MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 8:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sty 28, 2008 8:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Kosztu panewek nie znam jak rozbierzesz silnik to bedzie mozna sprawdzic czy w ogóle nadaje sie do remontu. Na pewno takie panewki nie sa dostępne od ręki ale wiem że Glyco ma je w swojej ofercie.

Moja propozycja to wyjąć motor i zdjąc miskę od dołu też widać gładzie cylindrów i zastanowić się co dalej rozbieranie silnika na HURA podnosi koszt remontu.

Jak juz kiedyś pisałem przez 3 lata miałem wątpliwą przyjemność pracy w zakładzie gdzie remontuje sie silniki i na spokojne mogę coś doradzić.

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 28, 2008 9:00 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
kondrix123 pisze:
Na pewno takie panewki nie sa dostępne od ręki ale wiem że Glyco ma je w swojej ofercie.

Co oznacza Glyco ? :oops:

kondrix123 pisze:
Moja propozycja to wyjąć motor i zdjąc miskę od dołu też widać gładzie cylindrów i zastanowić się co dalej

Tak też zrobię.

Cytuj:
Jak juz kiedyś pisałem przez 3 lata miałem wątpliwą przyjemność pracy w zakładzie gdzie remontuje sie silniki i na spokojne mogę coś doradzić.

Na pewno trochę Cię pomęczę ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 28, 2008 9:06 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Glyco to firma produkujaca części do silników.

....z resztą zaraz sprawdzę numery w katalogu i dostępność.

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 29, 2008 12:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 24, 2007 10:05 am
Posty: 57
Lokalizacja: Kraków
kolega ma beczke z 3 litrówką z puchacza ale to rzeźba straszna

_________________
MB W123 300D '82


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 29, 2008 8:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
No to się zapędziłem, frma Glyco ma w ofercie panewki do 300 turbo ale tylko na podpory główne czyli takie jak do zwykłej 300.
Ale jak bedziesz zdecydowany to można pogryźć temat dalej.

Czekam na diagnozę.

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 29, 2008 7:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Odezwę się raczej. Byłem u swojego mechanika, ma używany wał do tego motoru i kilka tłoków. Byłem też w sklepie, katalog pokazuje, że korby górne są inne a reszta taka jak w 300D. Mechanior mówił, żebym zakładał tak jak oryginalnie, czyli do turbo- wzmacniane korbowodowe. Dziękuje za pomoc! Jednak chcę ożywić silnik!

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 03, 2008 6:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Dałem wał do szlifu, a tam z katalogu wychodzi, że panewki korbowodowe nie są wzmocnione tylko bardziej miękkie!! Czy ktoś może to sprawdzić? kondrix123 pisałeś, że są utwardzone, więc nie wiem co robić !!
Oprócz tego muszę dowieźć korbowody, żeby też je dopasować.
Czy przy okazji wymienić pierścienie?? Czy ich cena jest przystępna? Są takie jak w 300D ??

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 12:17 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Jak pierścienie to i gładź tulei, jak kompresja to głowica... ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 12:33 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Wał prawdopodobnie będzie na 2 szlif, bo na pierwszy nie wyda. kondrix123 sprawdzał, że panewki korbowodowe górne są sputerowe, czyli twardsze. Mój mechanik wie, że są inne niż w zwykłym 300D, ale nie wiedział czy są twardsze czy bardziej miękkie, a gość od szlifu wału w katalogu ma, że korbowodowe są bardziej miękkie...
Trzeba było zwalać głowicę, bo tłoki nie chciały wyjść dołem, więc dochodzi koszt uszczelki pod głowicą i wymienię same pierścienie, bo kompresja była równa.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 10:36 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Obrazek
Obrazek

Czy ktoś mi może powiedzieć, czy coś się stanie jeśli panewki korbowodowe założę od 300D ?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 12:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
bary123ce pisze:
Czy ktoś mi może powiedzieć, czy coś się stanie jeśli panewki korbowodowe założę od 300D ?

Teoretycznie jeżeli w 300D były miększe niż w 300DT (bardzo prawdopodobne) to szybciej się zużyją (padną po 200kkm a nie po 500) ale jeżeli z twardością było odwrotnie to można zakładać bez problemów.

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 1:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
heniekx pisze:
Teoretycznie

a jak to będzie praktycznie?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 1:57 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
bary123ce pisze:
a jak to będzie praktycznie?

Jak sprawdzisz to opisz.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 3:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Niestety to nie jest odpowiedz na moje pytanie [szalone]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 11:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
obawiam sie ze tutuaj chodzi o wytrzymałość. Jeśli od 300D są miękkciejsze to zapewne w turbo mogą sie stopić po stosunkowo niskim przebiegu, moim zdaniem chodzi o prędkość obrotową silnika moc jaką wytwarza oraz temperatury jakie panuja w silniku z turbo. Nie pozostają również obojętne obciążenia jakie działają na panewki w 300D i w 300D turbo. Moim zdaniem są większe. Taka moja uwaga.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl