MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 12:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2008 5:16 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 18, 2008 8:34 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Krasnobród
dobra mam jasność blok będzie szlifowany bo ma progi tłoki były zakopcone po dwóch stronach także tu była przyczyna nieszczelności wał i panewki dobre przejrzeć sie można głowica do planowania i wymiana uszczelniaczy

panowie prośba dalej nie wiem czy lepiej robić szlif i wymieniać tłoki na pierwszy szlif czy wstawiać drugie tuleje na tych samych tłokach bądź nowych na nominalnym wymiarze jak wy robiliście remonty silników

no i gdzie kupić uzbrojone tłoki i jakiej firmy (mechanik mówi że mechl czy jakos tak i ze tylko niemieckie inaczej nie złoży mi silnika )


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2008 5:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Mahle. A nie złoży silnika bo wiem co to znaczy silnik od beczki na polskich częściach.. Żal...

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 29, 2008 10:02 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 18, 2008 8:34 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Krasnobród
to jak lepiej robic te tuleje czy szlif na starych no tak mnie to gryzie a nie mam sie kogo spytać mechanik mówi że szlif ale wiem ze z wymiana tulei terz jest troche zabawy tuleja kosztuje ok 100 zł to moze bym dolozył zeby bylo lepiej ale nie wiem czy jest sens <br>Dodano po 16 godzinach. 15 minutach.:<br> decyzja podjęta tłok nad wymiar i szlif ale dalej nie wiem jaka jest różnica z tulejami czy bez


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 6:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 18, 2008 8:34 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Krasnobród
składamy silnik wyszło ze nie jest źle robimy szlif i nowe tłoki nurale głowica do zrobienia i polerowanie pompy olejowej (jakos tak nie wiem na 100 %) wał i panewki sliczne jak powiedzial i pokazywal mechanik mozna sie przejrzeć ze sprzęgłem wyszło że trzeba nowe + docisk

już nie mogę sie doczekać kiedy mieczysław wróci busy mnie dobijają

jak złożymy powiem co ile kosztowało i jak chodzi

a jeszcze jedno pytanko do was po ilu kilometrach mam wymienić olej na dotarciu


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 8:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Moze zanim jeszcze zaczniesz rozbierac silnik ustaw po prostu luzy zaworowe i ponownie sprawdz cisnienie sprezania (bo zakladam, ze juz raz sprawdziles i stad wiesz, ze jest kiepskie). Pozniej sprawdz swiece, wtryskiwacze i ustawienie pompy wtryskowej. I dopiero jak to wszystko nie pomoze to zacznij zastanawiac sie nad remontem...

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 8:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 18, 2008 8:34 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Krasnobród
*kielbik
już rozebrany silnik i skladamy tak jak pisałem szlif zrobiony nowe tloki no i czekam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 05, 2008 6:27 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 18, 2008 8:34 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Krasnobród
wlasnie odebralem maszyne z warsztatu koszt 2600 zl także dalo sie zrobić taniej niż pisaliście

jeszcze jedno pytanko jakby byl ktos tak mily i mi odpowiedział olej mam wymienić po 2 tys a ile sie bedzie docieral ten silnik po takim remoncie

na koniec dziekuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam
sachaj <br>Dodano po 2 godzinach. 12 minutach.:<br> acha i co zauważyłem troszke jakby zmulony co jest odczuwalne na spokojnej jeździe i chyba bardziej dymi przy ruszaniu i przy zmianie biegów czy to normalne po szlifie

i jeszcze pytanie czy bardzo odczuje różnice w spalaniu po tym remoncie (pierwszy szlif a nominał )


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 12:33 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
sachaj pisze:
troszke jakby zmulony co jest odczuwalne na spokojnej jeździe i chyba bardziej dymi przy ruszaniu i przy zmianie biegów czy to normalne po szlifie
Po szlifie i remoncie za 2600 raczej tak [zlosnik].

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 9:37 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 18, 2008 8:34 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Krasnobród
a po szlifie i remoncie za 7 tys nie ma takich objawów dlaczego ??


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 10:02 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
sachaj pisze:
acha i co zauważyłem troszke jakby zmulony co jest odczuwalne na spokojnej jeździe i chyba bardziej dymi przy ruszaniu i przy zmianie biegów czy to normalne po szlifie

spokojnie -musi sie wszystko dotrzeć, tak więc żadnych prób sportowych...
Jak go ułozysz tak będzie Ci potem chodził... Ważna jest też pierwsza "szybka" zmiana oleju...


sachaj pisze:
jeszcze pytanie czy bardzo odczuje różnice w spalaniu po tym remoncie (pierwszy szlif a nominał )

nie odczujesz

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 10:09 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 18, 2008 8:34 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Krasnobród
dziekuje serdecznie ~Janfocus o takie odpowiedzi mi chodziło i takich oczekiwalem od tego forum czyli konkrety

podczas docierania jakiej predkosci km/h sie najlepiej trzymać żeby bylo wszystko dobrze ktorej nie przekraczac mam skrzynie 4


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 10:55 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
głównie chodzi o nie kręcenie silnika do wysokich obrotów i nie przeciążanie silnika jakoś makabrycznie niskimi. Poniewaz pewnie nie masz obrotki, trzeba się słuchem kierować i uważać na biegi, aby zmieniać we własciwej chwili. Najwazniejsze nie kręcić do zbyt wysokich.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 09, 2008 11:05 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 18, 2008 8:34 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Krasnobród
powrot do tematu remontu silnika
jakie powinien miec cisnienie silnik po szlifie i wymianie tloków czy po 1 tys km wyniki 25 24 25 23 moga budzic jakies watpliwosci czy to nie ulozony silnik??


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 10, 2008 7:07 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
tak czytam ten temat i pamietam jak zaplacilem 4tys zl za czesci do m110 i nie kwapiło mi sie za bardzo do docierania i po 500km przy 200km/h na autopstradzie zlepiłem panewkę :lol: :lol: :lol:

sachaj: myślę ze wartości jakie podałeś nie budzą wątpliwośći. W benzynie roznica cisnienia w wielkosci 2 to duzo, diesel chyba tak moze, no ale ja sie na dieslach nie znam

a czy glowica jest zrobiona jak nalezy ?

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 10, 2008 7:12 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
sachaj pisze:
jakie powinien miec cisnienie silnik po szlifie i wymianie tloków

takie jak nowy
sachaj pisze:
wyniki 25 24 25 23

zrób jeszcze trochę, potem regulacja zaworów i pomiar na zimnym. 601 musi mieć minimum 18 barów (Ja po drugim mam dość ;) )
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl