MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 8:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz kwie 17, 2005 10:59 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
o ja sklerotyk... Zapomniałem, że w 5 jest inna jedynka niż w czwórce...
W V jest 3,82, a w IV 3,90...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł: skrzynia
Post: pn kwie 18, 2005 12:00 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 10, 2005 3:13 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Zbrosławice
jeśli ma ktoś skrzynie 5-ke niech dzwoni 505 019 818 dobrze załace :P

_________________
Z tył gwiazda, z przodu gwiazda to jest JAZDA!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 18, 2005 12:30 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Grzegi pisze:
(...) 5 jest zbawieniem dla diesla, szczególnie 200, 240, gdzie spalanie (przy 4) dla 120km/h jest większe niż "City cycle". Ale to już wina tego, iż 120 to już początek końca Vmax-a dla wyżej wymienonych modeli.

Chyba miałeś do czynienia z wyjątkowo zajechanymi dwieścieczterdziestkami
[zdziwiony]


Na górę
 Tytuł: Re: skrzynia
Post: pn kwie 18, 2005 10:28 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Czy są na forum tacy co przerobili temat 5-cio biegowej skrzyni w 200D i 240D ?
Nie interesują mnie raczej teoretyczne rozważania .Może ciekawsze były by doświadczenia tych co wrzucili takie skrzynie.Teoretycznie to nadbieg a praktycznie mogą być istotne kożyści.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 18, 2005 10:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
W 300D Vmax powinna być największa na 5 biegu (o ile jest, rzecz jasna), natomiast niewykluczone, że w 200D i 220D Vmax byłaby i tak największa na czwórce, a piątka mogłaby służyć jako nadbieg do oszczędzania paliwa, co najwyżej na płaskim i bez przyśpieszania. W 240 byłoby jakoś pośrednio - chętnie sam kiedyś sprawdzę, ale na razie nie szukam skrzyni piątki, bo mam pilniejsze wydatki... tylne zawieszenie, a także oszczędzam na inny wózek... dziecinny! i pieluszki! [zlosnikz]

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 18, 2005 10:52 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lip 08, 2003 8:57 pm
Posty: 258
Lokalizacja: z kątowni
ja w swojej 201 mam skrzynie 5 tam jest właśnie 200D powiem tak

zbiera sie troszke lepiej bo sa krótsze biegi ,minus więcej wajchowania lewarkiem,dwa przy stówce 200D z 4 biegową skrzynką zaczyna juz mruczeć delikatnie ale mruczy przez wyzsze obroty natomiast z 5 skrzynia jak wlepie 5 bieg to tylko slychac szum opon bardzo przyjemna jazda na autostradach skrzynia 4 nie ma porownania spalanie nei zauwazylem az tak duzej roznicy bo przeciez w polsce sa takie drogi ze ledwo z komfortem do tej 100km/h mozna sie rozpedzic

przelozenie w moscie o ile sie nie myle 200D z 4 skrzynka w w124 i w201 ma chyba 3,23 nie jestem pewien a z 5 skrzynia ma 3,92 co jeszcze zauwazylem w miescie przy 50 km mozna jechac na 4 biegu i samochod sie nie muli wdepniesz i ciagnie natomiast przy 4 skrzyniowej wersji przy 50 km na 4 biegu juz sie muli i trzeba schodzic z biegiem wiec
skrzynia 5 wiecej zalet niz wad aha umnie osiolek z 5 dopiero sobie radzi powyzej 90 km /h przy 80 czy przy 70 km/h lepiej z tym biegiem nie eksperymentowac silnik wyskakuje z ramy hehe:)

_________________
1.w123 240 d limuzynka z 1976 roku :-) sprzedany
2.w201 200d 1988 nowy nabytek :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 18, 2005 12:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
W 123 skrzynia 5-biegowa do diesla praktycznie nie różni się przełożeniami 1-4 od czterobiegowej, tylko dołożona jest piątka, ergo, przełożenia 1-4 nie są krótsze czy też "gęściej" zestawione.
Efekt krótszych przełożeń można by ewentualnie osiągnąć wstawiając np. do 240D most od 200D przy okazji wstawienia 5-biegowej skrzynki. Powinien się lepiej zbierać, a piąty bieg będzie robił za czwarty.

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 18, 2005 1:51 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Beczko Maniak pisze:
przelozenie w moscie o ile sie nie myle 200D z 4 skrzynka w w124 i w201 ma chyba 3,23 nie jestem pewien a z 5 skrzynia ma 3,92


w201 kiepskim jest tu przykladem, bo jak napisales przy 5 biegowy ma inne przelozenie mostu i efekt jest taki, ze 5 wiecej troche pali. Roznicy w obrotach na 5 biegu i 4 (przy 4) tez nie ma za duzych. Czestrze wahlowanie, a przyspieszenie lepsze tylko o 0,5 s to dla mnie byly wady rozwiazania z 5. MB tutaj troche oszukaj klientow.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł: Re: skrzynia
Post: pn kwie 18, 2005 4:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr gru 15, 2004 1:06 am
Posty: 104
WojZok pisze:
jeśli ma ktoś skrzynie 5-ke niech dzwoni 505 019 818 dobrze załace :P


Najpierw rozlicz się z starych ZOBWIĄZAŃ !!!! a potem pisz takie żeczy [szalone] [szalone] [szalone] [szalone] [szalone] [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 18, 2005 5:10 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
kocur pisze:
W 123 skrzynia 5-biegowa do diesla praktycznie nie różni się przełożeniami 1-4 od czterobiegowej, tylko dołożona jest piątka,

Na samej gorze drugiej strony napisałem własnie, że inna jest jedynka...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 18, 2005 10:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
wojz pisze:
Grzegi pisze:
(...) 5 jest zbawieniem dla diesla, szczególnie 200, 240, gdzie spalanie (przy 4) dla 120km/h jest większe niż "City cycle". Ale to już wina tego, iż 120 to już początek końca Vmax-a dla wyżej wymienonych modeli.

Chyba miałeś do czynienia z wyjątkowo zajechanymi dwieścieczterdziestkami
[zdziwiony]


Po prostu wziąłem dane z tabel

Fuel consumption 7,4/10,9/9,5 l; from 10.81: 7,2/9,9/9,5 l
acc. to guideline 80/1268/EWG; values for 90 km/h / 120 km/h / city cycle

10,9 >9,5 (9,9 >9,5)

no, a
Maximum speed 143 km/h (120 to już początek końca....więc wysokie obroty i wysokie spalanie..). Rozwiązaniem jest więc skrzynia 5tka [usmiech]

źródło : strona Maćka

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 19, 2005 9:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Te dane mi przypominają wartości dla 240D sprzed zmian w silniku. Max moment pozostał ten sam, tylko dołożono trochę momentu w wyższym zakresie obrotów, dlatego wzrosła moc maksymalna. O ile auto przed 1980 nie dochodziło do odcięcia obrotów rozpędzając się na maxa na czwórce - a nie dochodziło - to po przekonstruowaniu silnika powinno być szybsze.
Mój sprzęt, czterobiegowiec, przy dobrze ustawionych zaworach spokojnie przekracza licznikowe 150, a mam obwód opon większy o 5% od oryginalnego, więc licznik na pewno bardzo nie zawyża - o ile w ogóle. (dodam, że nie zarzynam sprzęta i z tej prędkości skorzystałem może ze dwa razy)
Oczywiście chla wtedy jak odrzutowiec.
Pozdrawiam,

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 19, 2005 9:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Ocet pisze:
kocur pisze:
W 123 skrzynia 5-biegowa do diesla praktycznie nie różni się przełożeniami 1-4 od czterobiegowej, tylko dołożona jest piątka,

Na samej gorze drugiej strony napisałem własnie, że inna jest jedynka...

Nie mogę znaleźć dokładnych przełożeń dla skrzyń do 123 diesli... z tego co pamiętam, to rzeczywiście różnica była tylko jedna i to nie rzutująca na całokształt (napisałem PRAKTYCZNIE) - na pewno czwórka była taka sama, przełożenie 1,00, a piątka jest nadbiegiem 0,81. Może ktoś ma te dane i mógłby je tu zamieścić?
Pozdrawiam,

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 20, 2005 9:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Gearbox 4-speed gear shift
Availability Series (until 09.80)

Shifting Feed control
Clutch Single-plate dry clutch
Type of gearbox Pinion change gear
Synchromesh gears I - IV
Gear transmission I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66
Differential ratio 3,69
Maximum speed 138 km/h; from 08.78: 143 km/h
Accelerations 24,6 s; from 08.78: 22,0 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 7,4/10,9/9,5 l
acc. to guideline 80/1268/EWG; values for 90 km/h / 120 km/h / city cycle

Gearbox 4-speed gear shift
Availability Series (10.80 - 08.83)

Shifting Feed control
Clutch Single-plate dry clutch
Type of gearbox Pinion change gear
Synchromesh gears I - IV
Gear transmission I. 3,91; II. 2,32; III. 1,42; IV. 1,0; R. 3,78
Differential ratio 3,69
Maximum speed 143 km/h
Accelerations 24,6 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 7,4/10,9/9,5 l; from 10.81: 7,2/9,9/9,5 l
acc. to guideline 80/1268/EWG; values for 90 km/h / 120 km/h / city cycle

Gearbox 4-speed gear shift
Availability Series (from 09.83)

Shifting Feed control
Clutch Single-plate dry clutch
Type of gearbox Pinion change gear
Synchromesh gears I - IV
Gear transmission I. 4,23; II. 2,36; III. 1,49; IV. 1,0; R. 4,10
Differential ratio 3,69
Maximum speed 143 km/h
Accelerations 24,6 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 7,4/10,9/9,5 l; from 10.81: 7,2/9,9/9,5 l
acc. to guideline 80/1268/EWG; values for 90 km/h / 120 km/h / city cycle

Gearbox 5-speed gear shift
Availability by request (from 02.82)

Shifting Feed control
Clutch Single-plate dry clutch
Type of gearbox Pinion change gear
Synchromesh gears I - V
Gear transmission I. 3,82; II. 2,20; III. 1,40; IV. 1,0; V. 0,81; R. 3,71
Differential ratio 3,69
Maximum speed 143 km/h
Accelerations 24,6 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 6,3/8,7/9,5 l
acc. to guideline 80/1268/EWG; values for 90 km/h / 120 km/h / city cycle







zaczerpnięte ze stronki Admina [usmiech]

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 20, 2005 10:37 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Dzięki [usmiech]
Będę częściej zaglądał na stronkę Admina...
Pozdrówko,

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl