MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 12:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 11:51 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
A ja leję LOTOS Mineralny od 3 lat. Ostatnio zmiany nastepuja co 8 000 km. Silnik chodzi rowniutko, cisnienie po rozgrzaniu 2.5 a po ostrym przegonieniu trzyma sie na poziomie 2.

Wszyscy objezdzali LOTOS z gory na dol, ale jakos po tym ile samochod na nim przejechal i w jakim stanie jest silnik jakos nie mam serca zeby wymienic na inny.

Pozdrawiam

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 11:53 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
PK2 pisze:
Futrzak pisze:
To teraz mi powiedzcie jak to jest z tym ciśnieniem na wskaźniku i mierzonym na cylindrach? Wydawało mi sie że wskażnik pokazuje jakąś średnią ze wszystkich cylindrów. Ale z mojej włsanej obserwacji tak nie jest. Cisnienie mierzone osobno jest wieksze niż na wskażniku.
Pozdrawiam
Futrzak


To dobre pytanie.


To chyba złe pytanie. Futrzaku, mylisz chyba ciśnienie sprężania (faktycznie mierzone na każdym cylindrze osobno) z ciśnieniem oleju , które wskazuje wskaźnik na desce

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 11:56 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
WeebShut pisze:
Wszyscy objezdzali LOTOS z gory na dol, ale jakos po tym ile samochod na nim przejechal i w jakim stanie jest silnik jakos nie mam serca zeby wymienic na inny.



Zdejmowałeś pokrywę zaworów? zaglądałeś do miski olejowej, pompy, zaworu?
Dopiero po takich oględzinach mozna coś powiedzieć.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 12:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Stawros pisze:
WeebShut pisze:
Wszyscy objezdzali LOTOS z gory na dol, ale jakos po tym ile samochod na nim przejechal i w jakim stanie jest silnik jakos nie mam serca zeby wymienic na inny.



Zdejmowałeś pokrywę zaworów? zaglądałeś do miski olejowej, pompy, zaworu?
Dopiero po takich oględzinach mozna coś powiedzieć.


Pokrywa zaworów (jezeli o to chodzi :Obrazek ) zdejmowana podczas ostatniej wymiany uszczelki , miska olejowa oczyszczona podczas również ostatniej wymiany uszczelki, wszystko w normie. Do pompy nie zagladalem, ale może podczas tej wymiany, która planuje wykonac za 3 dni, postaram sie to zrobic.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 2:16 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
PK2 pisze:
To dobre pytanie. Ja swoją drogą kiedyś się pytałem, po co w ogóle jest ten wskaźnik ciśnienia, co on daje właścicielowi Mercedesa? Rozumiem, że stoją za tym dziesiątki lat tradycji, ale czy jest jakieś praktyczne zastosowanie tego miernika 1-2-3 vs. czerwona lampka "awaryjna"?

Pozdrawiam


Dokladnie ten wskaznik jest tym, czym jest czerwona lampka awaryjna teraz. Jak cisnienie oleju spadnie ponizej 0.3 (przy tych wartosciach zapalaja sie lampki w innych autach) znaczy to ze brak jest oleju w ukladzie lub dzieje sie cos niepokojacego = zatrzymaj silnik, bo zaraz bedzie zatarty. Nic wiecej, a proba odnoszenia tego do cisnienia sprezania ("Futrzak") nie ma nic do rzeczy, bo to zupelnie cos innego. Te ostatnie mierzy sie manometrem po wykreceniu wtryskiwacza.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 4:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Futrzak pisze:
To teraz mi powiedzcie jak to jest z tym ciśnieniem na wskaźniku i mierzonym na cylindrach? Wydawało mi sie że wskażnik pokazuje jakąś średnią ze wszystkich cylindrów. Ale z mojej włsanej obserwacji tak nie jest. Cisnienie mierzone osobno jest wieksze niż na wskażniku.
Pozdrawiam
Futrzak


:o [zlosnik] To by była dyskoteka na desce rozdzielczej.
Fajnie by było mieć 4 manometry na desce i żeby wskazywały aktualne ciśnienia w cylindrach.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 26, 2005 12:49 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
MercBeginner pisze:

:o [zlosnik] To by była dyskoteka na desce rozdzielczej.
Fajnie by było mieć 4 manometry na desce i żeby wskazywały aktualne ciśnienia w cylindrach.


Niektorzy mieliby 5, inni 6 [zlosnik] , jeszcze inni 8, a nawet tacy z 12 by byli.

[zlosniki]

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 26, 2005 12:50 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Mitu pisze:
MercBeginner pisze:

:o [zlosnik] To by była dyskoteka na desce rozdzielczej.
Fajnie by było mieć 4 manometry na desce i żeby wskazywały aktualne ciśnienia w cylindrach.


Niektorzy mieliby 5, inni 6 [zlosnik] , jeszcze inni 8, a nawet tacy z 12 by byli.

[zlosniki]


12? Bufony ;)

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 11, 2005 8:05 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
hm no to ja jeszcze raz sie was spytyam co sądzicie o takim zachowaniu wksazówki.
Dzis zapaliłem autko i cisnienie wskzywało okołó 2,8 ale na tym rozkreconym ssaniu kołó stacyjki, jak tym zmniejszyłem obroty to spadło do dwóch, po rozgrzaniu silnika spadło do 1 a po jakims czasie do 0,5.
Chodiz mi o efekt podczas dodawania gazu, jesli dodam gwałtownie to wskazówka bardoz szybkim ruchem idzie do 2-2,3 i potem troszke wolniej do 3 , nie jest to płynne przesuniecie wskazówki ale taki szybki przeskok na 2-2.3 i potem płynnie na 3, po spusczeniu gazu wędruje na 0,5.

_________________
Jestem ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 11, 2005 9:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Sądzę, że znów nie uzyłeś opcji "Szukaj" albo nie przeczytałeś znalezionych tą drogą postów.

Pozdr.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 12, 2005 9:11 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
hmm ja do auta z 72 wlewalem polsyntetyk i chidzil lepiej i mniej przepalal jak na mineralnym :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 12, 2005 9:15 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Gruu pisze:
spusczeniu gazu wędruje na 0,5.


Jest to juz bardzo złe ciśnienie. Ktoś pisał że w nowych autach bez wskażnika poziomu tylko z lampką ostrzegawczą. Własnie przy 0,5 zapala się awaria.
Poza tym nawet jak cisnienie spada do jakiejś wartości to do trzech powinno ochoczo skakac po lekkim nacisnieciu gazu a nie pojeżdzać.
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 12, 2005 11:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Cytuj:
Dzis zapaliłem autko i cisnienie wskzywało okołó 2,8 ale na tym rozkreconym ssaniu kołó stacyjki, jak tym zmniejszyłem obroty to spadło do dwóch, po rozgrzaniu silnika spadło do 1 a po jakims czasie do 0,5.
Chodiz mi o efekt podczas dodawania gazu, jesli dodam gwałtownie to wskazówka bardoz szybkim ruchem idzie do 2-2,3 i potem troszke wolniej do 3 , nie jest to płynne przesuniecie wskazówki ale taki szybki przeskok na 2-2.3 i potem płynnie na 3, po spusczeniu gazu wędruje na 0,5


To jest źle powinno być na zimnym jak wiadomo 3 na ciapłym 1,5 do 2.Ja miałam takie coś ,że przy zimnym 3 na rozgrzanym 2 podczas jazdy 2.Przyczyną był przytkany wężyk do wskaźnika.Dlatego najpierw zmień olej i spróbuj przedmuchać ten wężyk,jak to nic nie zmieni zastanów się nad samym wskaźnikiem.Jeżeli to nic nie zmieni to już coś poważnego


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 12, 2005 2:18 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
nieiwme mam drugi licznik i sprawdze a potem pompe.

_________________
Jestem ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 13, 2005 11:02 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
lukasz 200 pisze:
Dlatego najpierw zmień olej i spróbuj przedmuchać ten wężyk,jak to nic nie zmieni zastanów się nad samym wskaźnikiem.Jeżeli to nic nie zmieni to już coś poważnego


A nie byłoby najprościej zmierzyć ciśnienie samemu lub z braku odpowiedniego ciśnieniomierza podjechać do warsztatu?

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl