MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 11:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2008 6:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 25, 2008 2:08 pm
Posty: 28
były amortyzatory sach (niby to lepsze od monroe) o 5zł droższe, mój tato kupuje amortyzatory monroe do tirów i bardzo dobrze się sprawują!

spróbuję podgrzać je palnikiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 20, 2008 7:23 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 25, 2008 2:08 pm
Posty: 28
Witam

Mercedes już jest prawie skończony, niedługo wrzucę fotki, ale mam mały problem ze schowkiem, czy u Was też tak jest że "wajcha" chodzi na prawo i lewo? czy coś u mnie jest nie tak, może brakuje jakiejś sprężyny?

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 20, 2008 7:33 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
masabydziura pisze:
czy u Was też tak jest że "wajcha" chodzi na prawo i lewo? czy coś u mnie jest nie tak, może brakuje jakiejś sprężyny?

tak ma być.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 20, 2008 10:05 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
masabydziura pisze:
może brakuje jakiejś sprężyny?

A jak puścisz ją, to czujesz, że sprężyna ją naciąga i ustawia na środku wajchę?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 20, 2008 10:50 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
A to jest ciekawy temat. U mnie często mechanizm sie rozwala. Tzn. ten element sprężynujący spada z ząbków i muszę nastawiać. Dzieje się to wtedy kiedy zamykam schowek nie przesuwając tej "wajchy", czyli trzasne. Jak kupiłem auto w to w ogóle ten mechanizm nie działał. Od środka, gdzie wajcha ma wypust podłożyłem podkładkę - wiem druciarstwo [zlosnik] - jest lepiej, ale i tak czasem sie spierniczy.
Jak rozwiązać ten problem raz a dobrze? Bo wygląda to tak, jakby przy ząbkach i elemencie sprężynującym był za duży luz i kiedy trzaśnie sie klapka, element spada z ząbków. Zaznaczam, że skręciłem wszystko jak należy, ale chyba czegos tam brakuje..

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 20, 2008 11:44 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 25, 2008 2:08 pm
Posty: 28
właśnie u mnie wszystko jest "wybebeszone", chyba będę musiał dorobić coś samemu (jakieś sprężyny) bo wkurza mnie ten schowek. Dzięki za odpowiedzi!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 20, 2008 12:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Co do licznika to mam jakis od diesielka ,ale czy chodzi w nim kilometrarz-nie wiem.

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 20, 2008 12:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
azamat pisze:
Jak rozwiązać ten problem raz a dobrze? Bo wygląda to tak, jakby przy ząbkach i elemencie sprężynującym był za duży luz i kiedy trzaśnie sie klapka, element spada z ząbków. Zaznaczam, że skręciłem wszystko jak należy, ale chyba czegos tam brakuje..


masabydziura pisze:
właśnie u mnie wszystko jest "wybebeszone", chyba będę musiał dorobić coś samemu (jakieś sprężyny) bo wkurza mnie ten schowek.

Ja w jednym ze swoich 123 miałem tak ze równiez mi co chwila po zamknieciu (trzasnieciu) wyleciała ta zapadka z prowadnic, po rozkrecieniu w kilku beczkach tego schowka okazało sie że sa dwie rózne te zapadki jak na foto:

Obrazek

ten z lewej był własnie wadliwy (tzn wiecznie po zamknieciu sie zeslizgiwał) po zastosowaniu tego drugiego elementu (tj z prawej strony ) problem znikł :)

Obrazek

ciekawe jest to ze te dwa elementy maja te same numery????, a jednak sie róznią od siebie i to znaczacą.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 20, 2008 9:05 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 25, 2008 2:08 pm
Posty: 28
właśnie siadła mi pompa wody, tz. leje się z niej... jak radzicie, kupić używaną za 40zł czy nową za 69zł.?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 20, 2008 9:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
przy róznicy 29zł to nie warto oszczędzać

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 22, 2008 10:46 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 25, 2008 2:08 pm
Posty: 28
kupiłem nową :) , jeszcze muszę zrobić kilka kilometrów żeby sprawdzić czy nic nie cieknie.

Pozdrawiam Mateusz <br>Dodano po 9 godzinach. 49 minutach.:<br> właśnie zrobiłem ok 200km, jak narazie nic nie cieknie... ale mam kolejny problem. Mianowicie, wracałem dzisiaj w nocy samochodem i jak się okazało deska rozdzielcza nie świeci, przełączniki od nawiewów też...co to może być? czyżby bezpiecznik spalony? a może zrobić nowe podświetlanie za pomocą diod LED?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 22, 2008 11:58 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 17, 2007 11:23 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Ja mam w swoim białe LED'y ale trochę dziwnie to wyglada bo podświetlnie jest zrobine na tworzywie które ładnie rozprowadza światło z żarówki a z LED'a to nie zabardzo z powowdu bardziej skupinego strumienia. Wiadć to dobrze na fotce od z włacznikiem świateł i przy pokrętle z temperaturi i kirunków nawiewu. Na pokrętłach od kratek nawiewów spoko, podświetlenie licznika też OK. Aha LED'y dają takie "jasno niebieskie światło" no prawie białe a oryginalne podświetlnie jest żółte/pomarańczowe wiec się nie komponuje. Chciałem wymieniać na zółte LED'y ale nie widzi mi się znów wydawać kilkadziesiąt złotych na diody.
W liczniku kontrolki też mam na diodach, żółta kontrolka-żółty LED, czerwona-czerwony LED itd. i lapki na tablicę rejestracyjną. Musiałem część żarówek wylutować z cokołów i przylutować diody bo nie dostałem zielonych i żółtych z cokołem:( No nie było aktualnie w sklepie a czekać to mi się też nie chciało [zlosnikz]
Takie diody kupisz w sklepie elektronicznym lub na Allegro. Jedna sztuka, odpowiednik żarówki T5 kosztuje u mnie 3,5PLN a wieksza 4,5PLN.

Tu daję fotkę jak to wygląda:
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... _3921r.jpg
Ta z lewej to zwykła żarówka z cokołem, te w środku to żółty LED a ta reszta to białe.
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... _3930r.jpg

Jeszcze jedna ważna rzecz, dioda jest elementem elektroicznym, który musi być podłączony "plus do plusa" i "minus do minusa" bo inaczej nie będzie świecić. Jak włożysz to sprawdź czy działa,jeśli nie to ja obróć dzieki temu zaoszczędzisz dużo czasu [zlosnik]

A tu masz link do aukcji:
bez oprawki/cokołu
a tu z oprawką/cokołem

_________________
Opel Corsa A '86 - "Czerwona strzała" - jeszcze się toczy:)
W 124 200 TE '90 - do sprzedania.
Ford Escort 1,8TD '97 - nowa skarbonka:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2008 1:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Miro pisze:
Jeszcze jedna ważna rzecz, dioda jest elementem elektroicznym, który musi być podłączony "plus do plusa" i "minus do minusa"

a do tego wymaga rezystora ograniczajacego prąd.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2008 2:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Janfocus pisze:
Miro pisze:
Jeszcze jedna ważna rzecz, dioda jest elementem elektroicznym, który musi być podłączony "plus do plusa" i "minus do minusa"

a do tego wymaga rezystora ograniczajacego prąd.

Bardziej raczej napięcie, dioda pracuje przy napięciu około 3V, a gdzie reszta z 12/14V ? :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2008 3:51 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 17, 2007 11:23 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Otwórzcie tam gdzie są aukcje, powiekszcie obrazki i powinno być widać budowę wewnętrzną takiej diody.

Element ten składa sie z: rezystora-diody LED-diody prostowniczej.
Zasady działania nie będę tłumaczył bo to nie forum elektroniczne a po drugi nie chce mi sie. Napisze tylko, że opornik ogranicza napięcie z 12V/14V do bezpiecznej wartości dla diody LED a dioda prostownicza jest poto aby nie uszkodzić LED'a przy podłączeniu na odwrót biegunów.
"+" jest od rezystora.
Teraz poza tematem: diody LED pracuja na napięciach od 1,2V do 5V w zależności od koloru. - odsyłam do literatury fachowej [zlosnik]

_________________
Opel Corsa A '86 - "Czerwona strzała" - jeszcze się toczy:)
W 124 200 TE '90 - do sprzedania.
Ford Escort 1,8TD '97 - nowa skarbonka:)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl