MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 1:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 27, 2004 10:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
Mam problem z ciaglym parowaniem szyb wewnątrz auta. Mam na wyposażeniu, klime. Podejżewam że jest coś takiego jak obieg zamknięty i otwarty nawiewu powietrza. Czy ktoś wie co się mogło popsuć? Jak się do tego zabrać? Może ktoś wyświetli jakiś schemacik z programu mb?

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 28, 2004 1:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Obieg zamknięty przy klimie działa tylko wtedy, gdy pokrętło dasz w pozycję max, zrobi się wtedy lekkie "klik". Być może masz na stałe włączone na wewnętrzny i mieli powietrzem, może auto stało i się zastało? Jak znam życie, adi zaraz wrzuci schemacik.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 28, 2004 2:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
zdejmij pokrywke ( osłone) z pod deski rozdzielczej od strony pasażera, i zobaczysz silniczek ( a raczej jego obudowe ) i zaraz obok , będzie klapka, jak jest otwarta to powietrze jest w obiegu zamknętym, jak zamknieta to masz obiek z zewnatrz - jak jest ciągle otwarta to delikatnie ją zamknij... bo zaraz za klapką jest pneumatyczny siłowniczek... [zlosnik]

a klapka ta jest normalnie zamknięta, jak zgasisz silnik - brak podciśneinia ( w benzynowym napewno , w dieslu to od zawsze jest popaprane ;) ) i wtedy klapka ci się zamknie - do siłowniczka nie będzie dochodziło podciśnienie ( o ile nei masz zbiorniczka podciśneinia ) , i już sprawa rozwiązana [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 28, 2004 8:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
dzięki, rozwalony jest zawór który kieruje podciśnienie do tego siłowniczka. troche kiepsko... bo skąd to teraz wziąć. Ale, najdziwniejsze jest to że miałem problemy z przykręceniem silnika dmuchawy. Jakieś dziwne rozwiązanie. mało stabilne. Zadnych nawet najmniejszych prowadniczek.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 31, 2004 11:02 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Witek pisze:
dzięki, rozwalony jest zawór który kieruje podciśnienie do tego siłowniczka. troche kiepsko... bo skąd to teraz wziąć. Ale, najdziwniejsze jest to że miałem problemy z przykręceniem silnika dmuchawy. Jakieś dziwne rozwiązanie. mało stabilne. Zadnych nawet najmniejszych prowadniczek.


ten rozdzielacz podciśnienia znajduje się w regulatorze temp. może mieć on postać dodatkowego pokrętła ( mniejszy o ok 30% od normalnych pokrętełek) lub w wersji zminimalizowanej ( ale tylko optycznie ) jako takie samo ustrojstwo jak regulacja położenia świateł... trzeba rozebrać "front panel" ( jak to teraz określają [zlosnik] ) i dostać się do całego ustrojstawa. Musisz zdjąć dekielek z przyciskami ( a przynajmniej miescami na nie ) na konsoli (ten element pod kątem , pod dwoma środkowymi nawiewami ) - ale OSTROŻNIE - bo lubią pekać zatrzaski [szalone] , i teraz masz wszystko na widoku. dochodzą 3 przewody podciśnienia ( jeden od kolektora, a dwa do siłowniczków. teraz jak poszukasz który jest do którego, i odpowiednio połączysz to ominiesz ten regulatro, i na "sztywno" bedziesz miał otwarte/zamkniete klapki. A żeby je ze sobą połaczyć - wybierz się do sklepu albo z akcesoriami do rybek, albo skorzystaj z rozdzielaczy do spryskiwaczy ( ale te mają z zalożenia dużą średnice ) ....
Napisz jeszcze jaki masz ten regulator tem od klimy... może sie coś znajdzie ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 31, 2004 9:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
Nie kumam o czym piszesz. ale ale. U mnie klapka jest nad wentylatorem. Znalazłem tylko jedną klapke. Wentylator umieszczony jest pionowo nad nogami pasażera. Kiedy zdiąłem panel przykrywający tenże wentylator znalazłem owy rozdzielnik. Rozdzielnik wygląda tak: jest to walec o średnicy 1,5cm i wysokości ok, 2cm. koloru zielonego z czarnym łepkiem na górze. Do łepka dochodzą krućce do węzyków. Od góry i od boku. Dodatkowo jest jeszcze jeden kruciec, z dołu. Pod czarnym łepkiem są dwie elektryczne styczki. Po sprawdzeniu okazało się że jest tam zasilanie tylko w pozycji MAX pokrętła klimy.
Do dolnego krócca dochodził fioletowy przewód, prawdopodobnie z poktętła klimy (w nim jest podciśnienie) , do górnego wężyk od siłowniczka a do drugiego górnego, kawalek wężyka z dziurką, tak żeby była możliwość nabrania powietrza. (pewnie rozdzielacz odcinał doplyw podciśnienia a siłownik tracil swoje podciśnienie przez tek wężyk, zamykając się)
Siłownik bez podciśnienia jest otwarty, powodując czerpanie powietrza z wewnątrz. Z podciśnieniem zamyka się, i powietrze czerpane jest z zewnątrz.

Narazie puki klima nie działa u mnie, poprostu połaczyłem fioletowy przewód z przewodem idącym do siłownika i gra.

Ale rozdzielacz by się przydał. byl na nim numer 8314 lub 8413. Ale rzadnego znaczka mercedesa
więc może ktoś poszukał by tego na fiszkach w programie.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 01, 2004 8:23 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
klima BEHR cz SIEMENS?? ( ale i tak są jednakowe )

chyba bez rysuknów z EPC się nei dogadamy...
Bo mam dwie klimy, jedna już po regeneracji , tylko zamontować i dokupić kompresor ( KUPIE KOMPRESOR!!! do M102, lub taki sam jest w 300D ) ...
druga jest jeszcze do małego remontu ( jak zwykle gabka sie wykruszyła :roll: ) ... i niejako mam fotograficzny [zlosnik] obraz całej klimy... i opisuje ci co i jak jest.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 01, 2004 1:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
A w którym miejscu wykrusza się ta gąbka?? Nie mam pojęcia którą mam klime. Ale widze że możesz mi pomóc, może znajdzie sie w twoich gratach coś takiego.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 01, 2004 8:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Witek pisze:
A w którym miejscu wykrusza się ta gąbka??


gabka jest w nawiewie - jak i całym Mercedesie ( np. uszczelnienie, przy lusterkach ) jako uszczelnienie. Klapka która to jest u Ciebie wadliwie wysterowana pneumatyką, aby spełniała swoje zadanie musi byś szczelna, a siłownik pneumatyczny nei jest na tyle silny aby zapewniś szczelność połączenia dwóch blach ( lub nawet blach guma ) i dlatego zastosowano gąbke, która pomimo małego nacisku siłowniczka, doskonale dolega i uszczelnia obiegi powietrza ( szczególnie jest to ważne żeby zimne powietrze nie uciekało "na boki" ) , ale po tylu latch już się poprostu wykrusza.... najnarmalniej ze starości.
Trzeba wszysto rozebrać, powymienić, wyczyścić... już to opisywałem ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl