MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 10:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt wrz 24, 2002 4:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 24, 2002 9:08 am
Posty: 12
Lokalizacja: Świdnica
Witam po krótkiej przerwie!

Z chęcią poczytałbym o tym visco w manualu jakbyś dał cynk czy jest on gdzieś na sieci, bo z moim grzaniem silnika się porobiło tak, że jak poszła uszczelka pod głowicą, to po jej wymianie, "dla bezpieczeństwa" zespoliłem wentylator "na stałe" z obrotami silnika. Teraz zbliża się zima i takie super chłodzenie nie będzie raczej wskazane, co?

Ech, te awarie! Te koszty! Ech...

Pozdrawiam wszystkich.

_________________
"Einmal Mercedes, immer Mercedes!" [przysłowie staropolskie]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 24, 2002 5:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Kola pisze:
po jej wymianie, "dla bezpieczeństwa" zespoliłem wentylator "na stałe" z obrotami silnika.


Ale w 300-tce? Bo tylko tam było visco..
Chyba będzie troche niedogrzany zimą...

Proponuję sprawdzic "Eksploatacja i naprawa", ale ja osobiście korzystam z książki do 123, która notabene jest w połowie idento z ww. zakładką.

Pozdrawiam

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 24, 2002 5:09 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 24, 2002 9:08 am
Posty: 12
Lokalizacja: Świdnica
Cytuj:
Ale w 300-tce? Bo tylko tam było visco..
Chyba będzie troche niedogrzany zimą...

Proponuję sprawdzic "Eksploatacja i naprawa", ale ja osobiście korzystam z książki do 123, która notabene jest w połowie idento z ww. zakładką.



OOOps, zapomniałem! Mam W123 250. Benzyna/gazownia. Czyli że nie ma tam czegoś takiego jak visco? To jak działa włączanie wentylatora? Większość "speców", u których byłem mówi, że to to. A może to kowale są, a nie mechanicy...?

_________________
"Einmal Mercedes, immer Mercedes!" [przysłowie staropolskie]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 24, 2002 5:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Ja mówie o silnikach diesla. 300D w W123, 116 itp. było visco, w nowszych już wprowadzili w szerszej gamie silników (np. w201 ma już w 200d).
Co do benzyn to nie mam pojęcia, sprawdze w 124 i dam odpowiedź wymijającą [zlosnik] (ale nie dzisiaj bo auto jest na parkingu i nie chce mi sie dymać) [chory] .

Ale gaz??? Szkoda silnika..

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 24, 2002 5:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 24, 2002 9:08 am
Posty: 12
Lokalizacja: Świdnica
Cytuj:
Ale gaz??? Szkoda silnika..



Wiem, wiem... :cry: Ale te koszty, te koszty... Ech... :( 2,5 litra trochę żre (12-14 l/100km ???). W sumie to nawet nie wiem jeszcze ile żre, bo mam licznik przebiegu popsuty i nie mogę pomierzyć. Jak nie urok, to sraczka. :lol:

A to visco co to za maszyna taka, to dalej, kurna, tak do końca, kurna, panie, nie wiem, kurna. Co to za bydlę jest? Jak sprawdzić czy to w ogóle mam? Czy to widać gołym okiem nieuzbrojonym? Wstyd pytać... :oops:

Pozdrawiam

_________________
"Einmal Mercedes, immer Mercedes!" [przysłowie staropolskie]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 24, 2002 10:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
To jest sprzęgło visco, które załącza wentylator, w zależności od temp. silnika. Nie we wszystkich to jest..u mnie nie ma i mam świety spokój [zlosnikz]

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 25, 2002 10:35 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Najlepiej sie sprawdza za pomoca organu popularnie nazywanego wzrokiem. Istnieja tez metody "na dotyk.
Generalnie urzadzenie znajduje sie w wiatraku, jest srednicy ok 10 cm i wyposazone jest w maly radiatorek promieniowy. Jak go nie ma to wiatrak jest bezposrednio przykrecony do oski pompy, a jego srodek jest efektem obrobki skrawaniem - toczenia.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 25, 2002 10:50 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 24, 2002 9:08 am
Posty: 12
Lokalizacja: Świdnica
Ocet pisze:
Najlepiej sie sprawdza za pomoca organu popularnie nazywanego wzrokiem. Istnieja tez metody "na dotyk.
Generalnie urzadzenie znajduje sie w wiatraku, jest srednicy ok 10 cm i wyposazone jest w maly radiatorek promieniowy. Jak go nie ma to wiatrak jest bezposrednio przykrecony do oski pompy, a jego srodek jest efektem obrobki skrawaniem - toczenia.


Zrozumiałem. Over. Chyba mam w takim razie visco. Coś se takiego przypominam podobnego. Okrągłe z radiatorkiem promieniowym. Taaaaak! To musi być to. Teraz muszę się jeszcze przekonac czy to działa. Ale wcześniej trzeba by było usunąć to mocowanie na śruby. Ciekawe czy nie zostało uszkodzone, jeśli było dobre.... A ile visco może kosztować? W sklepie to pewnie drogie, no i gdzie to kupić? Może z giełdy albo ze szrotu? Hmmm... A może ktoś z szanownych Mercedesowców ma coś takiego?

_________________
"Einmal Mercedes, immer Mercedes!" [przysłowie staropolskie]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 25, 2002 10:56 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Chcesz usunac mocowanie wiatraka do visko, visko do oski, czy masz dodatkowe patenty? :lol:

Visko nie jest super tanie, ale ja mam taka zasade: lepiej wydac duze pieniadze niz wyrzucic male. Nie zawsze tak robie, sa pewne metody obejscia i wydania malych. Co mam na mysli? Z visco przy zakupie trzeba mocno uwazac, a najlepiej miec jakas gwarancje z mozliwoscia oddania. Visco MUSI byc przechowywane w pozycji pionowej! (Os poziomo)

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 25, 2002 3:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Fakt , lepiej odżałować trochę więcej kasy niż potem stojąc w korku się denerwować , że rośnie temperaturka .
Dobre sprzęgła ( zarówno tarcze jak i visko ) robi Sachs .
Podczas lata miałem problem z temperaturą i musiałem wymienić visko.
Kupiłem właśnie Sachs'a . Kosztowało to 1 tys. zł ale od tej pory nie mam żadnych problemów .
Pozdrówka

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 25, 2002 5:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Wika pisze:
Fakt , lepiej odżałować trochę więcej kasy niż potem stojąc w korku się denerwować , że rośnie temperaturka .
Dobre sprzęgła ( zarówno tarcze jak i visko ) robi Sachs .
Podczas lata miałem problem z temperaturą i musiałem wymienić visko.
Kupiłem właśnie Sachs'a . Kosztowało to 1 tys. zł ale od tej pory nie mam żadnych problemów .
Pozdrówka

Ja już to przerobiłem :oops: Chciałem zaoszczzić i wyrzuciłem bez sensu kase. lepiej od razu wydac więcej, żeby póxniej zaoszczędzić. Zgodnie z przysłowiem "kto szybko daje ten daje dwa razy!" czyt. tanio!!!

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 26, 2002 1:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
Radiatorek mam a na jego środku od strony chłodnicy blaszkę. Po tym poznaję, że mam wisko. Ale nadal niepokoi mnie fakt, że by obrócić na zimnym silniku muszę przyłożyć niezły moment do wiatraka :o i zwalczyć opór paska. Kola - jak u Ciebie jest zamocowane na stałe ? Może u mnie podobny patent ?

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 26, 2002 12:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Pawełek pisze:
Ale nadal niepokoi mnie fakt, że by obrócić na zimnym silniku muszę przyłożyć niezły moment do wiatraka :o


o co c'mon z tym kręcniem? po co?
Wiadomo, że będzie cięzko chodzić cociażby ze względu na pompe wspomagania (pomijam już opór i ciśnienie silnika).
jak chcecie sprawdzić visco to rozgrzać fure, stanąc z przodu auta i glapić na wentylator czy się załączy i v-ce versa... Przy zimnym powinien jakiś czas chodzić pożniej się odłącza...A jak nie to nie ma visca albo jest przyspawane na stałe.

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 26, 2002 11:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Przecież jak kręcisz wiatrakiem , to nie obracasz pompy czy też silnika !
Na tym właśnie polega działanie sprzęgła visko , że wiatrak nie jest na
sztywno sprzężony z wałkiem .
Chyba faktycznie masz wentylator przyspawany do wałka .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 30, 2002 1:42 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
Upss no to tak jak myślałem - jest pewnie na stałe przyspawany do wałka :cry: tylko po co ktoś sobie zadał trudu ? Pewnie visco przestało działać :-?

_________________
Mercedes W123 240D `80

Mercedes W123 300D `79 - ex

Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl