MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 12:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr kwie 29, 2009 6:44 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 28, 2009 12:06 am
Posty: 17
Lokalizacja: okolice Jeleniej Góry
Lakier mojego wozu jest metalizowany, więcej zdjęć też dorzucę ale
wszystko po kolei. Na razie wiem, że wczoraj omyłkowo wprowadziłem Was (i siebie też) w błąd - to co początkowo odczytałem jako "87611", potem jako "876M" ostatecznie okazało się być 876H - moja pomyłka wzięła się z tego, żę tabliczka była tak grubo zalakierowana, że to co na niej wybito dało się właściwie odczytać dopiero po jej odkręceniu i
spojrzeniu na jej rewers.
Odnośnie roku produkcji wozu raz jeszcze: czy numer produkcyjny ma aż tak bezpośrednie odzwierciedlenie w liczbie wyprodukowanych
egzemplarzy? Czy samochody wyposażone w automatyczną skrzynię biegów oraz te przeznaczone do ruchu lewostronnego, a więc mające inne dwie cyfry po oznaczeniu modelu (np. "12" lub "22") nie były liczone
oddzielnie? Wówczas "033383" nie oznaczałoby wprost roku 1976
I jeszcze jedno: czy na tej tabliczce powinien być jakiś kod na
oznaczenie szyberdachu i czy ktoś może wrzucić link do jakiegoś zdjęcia
tego Beckera żebym wiedział dokładnie jak powinien on wyglądać?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 29, 2009 6:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
Twój lakier zatem powinien wyglądać tak:

Obrazek

Becker Europa:

Obrazek

Szyberdach powinien mieć kod 410 (jeśli jest elektryczny) albo 411 (jeśli jest ręczny).

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 29, 2009 7:21 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 28, 2009 12:06 am
Posty: 17
Lokalizacja: okolice Jeleniej Góry
No to wiem że nic nie wiem...
Rozumie ktoś coś z tego?
Ale zdjęcia wrzucę, tak jak obiecałem:
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... sza063.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... sza065.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... sza069.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... sza070.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... sza071.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... sza110.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... sza111.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... sza117.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... sza118.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... sza121.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... sza122.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... sza231.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... sza233.jpg

Te zdjęcia są sprzed ok. 1,5 roku, od tego czasu wiele się nie zmieniło: rdzy nie przybyło i nie ubyło - nie odpadł żaden skorodowany element :), to co dyndało na lusterku już nie dynda, zdjąłem też owiewkę szyberdachu, teraz jest umyty i nawoskowany, więc prezentuje się o wiele ładniej...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 29, 2009 8:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
Pompe paliwa i filtr powietrza masz zaiste I seryjne, masz hebel?

Tabliczka znamionowa wygląda faktycznie jak ta z numerem seryjnym sprzed 1980 roku, natomiast ta lakierowana jakby była tą I seryjną nabitą w miejsce tych nowszych - Ty masz swoją przybitą w miejscach po środku jej boków a tymczasem na zdjęciach wygląda jakby miało być to zrobione za pomocą dziur, które są na rogach (skosach) tabliczki. (czy to co napisałem trzyma się kupy? i czy jest zrozumiałe? [zlosnik] )

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 29, 2009 8:34 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 28, 2009 12:06 am
Posty: 17
Lokalizacja: okolice Jeleniej Góry
Mam hebel, mam regulację nawiewu góra-dół na jeden suwak.
Jest przykręcona po środku boków, a co ma być inaczej?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 29, 2009 8:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
Nie, nie zrozumiałeś mnie (no ale może moja w tym wina). Wg mnie (chociaż wyrokować na podst jednego zdjęcia jest ryzykownie dlatego tą teorię bierz z dystansem) przedni pas jest jakby z nowszego modelu bo wydaje mi się, że są tam miejsca na dziury skraje takie jak poniżej:

Obrazek

No ale może to w związku z tym, że maska była wymieniana to może i pas przedni został wszczepiony z innej (nowszej) beczki. Jeśli bladze to mnie poprawcie!

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 29, 2009 11:59 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 28, 2009 12:06 am
Posty: 17
Lokalizacja: okolice Jeleniej Góry
Możliwe,że są takie otwory ale upewnię dopiero jutro.
W odniesieniu do twojej teorii: może też być tak, że pas przedni był np. skorodowany i wymieniono go na nowy, ale nowszej wersji więc jeżeli ktoś zna jeszcze jakieś szczegóły tego elementu to proszę o udzielenie wskazówek i z góry dziękuję, ja jutro będę dokładnie sprawdzał ten element
Nawet jeżeli się mylisz to dzięki,że mnie wspierasz w tej mojej "małej wojnie" z tą materią 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 03, 2009 4:02 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 25, 2009 8:59 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Nadarzyn
Witam wszystkich bardzo serdecznie :)
Podłączając się pod temat, miałbym prośbę by rozkodować moją lakierowaną tabliczkę:

Obrazek

Chodzi mi tylko o te dolne numery: 411, 426, 466

Z góry dziękuję
Ołtaż


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 03, 2009 4:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Witaj Ołtaż

411 - szyberdach (może bezpieczniej będzie napisać odsuwany dach :lol: ) ręczny
426 - wspomaganie kierownicy i automatyczna skrzynia biegów (dźwignia zmiany biegów w podłodze)
466 - centralny zamek

Btw coś cicho na forum ostanio... wszyscy na majówce, czy jak?

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 03, 2009 4:45 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 25, 2009 8:59 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Nadarzyn
Kamael pisze:
Witaj Ołtaż

411 - szyberdach (może bezpieczniej będzie napisać odsuwany dach :lol: ) ręczny
426 - wspomaganie kierownicy i automatyczna skrzynia biegów (dźwignia zmiany biegów w podłodze)
466 - centralny zamek

Btw coś cicho na forum ostanio... wszyscy na majówce, czy jak?


Wielkie dzięki :D

Z rzeczywistością zgadza się tylko centralny zamek i wspomaganie kierownicy ;) Szyberdach posiadam elektryczny a skrzynie manualną :)

ładne rzeczy wychodzą ;)

Dzięki!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 03, 2009 5:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn paź 06, 2008 9:13 pm
Posty: 502
Numer GG: 9682008
Lokalizacja: Krosno
Kamael pisze:
Btw coś cicho na forum ostanio... wszyscy na majówce, czy jak?



Chyba tak... :)


Wojciech Makowski pisze:
Nawet jeżeli się mylisz to dzięki,że mnie wspierasz w tej mojej "małej wojnie" z tą materią




Też starałem się pomóc ale jeszcze muszę się dużo Óczyć :D


Błąd zamierzony :P

_________________
" W życiu piękne są tylko chwile "

W poszukiwaniu pierwszego Mercedesa ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 9:41 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 28, 2009 12:06 am
Posty: 17
Lokalizacja: okolice Jeleniej Góry
Wszystkim Szanownym Forumowiczom dziękuje za zainteresowanie i pomoc, ale to jeszcze nie koniec tej sprawy: przez cały ten czas krążyliśmy wokół nieistniejącego problemu.
Jak to było możliwe?
Po prostu oparłem się na sugestii poprzedniego właściciela (drugiego w kraju), jakoby auto miało zostać odkupione z Urzędu Celnego i błądziłem wokół danych z tabliczek przykręconych do pasa przedniego, tymczasem bardziej prawdopodobne wydawać się może, że wóz był kiedyś odzyskany po kradzieży (a złodzieje już zdążyli przerobić go na 200D i to dość profesjonalnie) a potem sprzedany z policyjnego parkingu (gdy nie udało się ustalić faktycznych danych i właściciela) już jako diesel i stąd ta "tabliczka zastępcza" (podobno wielka zaleta auta).
Tymczasem po przeczytaniu wątku założonego przez kolegę sigi17 dowiedziałem się że "DK" były również wklejane na spodniej stronie ramy fotela kierowcy (że były w bagażniku to wiedziałem, ale tam jej już nie było), jako że tam jeszcze nie zaglądałem to sprawdziłem i to miejsce I BYŁA
Wygląda oto tak
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 745_DK.jpg
(jest to kopia sporządzona w programie Paint)
Stąd wiem, że było to "zwei hundert funfzig", lakier się zgadza, tapicerka chyba też, w tym miejscu chciałbym prosić o rozkodowanie reszty dla sprawdzenia i wrzucenie poglądowych zdjęć, jeśli można.
Bardzo podoba mi się takie zestawienie kolorystyczne (ładna tapicerka+jeszcze ładniejszy lakier), wyposażenie jakie posiada też mi wystarczy no i zawsze chciałem mieć "dwieściepięćdziesiątkę" pierwszej serii, dlatego pytam:
Co sadzicie o tym aby wrócić do pierwotnego silnika i wóz odremontować?
Warto? (wiem, że to bedzie duuuużo kosztować, ale pytam o sens pozamaterialny)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 11:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
To na dobry poczatek mialbym dla Ciebie silnik z dawcy na chodzie . Most 3.69 tez sie znajdzie [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 23, 2009 12:23 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Obrazek

model: 250 z mechaniczna skrzynia biegow, kierownica po lewej stronie
kolor nadwozia: 404 (milanbraun)
wnetrze: 105 (MB-Tex, pergament)

Wypas:
248 - tylna szyba ogrzewana, ze szkla klejonego z niewidzialnymi drucikami
411 - mechanicznie odsuwany dach
502 - prawe lusterko zewnetrzne
536 - uklad ograniczajacy zklocenia, bez montazu radia oraz mechaniczna antena
550 - hak holowniczy
673 - akumulator o zwiekszonej pojemnosci
812 - glosniki z tylu

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 23, 2009 1:33 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
A oto twój pełny VIN :

VIN WDB12302610077235
Model 250
Chassis 12302610077235
Engine 123920 10 038802
Transmission 001074 50
Order 0 6 237 06435
Approx. year 1976
Lights BOSCH
Cab 11689
Dealer Braunschweig branch (237)
Interior mb-tex mushroom (105)
Paint
404 milan brown metallic (с 01.01.1975 по 31.12.1979, с 1994)
Options
248 rear window, electrically heated (compound glass) (с 01.01.1964 по 30.11.1991)
411 mechanical and hydraulic sliding roof (с 01.10.1965 по 31.10.1993)
502 outside rear view mirror, on the right (с 01.01.1963 по 31.03.1983)
536 interference suppression without radio set and mechanically operated antenna (с 01.01.1970 по 31.07.1997)
550 trailer coupling (с 01.03.1965)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
812 rear-mounted loudspeaker (с 01.11.1974)

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl