkach testowych - jak to ma się w MB - nie miałem dostępu do danych podczas pisania pracy o układach elektronicznych w samochodach ( głównie ABS i pochodnych z niego wynikających, a i tak na nierównych drogach ABS przynosi więcej złego niż dobrego, bo przy hamowniu każda utrata przyczepności koła z podłożem ( zmiana wartości bezwładności koła w stosunku to wylicznonej średniej wartości bezwładnośći koła) i powoduje "rozłącznie" tego koła, co przy odzyskaniu przyczepności powoduje opożnienia w rozpoczęciu procesu hamowania o czas zadziałania elektroniki i elementów wykonawczych ( głównie) - w nowych sysytemach jest to już dużo szybsze ale jeszcze nei takie jak powinno być)


Co za bzdury kolego?? zuzycie mechaniczne elementow sterujacych cisnieniem plynu??? genialna teoria :))) to sa tylko zawory ktore w odpowiedniej chwili odcinaja doplyw plynu hamulocwego do ukladu i nic wiecej.. a ze sterowane elektronicznie to tylko chwala temu. Jeszcze nie slyszalem zeby pompa ABSu szczegolnie w mercedesie wysiadla w sposob jaki to opisujesz... mam u siebie ABS ktory ma ponad 23 lata a pompa dziala jak nowo narodzona... poza tym zakladajac to zuzycie zaworow w pompie to nie mialoby to nigdy wplywu na to z kontrolka sie zapala.... i co?? koles wywali kase na pompe i bedzie wsyztsko ok tak?/ lampki juz mu sie nie beda swiecic i gitara ABS bedzie jak nowka - nonsens... i nie porownujmy prosze Passata do Mecedesa bo to inna połka.... i ta teoria o bezwladnosciach kola .. niepotrzebne komplikowanie sprawy ktora mozna wyjasnic w sposob prosty jak drut a nie rozwlekanie tego w sposob regułkowy ze studiów... az sie zagotowalem!! :roll:

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 25, 2004 3:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Jak dla mnie ta teoria o zuzyciu absu jest strasznie wydumana.Jezdziłem scorpio 85 rok z ABS bo scorki miały wszystkie a działabs w serii i do dnia dzisiejszego chodzi ,zadnej awarii,zero po prostu nic,przebieg 400tysiecy.A jakies działanie w 20% pierwsze słysze.Albo lampka gasnie i abs działa albo sie swieci i wtedy mamy normalne hamulce.Według mnie wystepuja tylko te dwa stany.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 25, 2004 3:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
a no tak to już z teoretyczną stroną ABS'u ;)

ja tam urządzeń wzmacniających doznania nie potrzebuje [zlosniki] i to jest tyle co teoria ma to praktyki [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 25, 2004 11:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 22, 2003 8:20 pm
Posty: 216
Lokalizacja: Nowa Dęba Podkarpacie
Witam.
U mnie jest a właściwie był ABS, aż pewnego dnia zaświeciła kontrolka i się swieci. No i teraz pilnie poszukuję prawej czujki ABS. Bo jak był to niech będzie.

_________________
Andrzej
Chrysler Grand Voyager LX 3.8 AWD 99/00'
MB W210 E230 96'
ex MB W123 300TD 82`TAXI
ex Fiat CC 700


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 25, 2004 11:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Scorpio ma fajny ABS i ciesz się MERC4Ever że ci się nie popsół bo byś nie miał wcale hebli-taka dziwna konstrukcja z elektryczną pompą (były też w passkach). Pompa ABS w mesiu psuje się ...........przy porządnym dzwonie [zlosnik] Szkoda że stare ABS nie miały autodiagnozy - testerek,wymiana czujnika = 15 min roboty

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 26, 2004 8:07 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
wiem ze ten abs w scorpio miał kosmiczna technologie,i lepiej zeby był sprawny.A w W124 diagnoza by sie przydała a tak szukaj i zgaduj zgadula...

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 26, 2004 5:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
dzięki za wszystkie informacje od poniedziałku zaczynam demotaż i sprawdzanie punkcik po punkciku oby udało sie to naprawić

_________________
W 123 300D 82r R.I.P

w 123 280 E błękit metalic 80r

volvo 460 96 fajnie śmiga

koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""



http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl