MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 3:47 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 5:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Cem pisze:
IMO krzywa momentu w M110 jest baaardzo dobra.

A możesz poprzeć swoją wypowiedź wykresem?

Z moich odczuć podczas jazdy wynika jednoznacznie że na 4 biegu przy 60km/h przyspieszenie ma słabsze od niejednego matiza...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 5:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
voytas pisze:
A możesz poprzeć swoją wypowiedź wykresem?


Proszę bardzo [ok]

Obrazek

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 11, 2008 11:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Kubitus pisze:
Sprawdziłem też przełożenia mostów....i 230CE i 280CE ma to samo przełożenie po 77 roku : "3,58"


230 CE zaczęli robić dopiero od 1980, a 280 CE przez cały okres produkcji miało dyfer 3,54. Niby niuanse, ale to MB więc porządek musi być [zlosnik] .

Kubitus pisze:
P.S. moje w116 ma 3 tyś obrotów przy 140 km/h [zlosnik]


Też mi wyczyn na dyfrze od 450-tki [zlosnik] .

Cem pisze:
Co zrobić... dodatkowe dwa gary trzeba dokarmiać [zlosnik]


Ciągle powtarzam, że jedyne słuszne V8 w W 116 to M 100. [zlosnik]

Kubitus pisze:
Gdybym miał most od 350 owszem, ale mam od 450 i tak naprawdę nie wiem ile pali....ale zakładam/mam nadzieje że mniej.


Właśnie chciałem napisać, że rozwikłała się zagadka Twojego niskiego spalania. [zlosnik] Jak zamiast 3,46 masz dyfer 3,07 to musi mniej palić.

bp pisze:
Mianowicie po grzaniu ze srednia predkoscia dajmy ok. 110km/h przez jakies 30km po wjechaniu do miasta i jezdzie na nizszych predkosciach na biegu D jest bardzo ociezaly. Ciezko sie przyspiesza a cisnienie rosnie wolno nawet przy mocno wdepnietym pedale. Jak chwile postoi na zgaszonym silniku to po ponownym odpaleniu zyskuje wieksza dynamike.


Może to tylko wrażenie? A po za tym to im cieplejszy olej tym rzadszy...

bp pisze:
Czy to cisnienie wplywa na to ze skrzynia mi troche szarpie przy zmianie biegow? A przy mocnym wdepnieciu jak ruszy z 1 to przy zmianie na 2 sprzedaje piskacza. Czy regulacji moge dokonac metoda prob i bledow?


Tylko metodą prób i błędów. Przy skrzyni masz pokrętło/śrubę, którym możesz sobie poregulować. Zabawa dla cierpliwych. Wjeżdżasz na kanał i robisz pół obrotu i na próbę, jak źle to znów na kanał i następne pół obrotu, aż sobie wyregulujesz "pod siebie".

THC pisze:
To raczej normalne, mam tak w 230E.


Jak piszczy sam z siebie to nie jest normalne, należałoby wyregulować.

Jacku pisze:
Proszę o dalsze opinie i spostrzeżenia.


Jacku temat omówiony [zlosnikz] . Czego oczekujesz jeszcze?

voytas pisze:
IMHO połączenie M110 z automatem nie wyszło firmie MB. Między innymi dlatego lepszym wyborem jest V8 z automatem...


A przejedź się 200 automatem z M 115 albo M 102 albo jeszcze lepiej OM 615. [zlosnik]

voytas pisze:
Czemu się czepiam tego zestawu?
- M110 ma kiepski moment na niskich obrotach


Mam nadzieję, że tę "niejasność" Cem wyjaśnił ostatecznie.

voytas pisze:
dziwnie dobrane przełożenia powodują wysokie obroty przy 120km/h (dla silnika obroty w porządku, ale dla ucha niekoniecznie)


Co tam jest dziwnego? M 110 z wtryskiem ma 240 Nm i dyfer 3,46, a najsłabsze V8 czyli 380 ma 305 Nm i dyfer 3,17 lub 2,47. Widzisz różnicę? V8 jest bardziej elastyczne, ma większą moc, pojemność i moment, dzięki czemu ma siłę rozpędzać auto przy niższej główce, a aluminiowe V8 do tego ciszej pracuje już na wolnych. Stąd się bierze "dyskomfort akustyczny". Myślisz, że w II serii W 126 jak M 103 zastąpiło M 110 nagle zrobiło się cicho?
Apeluję o zaprzestanie porównywania M 110 z V8, szczególnie aluminiowymi!

Cem pisze:
Tak kiepski, że od 1500 do 6300 obrotów dysponuje ponad 200 Nm, a minimum wynosi 190 Nm przy 1000 i 6500?


M 110 rulez [zlosnikok] !

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: śr mar 12, 2008 3:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
Jacku pisze:
Nie wiem czy to kwestia tego, że na codzień ujeżdżam 230CE z V w manualu,ale jak jadę sedanem lub kombicą( M110 z automatami ruszjącymi z II) to przy typowych prędkościach mam nieodparta ochotę zmiany biegu na wyższy.Dla przykładu przy prędkości przelotowej na podwarszawskich trasach 80-90-100km/h obroty wynoszą odpowienio 2500-3000 czy nawet >3000 ( na 3 ce).
Poszukiwania archiwum nie przyniosły satysfacjonujacej odpowiedzi, więc prosibym o podzielenie się "wrażeniami" lub podanie rzeczywistych wartości jak ktoś może (obrotka) nt. obrotów i zmian biegów w ASB z M110.Przy jakich wartościach obrotów /prędkościach dokonują się zmiany biegów?Jakie obroty macie przy np.60 -80 -100 km/h jadąc spokojnie i agresywniej?



a jak uciebie wyglada spalanie w trybie miejskim i pozamiejskim przy roznych predkosciach, np 100-140 140<

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 12, 2008 3:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
Mitu pisze:
Jacku pisze:
Proszę o dalsze opinie i spostrzeżenia.


Jacku temat omówiony [zlosnikz] . Czego oczekujesz jeszcze?



Czekałem na twoje podsumowanie [oczko], poza tym im więcej obserwacji tym wiarygodniejsze wnioski [zlosnik].

gieniek pisze:
a jak uciebie wyglada spalanie w trybie miejskim i pozamiejskim przy roznych predkosciach, np 100-140 140<


Miasto: najczęściej 9l/100km przy agresywnej jeździe 10l, trasa śr. 100-130km/h 7,5-8l/100km

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 12, 2008 3:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Cem pisze:
Proszę bardzo

No to mnie zagiąłeś :x

Nie mniej jednak M110 na niskich obrotach mimo 'potężnego' momentu nie daje sobie rady z W126. Fakt że nie mam porównania z innymi automatami, ale to nie znaczy że nie mogę ponarzekać na kiepskie zestrojenie M110 ze skrzynią...

PS
Może to moja skrzynia już kiepsko działa, ale ogólnie raczej nie kwapi się do redukcji i zmuszony jestem czasami rozpędzać auto na 4 biegu od 60km/h...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 12, 2008 4:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Mitu pisze:
W³a¶nie chcia³em napisaæ, ¿e rozwik³a³a siê zagadka Twojego niskiego spalania. Jak zamiast 3,46 masz dyfer 3,07 to musi mniej paliæ.


To przecież nie zagadka :), to oczywista oczywistość ;), i nigdy tego nie ukrywałem [usmiech] .

Pozdrawiam

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 12, 2008 11:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
voytas pisze:
Fakt że nie mam porównania z innymi automatami, ale to nie znaczy że nie mogę ponarzekać na kiepskie zestrojenie M110 ze skrzynią...


Może masz masz po prostu źle zestrojną skrzynię? Ale ponarzekać zawsze można, a im więcej narzekamy tym bardziej jesteśmy niezadowoleni, narzekanie trzecią naturą Człowieka, zaraz po przyzwyczajeniu. Jak ktoś się przyzwyczaji do narzekania to ma hat-tricka [zlosnik] .

voytas pisze:
Może to moja skrzynia już kiepsko działa, ale ogólnie raczej nie kwapi się do redukcji i zmuszony jestem czasami rozpędzać auto na 4 biegu od 60km/h...


Jesteś zmuszony, czyli kickdown nie działa, a do tego po przestawieniu lewarka z D (czy tam 4) na S (czy tam 3) lub L (czy tam 2) auto nadal uparcie jedzie na czwartym biegu?
Przy 60 km/h na 4. to i w V8 szału nie będzie...

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 13, 2008 11:00 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Mitu pisze:
Jesteś zmuszony, czyli kickdown nie działa, a do tego po przestawieniu lewarka z D (czy tam 4) na S (czy tam 3) lub L (czy tam 2) auto nadal uparcie jedzie na czwartym biegu?

Kick down dziala, tak samo reczne przelaczenie na 3. Jednak oczekiwałbym po automacie samoczynnej redukcji w przypadku wcisniecia gazu powiedzmy do polowy...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 13, 2008 11:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Ja muszę się zgodzić Voytasem. Jak jeździłem W116280S to miałem podobne odczucia , co do zestrojenia skrzynia/silnik , szczególnie przy prędkościach powyżej 140kmh , ten silnik moim zdaniem, już ma za wysokie obroty.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 14, 2008 3:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Mimo że już nie pomykam z M110 to odczucia miałem identyczne za wysokie obroty w stosunku do prędkości.
Nie wiem czy jest co porównywać bo jednak 2 gary mniej ale po przesiadce do 230CE poczułem się jak bym wsiadł do auta o klasę wyżej... (głośność pracy w różnych zakresach i przyspieszenie) ...
przy 100-130km/h w 2.3 nie wiele słychać i naprawdę byłem w szoku różnicy, przy 2.8 jazda z prędkościa ok 100km/h była ciutkę męcząca, chciało się mieć jeszcze jeden bieg którego niestety nie było :P

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl