MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 8:06 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 25, 2004 10:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Witam !
Mam pytanie natury mechaniczno ekonomicznej - otoz postanowilem przetestowac jak zachowa sie moj silnik (200 D) w warunkach do ktorych normalnie nie jest stworzony i jadac dzisiejszego popoludnia poza miasto wrzucilem czworke i polozylem nogi na desce [zlosnik] pozwalajac aby silnik zgasl - ale nie zgasl !!!. Otoz predkosc wynosila 40 km/h, w tym momencie dalo sie wyczuc lekkie drgania z tylu oraz delikatne buczenie - przy 30 byl to pomruk (nie silnika bynajmniej) a przy 20 auto toczac sie nadal leciutko drgalo - przejechalem okolo 500 metrow z predkoscia okolo 15 km/h i samochod nie zgasl - jedyne objawy jakie zaobserwowalem to lekkie dlawienie. I teraz pytanie jaki wplyw na wal, most, skrzynie, silnik i co tam jeszcze moze miec taka jazda ?? - zaciekawilo mnie to o tyle iz probujac tego samego u znajomego ktory ma Nissana Primere 2,0 benzyna 16V silnik zgasl na czworce przy okolo 35 km/h. Czy diesel wobec tego wytwarza jakas sile ktora go ciagnie podobnie do automatow ktore tocza sie delikatnie bez pomocy pedalu gazu ?? - WTF ?? !!! [zlosnik]

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 25, 2004 10:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Diesel ze swej natury ma wysoki moment obrotowy i dlatego trudniej go zadławić, m.in. dlatego znalzł zastosowanie w czołgach i ciężarówkach. ;)

Taka jazda najdrowsza nie jest, bo przeciążasz silnik. Jak to się dokładnie odbija na układzie - nie wiem, ale wg mnie, przy dłuższej ekspolatacji w tym stylu, silnik powinien się szybciej niszczyć. Między innymi wymuszasz pracę na bardzo niskich obrotach, czyli przy źle zrównowazonym układzie.

Na pewno ktoś Ci napisze więcej i poprawi moje ewentualne błędy.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 25, 2004 10:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
No ok ale co ze skrzynia, walem i mostem - zastanawia mnie to bo jak pisalem slychac przy bardzo niskich obrotach buczenie i wyczuwa sie lekkie szarpanie z tylu wozu...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 25, 2004 10:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Szarpanie może być spowodowane jakimikolwiek luzami w układzie napędowym lub zawieszeniu. Generalnie zastanawia mnie jedno. Co ma na celu taki test?

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 25, 2004 11:23 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Przeciążasz w ten sposób układ korbowo-tłokowy. Skrzynia może się nie uszkodzi, ale ze względu na szarpanie może polecieć reszta przeniesienia napędu(wał z przegubami, półosie z przegubami...).Ogólnie wsio się napręża.
Największą głupotą z możliwych jest powolna jazda na wysokim biegu. Silnik po to ma zakres obrotów np.6500 żeby go wykozystywać. Nie koniecznie trzeba kręcić na maksa, ale można zmieniać biegi blisko max. momentu obrotowego. Np. dla dwusówow taka jazda jest wręcz zabujcza. I nie licz na mniejsze spalanie, bo jak będziesz chciał przyspieszyć na wysokim biegu to zawsze dodasz więcej gazu, to oznacza przepał, a nie wieżę, że nie spotka cię taka sytuacja. A wogóle to stare diesle szarpią jak nie ma odpowiedniego biegu.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
Post: ndz wrz 26, 2004 2:00 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Cremek pisze:
Witam !
Mam pytanie natury mechaniczno ekonomicznej - otoz postanowilem przetestowac jak zachowa sie moj silnik (200 D) w warunkach do ktorych normalnie nie jest stworzony


Ja bym udzielił nagany!
Tak nie można męczyć Mercedesów, nie zasługują na to...
Oglądaliście dziś w wiadomościach? Facet chyba 115 przejechał 4.600.000km! i napewno nie jeździł z nogami na desce z zapiętą czwórką pozwalając silnikowi się męczyć :(

Sorry, ale nie rozumiem Cię Cremek!
A propos buczenia:
to jest normalne przy przeciążeniu silnika.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 26, 2004 8:06 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Hehe jak widze co niektorzy powaznie sie zbulwersowali wiec juz tlumacze sie szybko i pokornie - otoz test byl jednorazowy i krotkotrwaly a na celu mial zaobserwowanie roznicy w zachowaniu w takich warunkach miedzy silnikiem Diesla i nowoczesna benzyna. Nie chodzilo mi bynajmniej o mniejsze spalanie, gdyz jestem zwolennikiem jazdy malo ekonomicznej i nie martwie sie czy moj wehikul spali 9 czy 12 litrow. Rozumiem oczywiscie ze jazda na 4 z taka predkoscia to smiech na kolkach ale nadal nikt nie udzielil mi odpowiedzi kluczowej dla tego testu - dlaczego auto nie zgaslo lecz toczylo sie nadal akby mialo AT ?? - glownie o wyjasnienie tego zjawiska mi chodzilo.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 26, 2004 8:54 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Bo kolegi benzyna tak komputerowo wzbogacała mieszankę, że aż w końcu się zalała i zgasła. A tobie to sprzęgło lekko się nie ślizga??

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 26, 2004 9:18 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Hmmm moze leciutko...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 26, 2004 10:35 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Cremek pisze:
ale nadal nikt nie udzielil mi odpowiedzi kluczowej dla tego testu - dlaczego auto nie zgaslo lecz toczylo sie nadal akby mialo AT ?? - glownie o wyjasnienie tego zjawiska mi chodzilo.



Może po prostu zapomnałeś skręcić wolne obroty, albo masz je za wysoko ustawione.

To nie lepiej było sobie założć worek kartofli na plecy i spróbować pojechać rowerem ustawiając łańcuch na namniejszym trybie z tyłu i na największym z przodu?? Poczułbyś w kolanach co dzieje się z autem, a może i byś coś urwał w takim teście...

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 26, 2004 11:02 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Hehehe obiecuje wszem i wobec ze byl to pierwszy i ostatni tego typu test jaki wykonalem na mojej ksiezniczce - bo cos widze ze palicie sie by mnie zaszlachtowac :-).

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 26, 2004 11:23 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Cremek pisze:
Hehehe obiecuje wszem i wobec ze byl to pierwszy i ostatni tego typu test jaki wykonalem na mojej ksiezniczce - bo cos widze ze palicie sie by mnie zaszlachtowac :-).


Nie, no aż tak emocjonalnego stosunku do twojego korbowodu to ja nie mam. [oczko]

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 26, 2004 2:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Cremek pisze:
dlaczego auto nie zgaslo lecz toczylo sie nadal akby mialo AT ??

A ten znowu swoje :-? [zlosnik]
Wysoki moment obrotowy przy niskich rpm + te ewent. kwestie, o ktrórych pisali Antoni i Me:how.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 26, 2004 2:30 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Wookee pisze:
Diesel ze swej natury ma wysoki moment obrotowy i dlatego trudniej go zadławić, m.in. dlatego znalzł zastosowanie w czołgach


Większość niemieckich czołgów z II WŚ miała silniki benzynowe :lol: (dotyczy Afryki). Shermany, masowo niszczone przez niemieckie, yły dieslami a Niemcy nazwali je Amitoster (opiekacz amerykańców) ze względu na to, iż po trafieniu długo się paliły, przypiekając przy tym załogę.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 26, 2004 2:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Bukol pisze:
Wookee pisze:
Diesel ze swej natury ma wysoki moment obrotowy i dlatego trudniej go zadławić, m.in. dlatego znalzł zastosowanie w czołgach


Większość niemieckich czołgów z II WŚ miała silniki benzynowe :lol: (dotyczy Afryki). Shermany, masowo niszczone przez niemieckie, yły dieslami a Niemcy nazwali je Amitoster (opiekacz amerykańców) ze względu na to, iż po trafieniu długo się paliły, przypiekając przy tym załogę.

Osobiscie nie kojarzę niemieckiego czołgu z dieslem - któryś z tych najcięższych? :-?

Pod Stalingradem Niemcy praktycznie nie wyłączali silników, bo potem nie szło za bardzo odpalić, momo że benzyna. ;)

Na I serię Shermanów sami Amerykanie mówili ponoć Zapalniczka. [zlosnik] Akurat ich silnikiem się nigdy nie interesowałem.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl