MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 11:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lip 06, 2009 7:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Panowie...
Pedał nadal mi raz łapie wyżej a raz niżej. Przy ruszaniu i puszczeniu (nie nagle ) pedału sprzęgła czuję,ze pedał "bierze" niżej niż był, zanim wcisnąłem. Po jakimś czasie (1-3 sek przy sprawdzaniu lekko naciskając) się podnosi i jest dobrze. Ale przy ponownym wysprzęgleniu znowu to samo - i tak za każdym razem

Po wymianie pompki przy pedale zaczęło się tak dziać. Byłem u mechanika i wymienił płyn w przewodzie odkręcając odpowietrznik w w pompie sprzęgła przy skrzyni. Okazało się,że w połowie był stary płyn -zabrudzony.

Co może jeszcze być nie tak?

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 06, 2009 11:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
albo masz dalej zapowietrzony układ, albo wysprzęglnik nie żyje (cieknie i zapowietrza układ). U mnie niski pedał był oznaką zajechanego wysprzęglnika...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 06, 2009 11:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
a jaką pompę kupiłeś?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 06, 2009 11:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Febi - za 80zł w InterCars-ie.

A ten wysprzęglik to chodzi o tego przy skrzyni?

W każdym razie przed awarią starego (możliwe,że oryginał był) pedał jak i sprzęgło działało bez zarzutu. Brało u góry i nie było żadnych jakiś różnic w trakcie wysprzęglania.
Wadliwa pompka nad pedałem??? <br>Dodano po 9 minutach.:<br> Znalazłem takie posty na ten temat:

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... wietrzenie

Jest możliwe aby w trakcie awarii pompki zapowietrzył się niżej niż pompka układ? Mechanik tylko spuścił z wysprzęglika syfiasty płyn aż do momentu jak zaczął się lać nowy. Ale czy powinien to zrobić pod ciśnieniem jakieś pompki??
Dodam jeszcze,że zanim padła mi całkiem pompka to ledwo dojechałem do warsztatu cały czas zmieniając biegi :) Za każdym naciśnięciem pedału brał on coaz niżej aż na podwórko wjechałem praktycznie bez sprzęgła.

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 06, 2009 11:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
mardan pisze:
A ten wysprzęglik to chodzi o tego przy skrzyni?

tak

u mnie najpierw wymieniłem wysprzęglnik (jak się okazało ciekł), a miałem takie same objawy jak u Ciebie i odpowietrzałem ciśnieniem z zacisku koła, bo inne metody nie dały rezultatów. Jakieś miesiąc później zaczęła mi cieknąć pompa, ale to już zleciłem mechanikowi, więc nie wiem czy musiał cały układ odpowietrzać...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 06, 2009 11:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Cieknąć u mnie nie cieknie bo by było widać. Mechanik nie zauważył wycieków jak i ja - też asystowałem mu w kanale :) Musze widzieć zawsze co się dzieje koło autka.

Czyli może zostać wyjście takie aby pod ciśnieniem próbował "wycisnąć" powietrze (o ile coś tam goni wewnątrz) lub wysprzęglik pada od wewnątrz? Ale to znowu nie pasi,ponieważ jak już opisałem - przed awarią działało sprzęgło bez zarzutu a wręcz idealnie (w porównaniu z innymi koreańczykami w mojej rodzinie typu Nubira i Tico).
To może wadliwa pompka?

Aha - zaraz po zamontowaniu i odpowietrzeniu (po naprawie) wpierw sprzęgło brało prawie na samym dole. Po jakiś kilku kilometrach nagle się samo dźwigło i od tego momentu "skacze" pedał. - wymiana powyżej opisana płynu nie pomogła.
Przepraszam ale zapomniałem o tym wątku :(

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 07, 2009 9:48 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
mardan pisze:
Mechanik nie zauważył wycieków jak i ja

Wysprzęglnik nie cieknie na zewnątrz, ale do obudowy sprzęgła i jak masz kanał zabłocony to zbiera sie tam płyn...

Na nic Cię tu nie chcę namawiać ani przekonywać, ale wyobrazam sobie że zmęczony wysprzęglnik umarł po tym jak dostał dobrą pompę... -od taka teoria


jeszcze Ktoś pisał o problemach z miękkim wężem pomiędzy pompą a wysprzęglnikiem, że może być przytkany...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Ostatnio zmieniony wt lip 07, 2009 9:50 am przez Janfocus, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 07, 2009 9:49 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
Febi...powinno działać.
Jak już pisałem procedure odpowietrzania przeprowadza sie "pod ciśnieniem" tak jak hamulce ,samo okrecenie odpowietrznika spowodowałozlenie starego płynuale jak widomo powietrzeni idzie w góre a płyn w dół wiec ewentualny babelek mozna tylko wycisnąć-moja rada-dwóch ludzi butelka płynu hamulcowego i jedziemy 5 pełnych szybkich wciśnieć pedału-przytrzymać drugi odkręca odpowietrznik-pedał ma do podłaogi zejść wtedy zakrecamy i dalej pieć pompnięć i przytrzymać.hamulce mają poziome przewody i wiekszą pompke także odpowietrza je sie w 5-7 cyklach zazwyczaj-wysprzęglik niestety ma przewód w dół-mimo ze krótszy trudniejszy do odpowietrzenia zazwyczaj efekt był po 10-12 cyklu także trzeba pilnować bardzo by płunu w z biorniczku niezabrakło bo bedzie praca na nic


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 16, 2009 1:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
No i kurde dziś wymieniłem (osobiście :-) ) wysprzęglik na nowy i klapa :-?
Odpowietrzone i nadal mam te same jaja. Znaczy ponownie mi sprzęgło bierze na samym dole i jak puszczę to czuję jak się ciśnienie dźwiga i podnosi pedał - może źle to ująłem ale myślę,że znawcy będą wiedzieć o co chodzi.
Stary wysprzęglik po wyjęciu normalnie mi się rozsypał od środka.

Co może być jeszcze nie tak? Łapa?

Już nie mam pomysłów tak samo jak z zawieszeniem przednim.....
Jutro jadę 4 raz na trzepaczki - zgroza normalnie

Aha - poprawa jest bo przestał szarpać jak ruszam z pierwszego biegu - płynnie się teraz rusza 8) <br>Dodano po 13 minutach.:<br> kurde tak teraz czytam poprzednie posty...może za mało razy było pompowane przy odpowietrzaniu.....jutro jeszcze raz spróbuje z pomocą osoby drugiej (dziś też kolega pompował :) ) <br>Dodano po 14 godzinach. 45 minutach.:<br>
hecto pisze:
zazwyczaj efekt był po 10-12 cyklu


I tu jest 100% racja :)

Jak wczoraj odpowietrzane było może z 4-6 razy to dziś jeszcze poprawiliśmy kilka razy i efekt jest znakomity [zlosnikz] Sprzęgło "bierze" już od góry tak,że - prawidłowo :)

Wielkie dzięki za porady !!!

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 16, 2009 6:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
pratyktyka czyni mistrza.Niestety :( wolałbym by wszystko zawsze działało i niemieć takiej wiedzy :D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl