MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 11:56 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt mar 28, 2008 7:55 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Jeśli się nie mylę, podłączane tam sa dodatkowe cięgna do sterowania ASB.

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 28, 2008 9:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
Ja mam wersje bez ABSu... Czy ten otworek nalezy zaslepic?

_________________
W123 280CE 1979
BMW E46 320D
eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 28, 2008 11:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Monter pisze:
sterowania ASB.



bp pisze:
ABSu


Różnica jest taka że ja pisałem Automatycznej Skrzyni Biegów in o ABS-ie :P

Nie ma po co tego zaślepiać, chyba że:
1. W co wątpię, dziura ta ma przejście do wnętrza kolektora.
2. Po prostu Cie denerwuje, to jak najbardziej ;)

Pozdrawiam <br>Dodano po 54 sekundach.:<br> Bary - Jak tam rozwój spraw??? Bom ciekaw... [zlosnikz]

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 28, 2008 12:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:57 pm
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa
A tak tak źle spojrzalem.

Cytuj:
Jeśli się nie mylę, podłączane tam sa dodatkowe cięgna do sterowania ASB.


A co znaczy dodatkowe - za co odpowiadają? Bo akurat mam wersje z ASB (nie mylic z ABS) [zlosnikz] i nic tam nie ma jak na załączonym obrazku.

Pozdrawiam

_________________
W123 280CE 1979

BMW E46 320D

eltronix.pl - części i podzespoły elektroniczne


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 28, 2008 1:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
To zależy jaką wersje masz M110. Ja mam 110.988 i tam zamontowane są te cięgna.

Połączone one są linką z ASB i sterują zmianą biegów tak w przybliżeniu [zlosnik] . Nie będę się dalej w to zagłebiał bo delikatnie mówiąc jestem teoretykiem i napisze coś co nie ma miejsca... ;) [zlosnik]


pzdr

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 28, 2008 3:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
witek-sec pisze:
Może się zastał tłoczek od rozdzielacza paliwa i słabo wraca na swoje miejsce . Klapa przepływomierza wraca szybko ,a tłoczek wolniej ?

Odkręciłem rozdzielacz i tłoczek pracuje poprawnie, wraca szybko na swoje miejsce.
Zauważyłem jedną rzecz: gdy sporo wkręcę śrubę do regulacji mieszanki to silnik pięknie schodzi z wysokich obrotów i szybko się wkręca, ale za to dymi strasznie na czarno i po zgaszeniu już nie odpala. Dopiero powrót kilka obrotów w lewo umożliwia odpalenie i tak w kółko [szalone]
Postanowiłem zamknąć przepływ powietrza przez elementy nr: 11,14,96 i sprawdzić czy silnik reaguje na kręcenie śrubą nr 10- NIESTETY NIC z tego!! :( Po ściągnięciu dolnego wężyka z zaworu nr 11, poleciało z niego paliwo... czyli jak dla mnie za bogata mieszanka i paliwo powraca...???


darus pisze:
prawdopodobne jest także zanieczyszczenie przepustnicy, albo klapki przepustnicy na osi. W tym drugim przypadku konieczna będzie wymiana przepustnicy, na poczatek radze ci ją wykrecic i wymyc.

Wsadziłem inny rozdzielacz i jest to samo plus dochodzi lekkie falowanie. Organoleptycznie tłoczek powraca prawidłowo...
Czy wtryskiwacze mogą mieć z tym problemem związek?Ale czy wtedy ciśnienie sprężania byłoby OK?
Do pompy paliwa podłączyliśmy bezpośrednio akumulator, żeby wyeliminować ewentualny spadek napięcia, a zatykając przewód doprowadzający paliwo czuć wysokie ciśnienie dawane przez pompę.

Panowie... Jakieś pomysły? Bo chyba się poddam... [szalone]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł: Zapreaszam
Post: pt mar 28, 2008 6:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Podjedz w weekend do mnie cos wymodzimy.:-). Mam mechanika ktory wie co robi.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 29, 2008 2:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Dzięki diablos25 ale auto znajduje się w Zielonej Górze [szalone]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 31, 2008 3:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Obrazek

Ja podłącze sie do tematu ze swoim k-jet - em. Za co ewentualnie przepraszam... Ale może gdzieś znajdziemy rozwiązanie i dla Ciebie

Jako, że mój chodził całkiem poprawnie, ale niebardzo równo zapragnąłem się jemu przyjrzeć dokładniej.

- silnik wkręca się na obroty ospale w porównaniu z innymi spotkanymi.
- pali na dotyk, czasami nie wkręca się na wyższe obroty ( ssanie ) czasami nie
- spalanie miedzy 14- 10 litrów na setkę
- ciśnienie na cylindrach na zimnym ok 11 atm z różnicą ok 0,5 pomiedzy najlepszym a najgorszym cylindrem.
- spalanie oleju śladowe. Pomijając pare standardowych wycieków.

Rozebrałem serduszko w celu diagnozy i wymiany wszystkich uszczelek i połączeń podciśnienia.

- zauważyłem, że maszeta łącząca rozdzielacz, przepływomierz z przepustnicą jest dosć stara i zakupiona jest nowa.

- przepustnica dość brudna - po dokładnym i delikatnym wyczyszczeniu stwierdziłem że nawet po maksymalnym zamknięciu na obrzeżach klapki widać malutkie szczeliny ( patrząc pod słońce 8) ) . Dodatkowo dochodzi do tego luz jakieś 0,5 mm na wałku prowadzącym przepustnice.
Uszczelka łącząca przpustnice z kolektorem zintegrowana z jednym z elementów. Jest nowa.

- zawór podciśnienia nr 30 nie działa :-? Zamówiony nowy w ASO 130 zł ( w boschu ten sam 880 zł!!!! ) W najbliższym czasie sprawdzę jeszcze czy ukł sterowania nim wogóle działa : elemety 3, 13, 43a

- układ recyrkulacji spalin nie dawał u mnie oznak życia i próby na zimnym silniku nie dawały żadnych rezultatów w postaci zmiany pracy silnika. Po otwarciu kolektora ssącego okazała się, że wszystko jest tam zapchane mazią z oleju i jakiegoś syfu.... Do czyszczenia.. :) Sam zawór słychać jak "przeskakuje" wysysając z niego powietrze. Ciśnienie trzyma.

- Jeden z kanałów podciśnieniowych łączących "element ze śrubą regulacyjną" jest nadpękniety na łączeniu

- elementy łaczące wtysk rozruchowy z głowią przy wtryskach pomiedzy elementami 98 a 90 na rysunku - całe zawalone olejem na zewnątrz, miejscami spękane ( tam musiało się dostawac lewe powietrze )

Pozostało jeszcze pare elementów do sprawdzenia, ale to pod koniec tygodnia jak będę z powrotem w domu. Już widać, że nawet pozornie nieźle chodzący silnik może mieć takie dolegliwosci w sterowaniu.

To co może być w silniku którego nie znasz.

Moim zdaniem weź jeszcze raz przejrzyj wszystko na spokojnie...

Pozdrawiam
Paweł
P.S. Jak złoże swój motor i bedzie on chodził to będzie rekord świata....

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 2:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
a stare paliwo może być przyczyną mojego problemu?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 2:58 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
bary123ce pisze:
a stare paliwo może być przyczyną mojego problemu?

to zależy jak stare masz te paliwo? (5-10 lat???) a filtr wymieniłeś?, powiem że w Kiełbikowym M110 przez stare paliwo nawet sie zablokowała pompa paliwa, i nie wiadomo czy też nie uszkodziło równiez rozdzielacza paliwa, w sumie po drodze jest jeszcze filtr ale on napewno jest juz w kiepskim stanie :(

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 4:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
filtr jest przy pompie paliwa? Jeśli tak to nie wymieniałem, bo na obroty wchodzi i je utrzymuje. Nie wiem ile ma paliwo, jest niemiecki i ma pewnie jakies 3 lata w baku.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 5:02 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
bary123ce pisze:
filtr jest przy pompie paliwa?

tak, a dokładnie powyżej pompy:


Obrazek

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 02, 2008 5:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
ale co on ma do takiego zachowania? Gdyby był zasyfiały, to chyba nie wchodziłby na wysokie obroty? A jak paliwo jest długo w zamkniętym baku, to coś się z nim złego dzieje? ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 9:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Przy pryskaniu samostartem na wtryskiwacze dochodziło do zmiany charakteru pracy silnika. Zamówiłem uszczelnienia wtryskiwaczy w ASO i dalej to samo. ALE.... chyba już wiemy... to nie była wina wtryskiwaczy a chyba uszczelki pod kolektor ssący... Dam znać!!

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl