MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 5:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
dzis mroz zelzył do -3 ??? heh dobre u mnie pojawil sie dzis problem z beczka przy -24 nie odpalila ale na moje to wina kiepskiego aku akurat w moim przypadku.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 5:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
A tak na marginesie, zbliza sie u mnie wymiana oleju, dotąd jeździłem na 15W40, poprzedni właściciel raczej też, chciałbym zastosować 10W40, co ułatwi rozruch zimą. Obawiam się jednak o wieksza konsumpcje oleju, poza tym silnik delikatnie puszcza olej sznurkiem z tyłu wału korbowego.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 6:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Mój również odpalił przy -15. Jednak musiał pokręcić trochę dłużej niż normalnie- około 3s. Tylko obroty rozrusznika są nieco za małe- tak jakby akumulator nie dawał rady (mam 88Ah).
Poza tym przy odpaleniu muszę mu dodać dość dużo gazu. Przy -15 jak puszcze gaz i zostawie go na obrotach przy których pracuje normalnie jak jest ciepły to zgaśnie. Czy to normalne??

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 6:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Pewnie, ze zgaśnie, jak wspomniałem, nie ma korekcji dawki, jest tylko pokrętło do zwiekszenia obrotów. Rozrusznik wolniej obraca, bo olej jest gesty jak kisiel. Jakby aku nie dawał rady to nie ma mowy o odpaleniu.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 8:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 04, 2009 5:25 pm
Posty: 84
Lokalizacja: mazowieckie
Ja nie mam mesia, ale mam kilka dieslów na podwórku :lol:
Dziś paliłem jednego (3512 dla wtajemniczonych) 3h... Aku wysiadał, grzałka grzała, a paliwo było jak kisiel w odstojniku...
Na jakieś 20l wlałem szklaneczkę denaturatu, w baku zrobił się rosół (Polskie paliwo - super jakość bez wody), ale zapalił po kilku sekundach kręcenia.

Wniosek - denaturat bardzo pomaga w rozruchu ropniaka zimą, a kosztuje tylko kilka złotówek ;)

PS. Jest jeszcze coś takiego jak Samostart w sprayu. Psika się do kolektora dolotowego, a samochód/ciągnik/motor pali od strzała nawet przy dużym mrozie... Gdy ktoś przesadza z tym specyfikiem to może mieć nieoczekiwane nagłe konsekwencje, np. miska olejowa na ziemi [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 9:17 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
WASYL292 pisze:

sam sobie odpowiem. wlałem na 50 litrów diesla 5 litrów benzynki 98. wymieszałem za pomocą ostrego i godzinnego dreftu na pobliskich parkingach [zlosnik] i jest już ok. zobaczymy co będzie rano.
ps. ofiary dreftu to urwana przednia tablica rejestracyjna, przeżycia bezcenne. [zlosnik]


Nie nazwałbym stania zaspie drifem,ale niech Ci będzie :)
Jak to co będzie rano, to samo co dziś , ciąganie na lince przez pojazd zasilany jedynym słusznym paliwem :):)


Dziś odpaliłem peugota 205 1.8D, który stał miesiąc i zapalił od strzała po zagrzaniu świec.U nas jak go paliłem było około -20.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 9:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
THC pisze:
Dziś odpaliłem peugota 205 1.8D, który stał miesiąc i zapalił od strzała po zagrzaniu świec.U nas jak go paliłem było około -20.

Ech te silniki PSA ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 10:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 20, 2008 9:59 pm
Posty: 235
Lokalizacja: GDAŃSK
witam czytam i czytam i powiem wam ze dostaje banana na twarzy moja beczułka 300d aut.84 po przekreceniu jak ja to nazywam ssania i dodania jeszcze troszke gazu zapalila a powiem wam szczerze ze sie obawiałem patrzac wieczorem na termmometr -18 ale nie zawiodła nie dolewam zadnych preparatów na zime tankuje na shelu v-power disell

_________________
Czas za szybko leci a ja wciąż przyspieszam.....
MB W123 300d ASB EX
MB W124 2.6 ASB kombiaczek EX
MB W124 2.0 D E-class EX
MB W115 200d '76


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 10:34 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
darus pisze:
Obawiam się jednak o wieksza konsumpcje oleju, poza tym silnik delikatnie puszcza olej sznurkiem z tyłu wału korbowego.

sznurkiem będzie lał więcej, ale u mnie po takiej akcji przestał jeść olej...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 07, 2009 11:41 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
THC pisze:
Jak to co będzie rano, to samo co dziś , ciąganie na lince przez pojazd zasilany jedynym słusznym paliwem :):)



He he he szklana kula nie ściemniła, a i drift w zaspie nie pomógł.
Tłusta esa Wasylija zmarła ponownie :):)
Ale jest tez winny całego zamieszania , skończony rozrusznik.
I co dziwne przymarzający ON , z dodatkiem 10% Pb98.

Ten 205 śmiga dość żwawo jak na taki wynalazek,mało pali i chyba na następną zimę dokonam zakupu takiego sprzętu.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 08, 2009 11:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
dolewanie benzyny powoduje zwiększenie twardości biegu silnika ale jest standardowym zabiegiem. Dla robpy zimowej do -10 praktycznie nie potrzeba stosować dodatku dla letniej juz od 0 trzeba mieszać.
Z racji zwiększenia twardości biegu nei zaleca się wykorzystywać maksymalnej mocy silnika, tym więkcej ją ograniczając im większy dodatkek benzyny.
Etzold w książkach obsługowych do dizli podaje stosunki w zależności od temperatury. Jak znajdę przepiszę. Z tego co pamiętam dodatek benzyny zamykał się w 30-40% dla -25

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 14, 2009 1:08 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr sty 14, 2009 12:43 pm
Posty: 9
Witam wszystkich jestem jestem tu nowy i od razu z problemem. Mianowicie w123 240d nie chce palić jak jest zimno, już nie mówię o mrozach. Na początek zmieniłem akumulator na 88ah, dalej nic z tego silnik kreci ale o zapaleniu można zapomnieć. Wymieniłem filtry paliwa, sprawdziłem świece dolałem dykty 0,5 na jakieś 10l ropy i na zaciąg zagadał, pojeździłem żeby się zagrzał. Jak jest ciepły pali normalnie, rano jak zapale na zaciąg tez będzie palił cały dzień, wystarczy ze postoi noc jak jest zimno i niema szans na zapalenie. Co teraz w kolejności należało by sprawdzić ??


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 14, 2009 1:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
jesli świece żarowe palą, w przewodach paliwowych idzie ropa nie powietrze (podpompuj ręczną pompka przed zapaleniem) a mimo to nie pali, to pozostaje regulacja zaworów i potem to już tylko sprawdzenie kompresji...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 15, 2009 10:16 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr sty 14, 2009 12:43 pm
Posty: 9
Zawory ustawiłem wczoraj zostawiłem na noc i dzisiaj rano próbuje zapalić i nic, a w nocy było maksymalnie -5. Jeden cylinder słychać jakby chciał zapalić i widać dym z wydechu, czyli teraz ćiśnienie sprężania.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 15, 2009 3:11 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Ciśnienie da ci pogląd, ale nie nic nie pomoże.

Jak wygląda prąd? Jesteś pewien akumulatora? Podładuj swój, pożycz dobry, podaj prąd po kablach. Rozrusznik musi kręcić jak wiertarka. Im silnik słabszy, tym szybciej. Każdy silnik lubi inaczej: są sytuacje, że aku nie nowy, jak podgrzejesz 2 razy świece, to nie starcza na dobry obrót, więc trzeba wybadać. Wciskaj sprzęgło przy kreceniu. Chętnie bym się pobawił, moje oba niestety palą i nie ma takiej zabawy.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl