MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 7:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lis 11, 2004 9:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Dziś zabrałem się za wymianę uszczelek pod pokrywami rozrządu.
Stare zdjąłem (połamały mi się w rękach ;-) ). Musiałem pozdejmować z reduktora LPG węże od cieczy chlodzącej, odkręcić oba przewody paliwowe przy rozdzielaczu paliwa (te najgrubcze) i taki twardy wężyk z serwa chamulcowego, bo prawa pokrywa nie chciała dać się wyjąć.
Nastepnie po wymianie uszczelek, zamontowałem wszystko w odwrotnej kolejności.
I wszystko byłoby super gdybym po odpaleniu nie zaóważył mgiełki unoszącej sie nad silnikiem (akurat jak silnik zaczynał łapac temperature, tzn. jak wskazówka sie ruszyła), pozatym słychac było jakby coś pracowało "na sucho" (wydaje mi się ze z prawej strony silnika). Oczywiście natychmiast zgasiłem sprzęta i już nie odważyłem się go zapalić, niestety nie mam pomysłu co się może dziać. Może to tylko moje złudzenie, a dzwięk jest taki, bo puściłem wszystko bez obudowy filtra powietrza. Może nowa uszczelka musi się wydymić?? Może dymi olej który kapnął na kolektor wydechowy??

Podsuńcie mi jakieś pomysły, bo ja już moich nie mam. :(

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 11, 2004 10:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Bez (całego) filtra raz jeżdziłem testowo przy regulacji. Faktycznie dźwięk był inny - taki bardziej metalowy i głosniejszy. Co do ewent. oleju, to sam wiesz njalepiej, czy coś naciapałeś "po okolicy" ;)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 11, 2004 10:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
powiadasz że zaÓważyłeś dymek??? hmmmm prawdopodobnie olej ktory Ci wlasnei skapnal na kolektor albo po prostu wszytsko jest teraz swieze i musi troche pochodzic coby sie wygrzalo:))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 12, 2004 12:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 25, 2004 3:19 am
Posty: 316
Lokalizacja: Kujawy
Odpal go jeszcze raz i obserwuj co się dzieje z silnikiem i z temperaturą płynu.Pozwól jej dojść nawet do 95 stopni nic nie uszkodzisz.Miej ręke na pulsie.Jeśli płyn osiągnie Ci taką temperature to wyjdzie Ci to coś ewentualnie spartolił.Powodzenia.

_________________
124 D 2.0 1992 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 13, 2004 1:26 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Jest wszystko OK.
Spanikowałem, ale dzięki za pomoc ;-)
Dźwięk to faktycznie byla wina zdjętego filtra powietrza.
Zato co się dziś okazalo, po odpaleniu za autem zrobiłem istną załonę dymną, a pod autem z rur wydechu zaczęła mi ciurkiem płynąc woda, zrobiła się kałuża na pół garażu ;-).
Już pomyślałem, że nie ma innej mozliwości, tylko musiala uszczelka pod głowicą pójść i jakimś cudem płyn chłodzący dostaje się do cylindra.
Na szczęscie MSL dodał mi dziś odwagi i powiedział z rozbawieniem, że on miał to samo, bo taka dziś pogoda :o (w Krakowie, od wczoraj są mgły, takie że ciężko się poruszać ;-) )
Odpaliłem, poczekałem z 15 min. i wszystko gra [zlosnik]

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 13, 2004 10:28 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Nie wiem czy to zrobiłeś, ale dobrze jest przy wymianie uszczelek wymienić takie plastiki przy rurce smarującej krzywki, w starych silnikach one często pękają i wtedy kończy się smarowanie i zniszczenie krzywki. Koszt śmieszny, chyba ok. 20-30zł w ASO, kupowałem do SEC.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl