MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 9:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 10:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Ja obmyśliłem sobie tak: najpierw spuszczam cały ATF odpinając wąż powrotny z przekładni i kierując go do jakiegoś zbiornika - dlatego pytałem czy do tego konieczne jest uruchomienie silnika. W drugim etapie chciałem nalewać jakiegoś taniego płynu do otwartej pompy i od razu spuszczać to do tego samego baniaka ruszając kierownicą tak aby cały brud też zleciał. W końcowym etapie chciałem podłączyć ponownie wąż do pompy i nalać świeżego płynu odopwietrzyć układ ruszając kierownicą (na tym etapie dekiel zamknięty) i ponownie uzupełnić płyn. Tyle. Masz jakieś sugestie?

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 10:35 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Student pisze:
Ja obmyśliłem sobie tak: najpierw spuszczam cały ATF (...) W drugim etapie chciałem nalewać jakiegoś taniego płynu do otwartej pompy i od razu spuszczać to do tego samego baniaka ruszając kierownicą tak aby cały brud też zleciał (...)

Czyli chcesz przepłukać, tak jak ja.
Po spuszczeniu starego płynu, zmontowałem węże i zalałem świeżego ATFu do wypłukania. Kupiłem do tego celu najtańszy jaki był - ATF Hipol (po 12PNL/l [zlosnik]). Jak to zrobisz, to odpal silnik i pokręć porządnie przez chwilę kołami, niech pokrąży po układzie i go wymyje.
Gasisz, zlewasz ponownie cały olej, montujesz na gotowo przewody, zakładasz filtr, zalewasz olejem, odpowietrzasz, uzupełniasz poziom i tyle.

Tylko nie wiem, czy na pewno jest sens tą szopkę z płukaniem odstawiać. Ja to robiłem dlatego, że moje graty leżały rozmontowane z 10 lat w piwnicy. Jeśli jest w normalnym użyciu, to ja osobiście nie widzę takiej potrzeby.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 10:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Jasne! dziękuję za wskazówki! Skoro przy zgaszonym silniku cały płyn spływa to ok. Zresztą sprawdzę jutro czy zejdzie około 1,4 litra... Dziękuję raz jeszcze!

Pozdrawiam jednocześnie solidaryzując się z hasłami z Twojego podpisu!!!

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 10:55 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Student pisze:
Skoro przy zgaszonym silniku cały płyn spływa to ok. Zresztą sprawdzę jutro czy zejdzie około 1,4 litra...

Nie ma szans na całość, zejdzie najwyżej około litra :roll: .


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 02, 2006 5:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Temat stary jak świat ale wracam do niego bo dopiero dzisiaj wymieniłem płyn w układzie wspomagania. Zacząłem postępować według tego co ustaliłem z wojzem. Odkręciłem dekiel i starałem się zdjąć blaszkę zabezpieczającą sprężynę tak, aby można było ją użyć ponownie. Lekko odgiąłem jedno skrzydełko i zdjąłem blaszkę, niestety blaszka pękła przy próbie ponownego jej dogięcia. Trudno, kupiłem podobną, nieco tylko większą. Po odessaniu płynu strzykawką moim oczom ukazał się dekielek, pod dekielkiem - ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu był pierścień o średnicy i wysokości mniej więcej takiej jak filtr (który zakupiłem wcześniej) a pod pierścieniem metalowa podkładka podtrzymująca ów pierścień.
Po zdemontowaniu całości odłączyłem wąż powrotny i spuściłem płyn do bańki. Podczas spuszczania ruszałem w obie strony kierownicą. Następnie zamontowałem wąż ponownie i nalałem świeżego płynu. Nałożyłem dekiel i uruchomiłem silnik znowu kręcąc kierownicą w celu odpowietrzenia układu. Kolejne zdziwienie: Przekładnia hałasowała a płyn w zbiorniczku spienił się bardzo i wcale go nie ubyło. W związku z tym poruszałem kierownicą przy wyłączonym silniku i otwartym deklu - wtedy usłyszałem bulgotanie a poziom płynu się obniżył. Ponownie spuściłem płyn zamontowałem filtr i odpowietrzyłem - tym razem przy zgaszonym silniku. Niestety z całego układu udało mi się spuścić grubo poniżej jednego litra.
Teraz moje pytanie: czy ten pierścień był swego rodzaju substytutem filtra?

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 10, 2007 8:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
Tez zabieram sie do wymiany ATF'u w Bekonie, tyle ze nie za bardzo wiem jak sie zabrac, co odkrecic zeby zlac olej....i gdzie jest wspomniany filterek :roll: Moglby ktos wypisac kolejnosc czynnosci, gdzie co i jak :D Z góry dzieki.

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 8:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Thomas Przeczytaj ten wątek raz jeszcze... wszystko tu jest opisane. Filtr znajduje się wewnątrz pompy wspomagania. Z tego co wyczytałem na forum to nie wszystkie pompy posiadały filtr (proszę mnie poprawić jeżeli się mylę). Odkręcając dekiel pompy zobaczysz nakrętkę przytrzymującą tuleję ze sprężyną, która dociska filtr. Należy ją odkręcić i uważać żeby nie wystrzeliła sprężyna. Możesz mieć też zamiast układau nakrętka-sprężyna naciętą blaszę która ogranicza sprężynę. Reszta tak jak w postach powyżej. Z własnego doświaczenia: nie trzeba uruchamiać silnika aby spuścić płyn.

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 9:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
Aha, nie robilem tego jeszcze i sie troche zestresowalem :oops: szczegolnie po dowiedzeniu sie o istnieniu filtra :o Dziekuje za odpowiedz [zlosnikz]

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl