MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 11:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lut 04, 2003 3:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Możesz mieć wywarzone koła i .... jedną krzywą felgę - też będzie problem .
Co do luzu na kierownicy , to przy przekładni znajduję się śruba , którą reguluje się w pewnym zakresie właśnie luzy .
Nie pamiętam jednak czy wykręcając ją zmniejsza się luz czy odwrotnie .
Kiedyś bawiłem się nią w 123 .

Pozdrawiam

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 05, 2003 2:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
Wika pisze:
Możesz mieć wywarzone koła i .... jedną krzywą felgę - też będzie problem .
Co do luzu na kierownicy , to przy przekładni znajduję się śruba , którą reguluje się w pewnym zakresie właśnie luzy .
Nie pamiętam jednak czy wykręcając ją zmniejsza się luz czy odwrotnie .
Kiedyś bawiłem się nią w 123 .

Pozdrawiam

Śrubę trzeba wykręcać, tylko, że ten pewien zakres jest jaki jest.
Żeby się do niej dostać to trzeba się troszeczkę napocić :x
przynajmniej w W116 treba odkręcić kolektor wydechowy, lub wyjąć przekładnię kierowniczą (ok. 2godz).

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 05, 2003 10:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
W 123 jest ona dostępna bez żadnego problemu , bo jest na wierzchu.

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 06, 2003 3:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Tak odnosnie tego co spotkało Simpera. Zdarzją się tacy naciągacze co biorą się za geometrię bez sprawdzenia luzów. To samo spotkało mojego kjuzyna, pojechał do ziomala, ten ustawił, skasował, a za dwa tygodnie poleciał sworzeń zwrotnicy. Fakt przez 2 tygodnie auto jeździło ładnie, bo ustawianie miało miejsce po wymianie środkowego drążka kierowniczego i przed zbierzność była naprawde ostro popieprzona. Jeno zwrotnica i drążki to tematy bliskoznaczne i awaria zwrotnicy, czyli związana z tym konieczność wymiany sworznia, znaczy ingerencja w dopiero usawione zawieszenie przekreśla sens ustawiania.
Wniosek: jak "Wielki Geometryk", bierze się bez sprawdzania, to od razu wiadomo, że z niego fuszer pierwszej próby i trzeba mu zaraz zabrać samochód zanim wpędzi człowieka w koszty. Luzy w zawieszeniu powodują stochastyczne ustaiwanie się geometrii, zależne od tego czy samochód zwalnia, przyspiesza czy co tam robi i nie ma siły żeby jakiekolwiek ustawianie mogło coś pomóc. Auto bedzie dalej sobie jeździć jak mu się będzie podobało, więc jeżeli akcja ma miec jakiś sens to ustawianie trzeba poprzedzić wymianą wszystkich umęczonych sworzni, końcówek czy co tam się zużyło.

Wracając do głównego wątku, bez oględzin na kanale nijak się nie obejdzie, a wyrokować tak przez sieciora to jakby z fusów wróżyć. Sprawdzić trzeba to wszystko co szanowni forumowicze wcześniej obstawiali (zobacz przy okazji jak sie mają łożyska, bo to też potrafi utruc niewąsko).

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 06, 2003 4:26 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
airkomin pisze:
Luzy w zawieszeniu powodują stochastyczne ustaiwanie się geometrii, zależne od tego czy samochód zwalnia, przyspiesza czy co tam robi i nie ma siły żeby jakiekolwiek ustawianie mogło coś pomóc.


Komin dobrze prawi, ja tylko troche przyprawie :lol:
Jak jest dobry "geometryk" to ma tki kijek/grazek, ktory wsadza mmiedzy kola i symuluje nim sily powstale podczas jazdy do przodu z predkoscia standartowa. Kijek jes wymyslem MB i likwiduje luzy szczatkowe, ktore sa w kazdym aucie nawet nowym. Oczywiscie najpierw trzeba sprawdzic, czy luzy sa tylko szczatkowe, tj. niewyczuwalne. :P

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 06, 2003 5:03 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Simper pisze:
witam
no to żeby było ciekawiej wczoraj byle u mechanika bo mam podobny problemi mam jednosezonowe opony wywazone kola i tez plywalo ... mam stosunkowo duzy luz na kierownicy ale auto czasem sciagalo na prawo a czasem na lewo a czase w ogole ... pojechalem do wydawalo by sie dobrego mechanika (serwisant z salonu toyoty) i poustawial cala geometrie i powiedzial ze wiecej nic nie da sie zrobic po czym skasowal 80 zetek i auto zachowuje sie prawie tak samo poza tym ze bardziej fruwa po drodze:(:(:( zeby tego bylo malo wymienil jeszcze plyn chłodzacy i dokrecil kawalek tlumika i za wszystko w sumie zaplacilem 2 stowy ... i wiecej juz do niego nie pojade :x :x
i zastanawiam sie czy mam takie stare autko ze nie da sie go ustawic czy juz drugi mechanik z kolei jest amatorem... w tym togodniu jade do trzeciego podobno dobry... a i odnosnie mechanikow to zastanawiam sie jeszcze nad jakimis serwisami typu carman ale w sumie to tam tez chyba buraki robia tyle ze kasuja 2 razy tyle co u zwyklego ... przynajmniej z tego co mozna bylo przeczytac w tescie autoswiatu jakies 2 miesiace temu... :-? :(


Witam,

a sprawdzil Ci luz na wsporniku drazkow? Mialem podobne objawy, najpier bicie kierownicy (wywazylem kola i nic), pozniej coraz mocniej, auto nabieralo coraz bardziej prawicowe poglady, coraz bardziej "myszkowalo", w koncu zjadlo mi przednie opony. A winny byl wspomniany wspornik, w kwietniu jak ustawialem geometrie byl niewielki luz, a po 10-15 tys km calkiem spory:)

_________________
w123


Na górę
Post: pn cze 30, 2008 4:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 4:02 pm
Posty: 59
witam. Jestem tutaj nowy. Mam problem ze Swoją W124 silniczek 2.0 Benzyna.
Wydaje mi się ze mój samochód tak jakby cały czas nie jechał swoim torem po drogach tzn. jedzie wszędzie ale nie tak jak powinien. Wiem ze kiedyś miał wypadek ale byłem nim na mierzeniu płyty podłogowej po naprawie i wyszło wszysko ok wg komputera jedno koło mam przesunięte o ok 3mm wiec chyba tutaj nie będzie tkwił problem.
Z pół roku temu robiłem wszystkie elementu gumowe tylnego belki , wahacze były i sa nadal ok.
Zbeierzność tez jest utawiona - kąty podobno sa dobre. Oponki prawie nowe z tym ze rozmiar 215/50/17 (ktoś mi kiedys mówil ze tu moge miec problem) bo dodatkowo kręcą siębardzo blisko rantów.

Aha i jeszcze jedno wydaje mi ze czasami jedzie równo a wiekszośc czasu ciągnie delikatnie w lewo. Tak wygląda jakby poprostu tracił zbierzność. Wcześniej jezdziłem BMW 525TDS i nigdy nie było czegoś takiego ze samochód jechał wszędzie gdzie chce ale nie tam gdzie ja chce. A jezdziłęm na oponach 255 z tyłu i 235 z przodu.


Na górę
Post: pn cze 30, 2008 6:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Paweł_W124 pisze:
Oponki prawie nowe z tym ze rozmiar 215/50/17


Powodem moga być opony i ważna sprawa w Mercedesie musisz mieć BDB amortyzatory z tyłu, poniżej 75% bedzie juz autem bujało i będzie kluczył, szczególnie na niskim profilu i szerszej oponie.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pn cze 30, 2008 11:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 4:02 pm
Posty: 59
georem pisze:
Paweł_W124 pisze:
Oponki prawie nowe z tym ze rozmiar 215/50/17


Powodem moga być opony i ważna sprawa w Mercedesie musisz mieć BDB amortyzatory z tyłu, poniżej 75% bedzie juz autem bujało i będzie kluczył, szczególnie na niskim profilu i szerszej oponie.


Powiem tak w jakim stopniu tylne amorki są sprawne to nie wiem. Wymieniałem może rok temu - ale nie zamontowałem jakiś szczególnie markowych.

A mam takie inne pytanie amortyzator układu kierowniczego jak go sprawdzic czy jest dobry. Czy wystarczy np odkręcić i rozciągną i scisnąc, jak sie ma zachowywać jeżeli jest dobry.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 11:03 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lip 03, 2008 10:49 am
Posty: 7
"Zastrzelić wszystkich mechaników, którzy kasują za to, że tylko popatrzylii stwierdzili, że "może to jest to?!"
Popieram Fachowców, którzy kasują za efekt, a nie za próbę naprawy, często kończącą się kolejną usterką, jak to było m.in. u Łysego występującego na Forum jako "georem""

no ale to po czesci tez twoja wina ze placisz komus co Ci spierdzielil cos innego przy aucie...zawsze mozna przeciez wezwac policje i dojsc do porozumi9enia ;).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl