MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sie 21, 2006 1:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
yvette pisze:
dziwi mnie też to że jeśli miałbym tam nalać oleju przekładniowego to zamknięcie puszki graniczyłoby z cudem, tak żeby to się nie wylało.


jak to graniczyloby z cudem?? przeciez to proste jak konstrukcja cepa:)) mas zposkladany przegub, zaklepane puszki i od strony oslony gumowej nalewasz oleju przekladniowego, a potem pieknie zakladasz oslone gumowa i zaciskasz opaskami... zadna filozofia:))) a tak robilem u siebie - zadnego problemu nie bylo, a olej lalem prosto z pojemnika litrowego:)
Smar grafitowy zawsze jest dolaczany do przegubow w autach z napedem na przod... jesli kupiles zestaw naprawczy do MB i byl tam smar grafitowy to nic.. jest rownie dobry jak olej... jednak fabrycznie byl olej - nie wiem czy z jakiegos konkretnego powodu czy po prostu bylo latwiej nim napelnic puszke:))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 21, 2006 3:01 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 25, 2006 9:30 pm
Posty: 49
dobrzan pisze:
jak to graniczyloby z cudem?? (...)
w sumie racja, jakoś nie pomyślałem o tym od tej strony. zestaw był do MB, niemieckiej produkcji, widocznie teraz dają smar. fakycznie jednak z olejem łatwiej - wlewasz i po sprawie. straszne babranie z tym smarem było...

_________________
MB W123 230E 1983 Classicweiss (aktualnie pod maską 2.0 z w124 '89) +
http://www.flattenimage.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 21, 2006 3:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Zdjęcie z Internetu:

Obrazek

Tutaj smar w tubce.

Pozdrawiam.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 21, 2006 3:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
ja napchalem smaru ale molibdenowego do półosi ciężarówek i też wszystko cacy , grafitowy żle mi sie kojarzy z tego względu że kiedys oglądałem wał który pracował na takim smarze części smarne sie ulotniły i został taki półproszek szary który pięknie wytarł część która powinna byc smarowana [szalone]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 21, 2006 4:53 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 25, 2006 9:30 pm
Posty: 49
PK2 pisze:
Zdjęcie z Internetu:

dokładnie ten zestaw (ćwierć kilo, a nie pół jak pisałem :oops: )

mycha pisze:
grafitowy żle mi sie kojarzy

być może wprowadzam w błąd, on wygląda jak grafitowy, ale możliwe że nie jest, nie znam się tak dobrze na smarach.

_________________
MB W123 230E 1983 Classicweiss (aktualnie pod maską 2.0 z w124 '89) +

http://www.flattenimage.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 21, 2006 10:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
jaka jest cena tak owego zestawu???

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 21, 2006 10:59 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 25, 2006 9:30 pm
Posty: 49
trudne pytanie, ale pogrzebałem i znalazłem nawet paragon. z numeru części wynika że to samo jest do w126 - 1263500237. zapłaciłem 68 zł z vatem, ale podejrzewam, że można taniej.

_________________
MB W123 230E 1983 Classicweiss (aktualnie pod maską 2.0 z w124 '89) +

http://www.flattenimage.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 22, 2006 10:08 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
SKOWRON pisze:
jaka jest cena tak owego zestawu???

110 zł Febiego - to o tym zestawie pisałem wczesniej. Jest taże zestaw orginalny ale nie wiem po ile i półoś cała za chyba 1700 zł. Niestety nikt nie produkuje samych przegubów

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
Post: czw lip 08, 2010 9:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 8:23 pm
Posty: 66
Numer GG: 2356714
Lokalizacja: Lublin
Odświeżę nieco temat jeśli pozwolicie, podając jakieś aktualne dane, bo aktualnie odkryłem, że w moim w123 są półosie i coś tam z nimi trze zrobić ... ale to inny temat.
Na dzisiejsze czasy tj. lipiec roku 2010 znalezienie "zestawu naprawczego osłon półosi" firmy Spidan lub Loebro czyli produktów grupy GKN jest graniczące z cudem, jeśłi ktoś ma inne doświadczenia to proszę pisać, myślę, ze to będzie z korzyścią dla każdego. Bo chyba Spidan są najlepsze poza oryginałem. Więc tak, oryginał to jest numer części 1263500237 jak się dowiadywałem w ASO Mercedesa w Lublinie kosztuje 280zł. Wszędzie pełno jakichś firm typu Hart, 4max, Hans Pries (nazywany też psem :D), które jakoś do mnie nie przemawiają, a mechanik, którego znalazłem, powiedział, że g...a nie ma co zakładać bo szkoda nawet rozbierać wszystkiego i dobrze żeby to wytrzymało co najmniej te 200 000km. Po nieskutecznych poszukiwaniach GKN, znalazłem w jednej z firm od części zestaw Febi, to jest numer 08460, i ma kosztować ponoć ok 88zł, więc chyba Febi będzie jeszcze w porządku. Facet mówił, że nawet ok 3 tygodni może trwać ściąganie tego z Niemiec, więc jeśli to idzie na prawdę z Niemiec a nie z Chin to będzie dobrze, chociaż może też przyjechać TIRem z Turcji :P
tak, ten zestaw Febi http://www.febi.com/pl/service/suche/produktkatalog.jsp?site=/default/febisearch/&febinumber=febi+lub+n8460r+por%C3%B3wnawczy:&quickfinder_febinummer_submit=#ma w komplecie smar, nie grafitowy ale molibdenowy, przy najmniej tak wynika z http://www.czescionline.com/czesci/product/1581965 ,
. Uprzedazajac dyskusję nad wyższością/różnicami smarów podaję np. taki link http://forum.skodovka.pl/printview.php?t=16625&start=0&sid=fe7410b9995bbd5c06bfb74b7956196c z dyskusją na ten temat na jakimś forum.
U mnie np. jest olej, ale nie podejrzewam, że mógł tam nie być od fabryki bo jak ścisnąłem osłonę to w jednym miejscu (pewnie dziurka po igle) zaczął wyciekać olej.
Nie wiem czy olej to dobre rozwiązanie, przy najmniej w moich ośkach, osłony już lekko poparciałe, chociaż niby szczelne, ale wszystko w okolicy ochlapane olejem, niby osłony oryginalne Mercedes, opaski też, tylko nie wiem czy ktoś przed sprzedażą nie zorientował się, że półośki są suche i nie wcisnął oleju, w naszym kraju cudów wszystko możliwe.

Chciałem tylko zapytać, czy przy naprawie, w sumie nie widać wycieków z mostu, czy trzeba jeszcze coś wymienić, np,. simeringi, łożyska półosiek w moście? i jak to się kształtuje cenowo? trudno znaleźć jakieś katalogi z częściami, ale gdzieś widziałem, że tam pare jeszcze jakichś elementów od strony mostu idzie.
Podaję też link do sklepu, gdzie są też tabelki z numerami innych firm, tak dla ciekawości http://www.motoneo.pl/t/z1/FEB08460

_________________
w123 200D '82 - signalrot


Na górę
Post: pt lip 09, 2010 7:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Skoro temat ktoś odgrzał to i ja dorzucę swoje trzy grosze. Otóż z tego co znalazłem w sieci wynika, iż wymiana osłon przegubów jest wykonalna bez konieczności całkowitego demontażu "puszek". Tutaj tekst tego dotyczący. W zeszłym roku dzwoniłem do hurtowni i cena takich gum nie była powalająca - około 35 złotych za osłonę.

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Post: pt lip 09, 2010 11:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 8:23 pm
Posty: 66
Numer GG: 2356714
Lokalizacja: Lublin
u mnie akurat i tak trzbea rozebrać żeby nasmarować bo stoją, zero ruchu w kierunkach od koła do dyfra, ciekawe tylko czy da się rozebrać puszki i potem je z powrotem tak samo dobrze i szczelnie! zagiąć, fajnie jakby się jeszcze ktoś wypowiedział z doświadczeniem w tego typu robotach i jak to wychodzi w praniu.
Bo dzisiaj widzę, że i z tym Febim może być problem ze ściągnięciem, a tak 75zł sama osłona 1153501037 + smar to by wyszło porównywalnie z całym takim zestawem Febi. No i czy jakość Febiego - dopasowanie, szczelność, odporność na korozję będzie tak dobra jak oryginału?
Tak przy okazji, czy tylko w Lublinie jest taka nędza? czy na zachodzie Polski jest lepiej z cześciami porządniejszych firm jak Spidan, Rauville, Loebro, Lemfoerder?

_________________
w123 200D '82 - signalrot


Na górę
Post: sob lip 10, 2010 8:34 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Puszki nie trzeba rozginać, ja wybijałem samą ośkę z przegubu bez rozbierania puszek. Idzie ciężko i trzeba uważać, żeby przy uderzaniu niczego nie uszkodzić, ale się da. Trzeba też wbić na to samo miejsce z powrotem.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob lip 10, 2010 10:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
ja rozebrałem puszki i nie mogę ich złożyć ponownie. Będę zamawiał komplet Febiego po 60 pln także Petermar odezwij sie do mnie to może i 4 puchy się znajdą ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: sob lip 17, 2010 12:21 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
Witam i załącznik przesyłam.
Tak wygląda półoś od strony dyfra firmy Spidan.
Załącznik:
spidan.JPG
spidan.JPG [ 31.31 KiB | Przejrzano 540 razy ]


pozdrawiam

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: wt lip 20, 2010 12:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
tito pisze:
Witam i załącznik przesyłam.
Tak wygląda półoś od strony dyfra firmy Spidan.
Załącznik:
spidan.JPG


pozdrawiam



to jeszcze napisz gdzie kupiłeś i ile dałeś :)

_________________
w123 300D '83


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl