MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 10:15 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob gru 01, 2007 10:59 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Xytras pisze:
Inne pytanie, czy mi się tylko wydaje, czy były też okrąglaki z żółtkami? Nie mówię tutaj o USA ?

Tak, okulary były rownież z żółtym halogenem.

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 01, 2007 12:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
THC pisze:
Żółte halogeny sa do dziś we Francji, tak samo jak 30 lat temu.
Zoltych halogenow nie ma we Francji (w noworejestrowanych samochodach) niestety juz od co najmniej 10 lat - sa niezgodne normami Unii Europejskiej. Szkoda, fajnie to wygladalo i od razu bylo wiadomo skad auto pochodzi. Co do ich sprawnosci we mgle to opinie sa podzielone - stad pewnie zakaz ich stosowanie w UE.
THC pisze:
4 konie wiecej ale 6 cylindrów robi swoje.
M123 mial w 1977 roku jeszcze 129 KM, 140 dopiero od 1979 roku. Ale 6 cylindrow rzeczywiscie daje rade. Zreszta rzedowa szostka to najlepisze co moze byc (rzedowa piatka tez ma swoje zalety). W kazdym razie wszystko co powiyzej i ponizej to jedna wielka kicha :P.
B-u-l-i pisze:
powidzcie gdzie mam szukac numeru koloru?
Na lakierowanej tabliczce, za kodem lakieru jest jeszcze kod producenta: G = Glasurit, H = Herberts - dzisiaj Standox.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 01, 2007 4:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
a ja mam pytanie o historię tego silnika. czy 250-tka to jakiś stary silnik czy nowa konstrukcja przeznaczona do W123. pytam bo mało widać W123 a tym silnikiem i jestem ciekaw dlaczego. pozdrawiam

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 01, 2007 4:51 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Grakoz pisze:
a ja mam pytanie o historię tego silnika. czy 250-tka to jakiś stary silnik czy nowa konstrukcja przeznaczona do W123. pytam bo mało widać W123 a tym silnikiem i jestem ciekaw dlaczego. pozdrawiam


To ciekawy temat.

Jeśli przyjrzeć się dokładnie tabelom, to silnik M123 (250) to jedyna nowoopracowana konstrukcja dla typoszeregu 123 na początku jego produkcji. Nie wchodząc w szczegóły, reszta motorów wjechała na taśmę prosto z linii montażowej /8.

Szukając kontynuacji, a w Mercedesie najcześciej tak jest, to M123 miał w zamyśle zastąpić konstrukcje M180 (230.6) i M130 (250 2.8).

Można powielać opinie o ciężkim do opanowania Solexie, o dużym apetycie, ale silnik ten, pod względem ekonomicznym miał być alternatywą dla gaźnikowej wersji M110. Po kilku latach premierę miał M102, który, potrafił więcej za mniejszą cenę (także pod wzgl. kosztów produkcji) i tę koncepcję mocno zaburzył. Okazało się, że pod względem marketingowym, silnik, który miał deptać po piętach silnikowi z topowych modeli, dostał baty od czterocylindrowego gówna do młynka do kawy. Cóż... Stąd podjęte ruchy: zmiana parametrów i wycofanie z oferty 250T.

A później na świat przyszedł M103, łącząc w sobie koncepcję R6 i rozwiązań konstrukcyjnych M102 i to on jest następcą M123.

Można M123 nie lubić, można się go bać, warto go posłuchać, a jak ktoś ma to o niego dbać. Warto też pamiętać, że jest to pomost pomiędzy silikami, o których napisałem wyżej, do tego rzadkowystępujacy i chociażby dlatego, fajny kawałek historii 123 i Mercedesa.


Jeśli już jesteśmy przy 250tce. To strona z Auto Motor und Sport z roku 1978. Test 80.000 km W123 250. Zobaczcie co i przy jakim przebiegu trzeba było wymienić w nowym samochodzie. Spalanie 14-16 litrów. Pomimo kłopotów z Solexem (11.000) i zapłonem (37.000), bardzo dobra ocena niezawodności. Nie zapominajmy, Mercedes Mercedesem, ale to było 30 lat temu.

Obrazek

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 01, 2007 8:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Wedlug Einführungsschrift z 1976 roku M123 bazuje na silniku M180 - podobnie zreszta jak M130 i M114. O dziwo nawet M110 ma blok z poprzednich silnikow, tak pisze Einführungsschrift z 1972 roku a jej trzeba wierzyc. Jak pomysle sobie, ze M180 pamieta jeszcze czasy pontonow i spolki to doprawdy nie wiem co autorzy prospektow /8, W116, W123 a nawet W126 mieli na mysli piszac o nowoczesnych i ekonomicznych konceptach w dziedzinie napedu :P. W koncu wszystkie te auta postawaly juz po pierwszym kryzysie paliwowym.

Wracajac do M123 to od M180 roznil sie chyba tylko ksztaltem pokrywy zaworow i ukladem zasilania (M114 i M130 nawet to mialy takie samo) oraz oczywiscie pojemnoscia. Blok, glowica oraz uklad korbowo tlokowy byly niezmieniane od momentu powstania M180.

250 byl produkowany do konca jako limuzyna i byl jedynym silnikiem benzynowym dla pullmana, nie byl natomiast nigdy oferowany w wersji coupé. Jako posiadacz M123 przyznam, ze zupelnie nie rozumiem co moglo zachecic wspolczesnych mu kandydatow na wlascicieli Mercedesa do jego zamawiania. Byc moze tylko to, ze samochody z M123 byly sporo tansze od modeli z M110 i jak ktos koniecznie chcial miec auto szesciocylindrowe a nie mial kasy na M110 to pozostawalo mu tylko M123.

Z liczby wyprodukowanych egzemplarzy wynika, ze M123 nie cieszyl sie specjalna popularnoscia ale wlasnie to, tak jak pisze (me: how), czyni go dzis, obok wersji z M115, jednym z najbardziej poszukiwanych wariantow silnikowych W123.

Nie zgodze sie, ze M103 zastapil M123. M103 to juz zupelnie nowy silnik, bazujacy na rozwiazaniach z M102 - skonstruowanego rowniez zupelnie od poczatku. A zastapil raczej silnik M110, wystarczy porownac moc, pojemnosc oraz fakt, ze oprocz modelu W124 oraz W201, zaczeto go montowac w modelach, w ktorych wczesniej wystepowal M110 (W126, W107 oraz oraz W463) - w zadnym z nich nigdy nie montowano M123).

Testy pismakow.... Co jednemu z drugim pierdnie w silniku i juz wymieniaja najpierw gaznik a potem aparat zaplonowy, jakis bajtel zlamie maszt to wymieniaja cala antene (wtedy juz byly wymienne maszty). W ogole nie przywiazuje wagi do wypocin tych nieukow, obojetnie w jakim periodyku by nie publikowali (slyszyl ktos zeby wymieniac w W123 tarczy przy przebiegu mniejszym niz 300 000 km? :o).

M123 ma swietny klang - M110 nawet sie nie umywa.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 01, 2007 9:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
(me: how), kielbik, fajna lekcja historii [ok]

Mieliśmy kiedyś w domu takie auto, biały, rocznik 78, wiele spędzonych razem wakacji i miłych chwil- dźwięk silnika...bajka [zlosnikz]
Pamiętam, że kiedyś wracając znad morza obróciły się trzy panewki. Dojechaliśmy do domu bez problemu i jeszcze później tydzień po Łodzi jeździł, zanim zrobili mu remont ;)

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 01, 2007 10:59 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
kielbik pisze:
Nie zgodze sie, ze M103 zastapil M123.


Twoje prawo. Bo zalezy co porównamy. Rozwiązania w poprowadzeniu kanałów wodnych w bloku, czy ilość wałków. Chociaż Twoja teoria o pakowaniu M103 do innych typoszergów, gdzie występował M110 jest przekonująca, to strach pomyśleć jakim zestawieniem byłby SLC czy 126 z M123...

kielbik pisze:
Testy pismakow.... Co jednemu z drugim pierdnie w silniku i juz wymieniaja najpierw gaznik a potem aparat zaplonowy, jakis bajtel zlamie maszt to wymieniaja cala antene (wtedy juz byly wymienne maszty). W ogole nie przywiazuje wagi do wypocin tych nieukow, obojetnie w jakim periodyku by nie publikowali (slyszyl ktos zeby wymieniac w W123 tarczy przy przebiegu mniejszym niz 300 000 km? :o).


Tutaj ja się nie zgodzę. Kogoś, kto testuje nowy samochód, a tym bardziej kogoś, kto ma go kupić, guzik obchodzi, co stało się w gaźniku, albo czy można wymienić sam bat. Auto ma nie kichać, a antena ma się wysunąć.

Zresztą nie wiemy dziś, czy test był przeprowadzany inkoguto, czy redaktorzyna przyjechał do warsztatu, a firma wiedząc, że auto jest pod lupą, wymieniała wszystko jak leci, żeby plam było jak najmniej. I tak gaźnik z wymienionym pływakiem zamontowano 3 miesiące później do innego auta, kasując za nowy karburator, a silnik Hirschmann'a wymieniono klientowi, wpisujac do rachunku pozycję: wymiana kompletnej anteny.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 01, 2007 11:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
(me: how) pisze:
Twoje prawo. Bo zalezy co porównamy. Rozwiązania w poprowadzeniu kanałów wodnych w bloku, czy ilość wałków. Chociaż Twoja teoria o pakowaniu M103 do innych typoszergów, gdzie występował M110 jest przekonująca, to strach pomyśleć jakim zestawieniem byłby SL czy 126 z M123...
Blok to nie tylko kanaly wodne, to przede wszystkim liczba lozysk, na ktorych podparty jest wal korbowy, zastosowanie lub nie walka posredniego a przede wszystkim jego sztywnosc. Natomiast jezeli chodzi o glowice to glownym kryterium nie jest ilosc walkow (wtedy akurat byla taka moda na dwa walki, patrz supernowoczesne jak na owe czasy dwuwalkowe silniki Fiata) ale ilosc zaworow na cylinder. Jak wiadomo M110, tak jak pozostali jego bracia, byl silnikiem dwuzaworowym. Moda na duzo walkow przeminela i dzis juz nawet silniki czterozaworowe maja w wiekszosci jeden walek.

Co do testu: z pewnoscia przeprowadzono go inkoguto - gdyby serwisant w Mercedesie wiedzial z kim gada to powymienialby pol auta kasujac jak za napompowanie opon :).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 7:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 9:26 am
Posty: 174
Lokalizacja: Łańcut, podkarpackie
Witam trochę odgrzewamy wątek, ale ważna sprawa auto późną jesienią wróciło z malowania oto fotka..
Obrazek
a tu koledzy Francuzi ;D w Wigilię
Obrazek
a na tym widzimy nasz cały mikrospot :)
Obrazek
od lewej stoją: kolega THC 123 230e,Rychu 124 260,Ja 123 250 i kolega Paweł 124 300TD który odbudował swoją maszynę po dachowaniu w wykonaniu brata...

przepraszam za jakoś ale to telefon.. może kolega THC ma lepsze :) pozdro

_________________
ex.M 123 250 '77 637 Saharagelb AUTOMATIC
ex.M 102 200 '83 737 Classicweiß AUTOMATIC
M 102 230 CE '82 172 Anthrazitgrau AUTOMATIC

SAMURAI 1.3 & Saab 900


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 8:22 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ta 250 jest bardzo dobrze zrobiona właściwie nie ma sie do czego doczepić, poza małą lipą przy prawej lampie z tyłu.Ogólnie gdyby mi tak ktos zrobił samochód to byłbym zadowolony.
W wnękach kół również bardzo dokładnie wszystko wykonane.
Kolor jest w rzeczywistości jaśniejszy i nie taki "pomarańczowy".

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Spocik był ciekawy, ale nikt nie rozkminił czy Rychu ma sinik 2,6 czy 3 litry :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 9:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
B-u-l-i możesz zdradzić ile kosztowało Cię doprowadzenie Beczki do porządku?

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 10:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 9:26 am
Posty: 174
Lokalizacja: Łańcut, podkarpackie
Kolego LiveLetDie dokładnie nie umie powiedzieć ile ona pochłoneła kasy.... bo czasem lepiej nie wiedzieć ;) powiem tak dużo robiłem sam, za malowanie z przygotowaniem to musiałem zlecić to jakies 3 tyś. na gotowo. Jak widać ma jeszcze kilka braków,(brak listew na dachu, nowa szyba się szykuje się z przód,ustawienie drzwi....i tak dalej)ale mimo to nie mogłem sobie odmówić aby pośmigać z chłopakami.

_________________
ex.M 123 250 '77 637 Saharagelb AUTOMATIC
ex.M 102 200 '83 737 Classicweiß AUTOMATIC
M 102 230 CE '82 172 Anthrazitgrau AUTOMATIC

SAMURAI 1.3 & Saab 900


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 02, 2009 6:11 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 06, 2007 4:46 pm
Posty: 20
Lokalizacja: rzeszów
no jaka piekna beczka wrescie wyglada jak ma wygladac gratulacie naprawde super

_________________
w123 1982 2.0d
w123 1978 2.0d sprzedany
w123 coupe 1977 2.3 b -sprzedany
w123 1978 2.4d-sprzedany
w124 1989 2.0b-sprzedany
w123 1983 3.0 d dawca
w123 1983 2.8b dawca


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 02, 2009 9:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 9:26 am
Posty: 174
Lokalizacja: Łańcut, podkarpackie
dulek dzięki jak widzisz ta masa klamotów co od Ciebie wziołem nie poszło na marne pozdro.
p.s wpadne na wiosnę po tłumik ;)

_________________
ex.M 123 250 '77 637 Saharagelb AUTOMATIC
ex.M 102 200 '83 737 Classicweiß AUTOMATIC
M 102 230 CE '82 172 Anthrazitgrau AUTOMATIC

SAMURAI 1.3 & Saab 900


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl