MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 12:22 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 8:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
6 godzin 500W - to jakby zelazko chodzilo przez 1,5 godziny - 3kW :D - niektorzy maja tani prad wiec lux, ale innym to szarpnie kieszenie. .


średnio 1KW 40groszy czyli razem 1,20 zł. czy to warto sie zastanawiać ,komfort ciepłej nagrzewnicy ,rozrusznik się nie męczy i sam silnik też .Jeżeli ktoś użytkuje samochód na codzień to bym się nie zastanawiał ani chwili nad montażem(oczywiście latem a nie teraz gdy w Poznaniu jest np. -23)

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 12:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Grzałka działa ale płyn nie nagrzewa się nawet do 20C.
Włączyłem ją na noc i rano ze strzała zapalił ale z nawiewu zimno.
Co może być przyczyną ?
Myślałem, że przy wymianie grzałki zapowietrzył się układ i grzałka grzeje powietrze?
Macie jakieś pomysły?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 12:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Witam grzałka jest montowana w bloku silnika w takim miejscu które (jeśli oczywiście jest płyn w układzie nalany [zlosnikz] ) zapowietrzone być nie może. Trzeba sprawdzić parametry zamontowanej grzałki które generalnie mają 500 W. Ale spotkałem w sprzedaży różne modele które były np. tylko 200W.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 1:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Znam statystyke ze sprzedawanych polskich grzałek do 115,123..

Około 65% grzałek wracało na gwarancji, grzałki firmy defa nie wracały prawie nigdy.

Dla sprawdzenia postaraj się zakasać rękawy i dotknąc blok w okolicach grzałki czy czujesz, że jest cieplejszy ..

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 1:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Jest.
Jak dotknę węże od chłodnicy (dziś -26C) to nie są zimne jak reszta silnika.
Ale letnie też nie są.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 2:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn paź 01, 2007 7:43 pm
Posty: 14
Tak jak napisał AMG. Najlepiej jest dotknąć blok przy grzałce. U mnie po dobrym grzaniu blok i górny przewód od chłodnicy jest lekko ciepły w dotyku.
To prawda, grzałka ciągnie trochę prądu, ale wole zapłacić za prąd i nie mieć problemu z odpałem z rana. Zdrowsze dla silnika.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 2:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Waciak pisze:
Jak dotknę węże od chłodnicy (dziś -26C) to nie są zimne jak reszta silnika.
Ale letnie też nie są.

I letni przy takich mrozach nie będzie. Grzałka mając nawet 500 W nie jest w stanie zagrzać ok 10 l. płynu jaki jest w układzie w czasie kiedy cały czas ciepło oddawane jest do "wyżiębianego" przez mrożne otoczenie bloku silnika nawet jeśli włączona jest całą noc. Ważne jest że spełnia swoje zadanie i utrzymuje temperaturę silnika po wyżej zera co umożliwia poranny bezproblemowy rozruch.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 6:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
O, zgadzam się z Tobą Robhen.
Zasugerowałem się postami kolegów, którzy napisali, że mają ciepło z nawiewów po max 1h grzania.
Blok silnika jest ciepły, silnik zapala od razu więc grzałka chyba spełniła swoją funkcję.

Arigato Toda wszystkim.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 7:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
Waciak pisze:
silnik zapala od razu więc grzałka chyba spełniła swoją funkcję.

no dobrze,a czy podniosła się wskazówka temperatury ?

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 7:18 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Tylko tak jak przy zapłonie.
Ale wskazuje dobrze.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 9:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:21 pm
Posty: 103
Lokalizacja: Warszawa/Białystok
A czy zastanawiał się ktoś z was czy stosowanie grzałki 500W przez 0,5h przy użyciu prądu z aku, który w dieslach jest duży nie wyczerpie aku na tyle, by ten już nie dał rady zakręcić rozrusznikiem? To by było dobre rozwiązanie alternatywne dla webasto i wystarczyłoby poza grzałką kupić przetwornicę napięcia z 12V na zmienny 220V za 100 pln. Ciężko jest jednak podłączyć kabel jak ktoś mieszka w bloku...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 11:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Przetwornica żeby "uciongneła" 500 V grzałkę musiała by być co najmniej 1000 watowa to raz, a dwa to taka przetwornica "wyssie" akumulator (nawet mercedesowski) w góra kilkanaście minut. A trzy że takiej przetwornicy nie kupisz za 100 zł ( mała 150 watowa przetwornica dobrej jakości kosztuje ok.200 zł). A cztery to że przez pół a nawet całą godzinę na mrozie nie zagrzeje się grzałką silnika.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 16, 2010 12:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
ROBHEN pisze:
Przetwornica żeby "uciongneła" 500 V grzałkę musiała by być co najmniej 1000 watowa to raz, a dwa to taka przetwornica "wyssie" akumulator (nawet mercedesowski) w góra kilkanaście minut. A trzy że takiej przetwornicy nie kupisz za 100 zł ( mała 150 watowa przetwornica dobrej jakości kosztuje ok.200 zł). A cztery to że przez pół a nawet całą godzinę na mrozie nie zagrzeje się grzałką silnika.

przetwornica 1000w gdzie pod stałym obciazeniem ma około700w kosztuje około 200zł
fakt wyzsie akumulator bardzo szybko ale jak ktos ma drugi akumulator powiedzmy mniej sprawny
ładuje go w domu z rana zanosi do bagaznika spina go z przetwornicą żabkami i na poł godziny grzania powinien wystarczyc(niektórzy pisali ze poł godziny wystarcza )
ewentualnie mozna pobawic sie z akumulatorami zelowymi nie mam w tej kwesti doswiadzcenia ale są nie drogie i małe tak wiec na czas grzania grzałki powienien wystarczyc

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl