MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 11:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw cze 23, 2005 10:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Grzegi pisze:
Zaraz, zaraz. W116 450SEL z patykiem ??? :o


Ano właśnie - rzeźba jakaś, więc i spalanie nie miarodajne. Ale 350 z manualem były.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 24, 2005 10:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Bukol pisze:
Ano właśnie - rzeźba jakaś, więc i spalanie nie miarodajne. Ale 350 z manualem były.



Zgadza się i nawet 350SEL. [usmiech]

BTW: Swoją drogą taka 450-tka na manualu pociągnięcie mieć musiała.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 24, 2005 8:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 17, 2003 9:44 am
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Grzegi pisze:
Zaraz, zaraz. W116 450SEL z patykiem ???
_________________


Tak, z patykiem...
Takiego mutanta kupiłem :lol: Poprzedniemu właścicielowi wysypał się automat i postanowił sobie "uprościć" life :-?

_________________
Onegdaj: W-114 200D'71, W-115 240D'74, W-116 280SE'76, W-116 450 SEL'75, S-124 250 TD'88 (skradziony), S-210 2.2 CDI'98, S-124 300TDT'92 (rozbity). W-124 E300D'93, W-124 E300TD'94.
Aktualnie bez Gwiazdy... :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 25, 2005 9:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 7:38 pm
Posty: 665
Lokalizacja: Puławy
WALDORFF pisze:
Tak, z patykiem...
Takiego mutanta kupiłem :lol: Poprzedniemu właścicielowi wysypał się automat i postanowił sobie "uprościć" life :-?


Życie jest prostsze z automatem... teraz jak nie mam strasznie mi go brakuje ;)

_________________
EX:Mercedes W115 '72, Mercedes W126 '82, BMW E30 '91
BMW E32 '89


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 26, 2005 10:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 7:38 pm
Posty: 665
Lokalizacja: Puławy
A jeszcze ostatnie pytanko - jakie obroty ma 450 przy 100km/h ??
Z góry dzięki za odpowiedź [oczko]

_________________
EX:Mercedes W115 '72, Mercedes W126 '82, BMW E30 '91

BMW E32 '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 27, 2005 1:42 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Bader pisze:
A jeszcze ostatnie pytanko - jakie obroty ma 450 przy 100km/h ??
Z góry dzięki za odpowiedź [oczko]


sądzę, że około 2.200. Mój Range 3,5 V8 z automatycznym 4 birgowym ZF'em przy 100km/h ma równe 2.000 obrotów. 450 ma skrzynię 3 biegową, więc obroty będą nieznacznie większe. Wookee niech się wypowie - ma 450SLC, charakterystyka może być podobna co 450SE/SEL.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 27, 2005 2:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Bader pisze:
A jeszcze ostatnie pytanko - jakie obroty ma 450 przy 100km/h ??
Z góry dzięki za odpowiedź


Można wyliczyć. Mi wyszło tak:

I - o ile wytrzyma [zlosnik] , ale chyba raczej nie więc czysta teoria 5850 rpm
II - 3700 rpm
III - 2550 rpm

Co na to Wookee albo And ??

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 27, 2005 3:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Bukol pisze:
450SLC, charakterystyka może być podobna co 450SE/SEL

Ta sama skrzynia i most oraz podobna waga, więc czemu nie?

I - wytrzyma, ale nie długo :D Skrzynia przełącza na II najpóźniej przy 5000 obrotów, a to jest około 90-95 km/h.
II - raczej 3500
III - 2200-2250

Sprawdzę, ale raczej nie opcję I, bo musiałbym zablokować jedynkę, a dla kolegi Bader nie będę się tak bawił. Pozostałe przy okazji - na jakimś odp. fragmencie drogi.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 27, 2005 3:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Wookee pisze:
Sprawdzę, ale raczej nie opcję I, bo musiałbym zablokować jedynkę, a dla kolegi Bader nie będę się tak bawił. Pozostałe przy okazji - na jakimś odp. fragmencie drogi.


I lepiej nie sprawdzaj. [usmiech]
Jak już będziesz robił próby sprawdź też dla (110kmh - licznikowych). Bo co tu dużo ukrywać każdy licznik zawyża.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 27, 2005 8:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Grzegi pisze:
MacKuz pisze:
No niestety jakiejś straszliwej różnicy nie ma pomiedzy 280 a wiekszymi pojemnosciami no poza gangiem V8


Zgadza się, bo 280 po prostu pali dużo.


Po pierwsze Mackuzowi nie chodzilo o zuzycie paliwa tylko o osiagi.
Po drugie, porownujac M110 (mowie o dobrze zachowanym i ustawionym motorze) do nawet wspolczesnych jednostek tej mocy i pojemnosci, nie odstaje znaczaco. Dlatego nadal twierdze, ze 280 nie pali duzo.

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 27, 2005 9:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 7:38 pm
Posty: 665
Lokalizacja: Puławy
Wookee pisze:
(...)bo musiałbym zablokować jedynkę, a dla kolegi Bader nie będę się tak bawił.

Przecież tego nie oczekuję [szalone]
Oczywiście chodziło mi o 3-ci bieg - czytaj jazda na trasie ;)
Możliwe że całkiem niedługo będę kupował 116 i szukam plusów 450 względem 280, bo niewątpliwie będzie takową dużo trudniej znaleźć w umiarkowanej cenie. Ciekaw jestem po prostu czy ewentualne różnice w spalaniu będą miały odbicie w przyjemności czerpanej z jazdy. Różnice w osiągach na papierze są zadziwiająco małe (10km/h różnicy w v-max).

P.S. Dzięki za wszystkie odpowiedzi już mam trochę większe pojęcie co i jak ;)

_________________
EX:Mercedes W115 '72, Mercedes W126 '82, BMW E30 '91

BMW E32 '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 27, 2005 10:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Jesli już mówimy o kupnie 450 to pojawiła się ostatnio w ogloszeniach dośc ładna 450SEL złota z Wrocławia .

Nie oglądałem wiec nic nie wiem .

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 28, 2005 1:57 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Bader pisze:
szukam plusów 450 względem 280,

są dwa plusy: 7-y i 8-y cylinder [hehe]

Cytuj:
Ciekaw jestem po prostu czy ewentualne różnice w spalaniu będą miały odbicie w przyjemności czerpanej z jazdy.

bul bul bul ... V8 to niekoronowany król silników benzynowych (jak dla mnie), ten dźwięk jest niepowtarzalny. Do tego moment obrotowy dostępny praktycznie od zaraz - wrażenia z jazdy są zupełnie inne niż R6.


Cytuj:
Różnice w osiągach na papierze są zadziwiająco małe (10km/h różnicy w v-max).

w sprincie też są niewielkie, co z tego, jeżeli M110 trzeba wkręcić na obroty, a V8 nie. Zobacz maksymalne moce i momenty w stosunku do obrotów silnika - i wszystko jasne.

Oczywiście M110 to także zacny silnik, ale jest jednak różnica między 114 czy 123, a 116 z tym silnikiem. O ile dwa pierwsze modele to topowe wersje typoszeregu, to 116 z M110 to najsłabsza wersja. Jeżeli kogoś to rusza oczywiście.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 28, 2005 1:59 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
misiek pisze:
Po drugie, porownujac M110 (mowie o dobrze zachowanym i ustawionym motorze) do nawet wspolczesnych jednostek tej mocy i pojemnosci, nie odstaje znaczaco.


NIc nie odstaje, jeśli chodzi o spalanie. Superb V6 2,8 automat mojego znajomego pali 16-18 w ruchu miejskim - każdy M110 tak potrafi [zlosnik] MOże japońskie V6 są odrobinę oszczędniejsze.

Większe spalanie V8 w 116 bierze się w dużej mierze z zastosowania skrzyni 3 biegowej.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 28, 2005 3:06 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
NIc nie odstaje, jeśli chodzi o spalanie. Superb V6 2,8 automat mojego znajomego pali 16-18 w ruchu miejskim - każdy M110 tak potrafi [zlosnik] MOże japońskie V6 są odrobinę oszczędniejsze.


Ano sa, kumpel mial Camry z 1992 V6 3.0 i palila w granicach 13l.

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl