MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 5:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 4:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 01, 2009 3:39 pm
Posty: 265
Lokalizacja: Wołomin się kłania
Kolejny raz serdecznie wszystkim Dziękuję. Jawu Twoja wskazówka jest dla mnie równie cennna jak rada kolegi Azmata ze względu na to, że jesteście użytkownikami, a Twoja tym cenniejsza, ponieważ znajduje się w prawie takiej samej sytuacji jakiej Ty się znajdowałeś z tego co się doczytałem i skłaniam się właśnie do waszych rad zwłaszcza że poprzedni właściciel mojego auta również tak radził. Tylko pojawiła się jeszcze jedna osoba, do której mam także uznanie i kolega namieszał mi w głowie. Dziękuje wszystkim za każdą opinie.

_________________
MERCEDES W123 250 M123 SEDAN 80r
MERCEDES W 124 250D SEDAN 91r
MERCEDES 308D "KACZKA" LONG 91r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 5:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Janfocus pisze:
to wszystko prawda, ale przy zimnym silniku jak się mocniej depnie jednak mozna zamrozić parownik (sam to uświadczyłem przy gdy silnik miał 30st i przełaczył się na gaz i został mocno zdeptany), podobno też benzyna nawęgla zawory, które na gazie zostają wysuszone -stąd praca na benzynie podobno przydaje sie czasem...


Zamarzanie parownika to pochodna ilość zassanego gazu, temperatury cieczy i prędkości przepływu. Trzeba eksperymentalnie, Jafocus Ty masz ekstremalny przypadek pojemności ;-).
Dla mnie osobiście dystans jaki silnik pokonuje na benzynie to strata (oczywiście wcześniej trzeba przetrawić to co LPG może zniszczyć na ciepło).
Mówi się o tym, że zawory "się smarują" "się nawęglają" itp.
ale moim zdaniem ten czas to jak umarłemu kadzidło, bo szybkość nawęglania, czy azotowania czy cokolwiek co może się dziać z metalem zaworu (o ile następuje w co wątpię) zależna jest od czasu (krótko) i temperatury (niewielka). A w porównaniu do szkód jakie robi lejąca się benzyna w mocnym nadmiarze bo gaźniki chodzące z LPG są zwykle "odrobinkę" rozregulowane plus koszty tego paliwa nie dają zakładanych oszczędności wcale.
Owszem dla skokoju sumienia i ew kłopotów gdyby nagle było -20 można zostawiać na noc na benzynie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 6:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 01, 2009 3:39 pm
Posty: 265
Lokalizacja: Wołomin się kłania
Oj już ni wiem, chociaż narazie trzymam się tej jednej wersji to nadal nie jestem do końca pewny. Ja również mam 250, mogę jej zaszkodzić paląc na benzynie to pytanie do Ciebie Ukaniu.

_________________
MERCEDES W123 250 M123 SEDAN 80r

MERCEDES W 124 250D SEDAN 91r

MERCEDES 308D "KACZKA" LONG 91r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 6:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Moim zdaniem bardziej niż na LPG. O ile LPG radzi sobie odpowiednio z odpaleniem silnika, nie strzela itp itd.. Samemu potrzeba wyproaktykować, kiedy przełączać idąc w stronę zmniejszenia czasu pracy zimnego silnika na benzynie. Czy na noc na benzynie a dzień tylko na LPG, czy nie to sprawdzisz sam, bo samochód to będzie tolerował albo nie. To w dużej mierze zależy od instalacji (zesztywniałe membrany itd.)

Każdy dobierze to co mu pasuje do światopoglądu, nie martwiąc się zanadto :-) bo tak suma sumarum silnik spokojnie przeżyje odpalanie na LPG jak i na benzynie :-) a cała dyskusja tyczy się trwałości długodystansowej zaleznej nie tylko od paliwa ale i od wcześniejszych przejść, olejów, nawyków kierowcy. Po opiniach "mnie się zepsuło" a "mnie działa" nie można wyciągnąc racjionalnych mających zdolność powielania na inne silniki wniosków.
Jaka jest fizyka zasilania paliwem czysto gazowym a benzyną już napisaliśmy.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 9:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Ukaniu - trudno się nie zgodzić z Twoim rozumowaniem. Jest logiczne i sensowne. Ja zaczynając jeżdzić na LPG zbierałem różne, często przeciwstawne opinie. Wszystkie one miały wpływ na sposób użytkowania LPG/Pb, jaki przyjąłem. Poprzedni właściciel jeżdził wyłącznie na gazie, a orginalny zbiornik paliwa usunął. We wnękę prawego nadkola wrzucił coś, co przypominało zbiornik chyba malucha. Benzyny było tam może dwa litry - pompa nie pracowała na sucho. Efekt był taki, że na benzynie silnik nie chciał pracować. W gażniku wszystko było pozasychane. Dopiero po regeneracji gażnika i przeregulowaniu gazu tym samochodem można jechać zarówno na jednym, jak i drugim paliwie. Teoretycznie można sobie wyobrazić sytuację, że gaz w samochodzie się skończy, zanieczyści się filtr gazu, albo jakieś inne nieszczęście. Wtedy przełączam na benzynę i jadę dalej. Mając gażnik w takim stanie, jak ja miałem - nie ujechał bym. Pozdrawiam Wszystkich, również mających inne zdanie.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 11:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 01, 2009 3:39 pm
Posty: 265
Lokalizacja: Wołomin się kłania
Dziękuję wszystkim za opinie. Chyba trochę znowu mi się namieszało w głowie, ale może ja też znajdę tą swoją odpowiednią metodę która będzie właściwa dla mojego auta. Pozdrawiam.

_________________
MERCEDES W123 250 M123 SEDAN 80r

MERCEDES W 124 250D SEDAN 91r

MERCEDES 308D "KACZKA" LONG 91r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl